AKTS - Hızlı Prototipleme
Hızlı Prototipleme (MFGE405) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Hızlı Prototipleme | MFGE405 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Katılımcılar hızlı prototiplemenin ve uygun CAD modellerı, güncel hızlı prototipleme ve fabrikasyon teknolojileri, temelinde varolan materiyal bilimi, ikinici uygulamanın faydaları, ve bu teknolojilerin toplum üzerindeki etkisiyle ile birlikte otomasyonlu fabrikasyonun temellerini işleyecekler. Hızlı prototipleme süreci, gerçek bir parçanın pratikte tasarlanması ve fabrikasyonuyla gösterilecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Hızlı prototipleme teknolojileri, otomatik imalata uygun CAD modelleri, ikincil işleme süreçleri, eklemeli imalat teknolojileri, stereolitografi, FDM, lamina edilmiş obje imalatı, seçici lazer sinterleme, doğrudan metal lazer sinterleme, hızlı prottipleme için döküm yöntemleri, hassas döküm, hızlı takım değiştirme, tersine mühendislik. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hızlı prototipleme ve otomasyonlu fabrikasyon teknolojilerine giriş • Prototip nedir? • Neden prototiplenir? • Otomasyonlu fabrikasyon nedir? • Nümerik kontrollerin tarihçesi • Süreç planlama; manüel, değişken ve üretken | Bölüm 1 |
2 | Enjeksyonlu birleştirmeye giriş • Enjeksyonlu birleştirmeye giriş • Enjeksyonlu birleştirme tasarımı • Malzeme seçimi • UL standartları | Bölüm 2 |
3 | Hızlı prototipleme teknolojileri • Makine alet hareketi • Katmanlı(katlı) üretimin tarihçesi • Steryolitografi • Katı zemin düzeltilmesi • Seçili lazer sinterleme • Birleşik yer değiştirme modellemesi • Lamine edilmiş obje üretimi • Diğer sistemler | Bölüm 3 |
4 | Hızlı prototipleme teknolojileri • Makine alet hareketi • Katmanlı(katlı) üretimin tarihçesi • Steryolitografi • Katı zemin düzeltilmesi • Seçili lazer sinterleme • Birleşik yer değiştirme modellemesi • Lamine edilmiş obje üretimi • Diğer sistemler | Bölüm 4 |
5 | Temelde yatan malzeme bilimi • Fotopolimerler • Termoplastikler • Tozlar | Bölüm 5 |
6 | Temelde yatan malzeme bilimi • Fotopolimerler • Termoplastikler • Tozlar | Bölüm 6 |
7 | Otomasyonlu fabrikasyon için uygun modeller üretmek • .STL dosya formatı • CAD modellerinin onarımı • Destek yapıları eklemek • Model ayırma | Bölüm 7 |
8 | Otomasyonlu fabrikasyon için uygun modeller üretmek • .STL dosya formatı • CAD modellerinin onarımı • Destek yapıları eklemek • Model ayırma | Bölüm 8 |
9 | İkinci uygulama süreci • RTV silikon kauçuk şekillendirme • Investment casting • Prototiplemenin kalitesini arttırmak • Üretimi geliştirmek • Medikal uygulamalar | Bölüm 7 |
10 | İkinci uygulama süreci • RTV silikon kauçuk şekillendirme • Investment casting • Prototiplemenin kalitesini arttırmak • Üretimi geliştirmek • Medikal uygulamalar | Bölüm 8 |
11 | . İkinci uygulama süreci • RTV silikon kauçuk şekillendirme • Investment casting • Prototiplemenin kalitesini arttırmak • Üretimi geliştirmek • Medikal uygulamalar | Bölüm 11 |
12 | İkinci uygulama süreci • RTV silikon kauçuk şekillendirme • Investment casting • Prototiplemenin kalitesini arttırmak • Üretimi geliştirmek • Medikal uygulamalar | Bölüm 12 |
13 | Gelecek • İstek üzerine uzaktan üretim • Sürekli araştırma aktiviteleri • Bu teknolojiler nasıl iyileştirilebilir? | Bölüm 13 |
14 | Gelecek • İstek üzerine uzaktan üretim • Sürekli araştırma aktiviteleri • Bu teknolojiler nasıl iyileştirilebilir? | Bölüm 14 |
15 | Final sınavı dönemi | Bütün bölümler |
16 | Final sınavı dönemi | Bütün bölümler |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Rafiq Noorani, Rapid Prototyping: Principles and Applications, John Wiley & Sons, Inc., 2006, ISBN 0-471-73001-7 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Ian Gibson (ed.), Advanced Manufacturing Technology for Medical Applications, John Wiley & Sons, Ltd., 2005, ISBN 0-470-01688-4 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 15 |
Laboratuar | 1 | 25 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 5 |
Ödevler | 6 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
Toplam | 15 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 75 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerir.) | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma yeteneğini geliştirir. | X | ||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur; etkin rapor yazar, yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |||||
9 | Etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk sahibi olur ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerini bilir; çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları anlar ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 6 | 3 | 18 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 2 | 4 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 137 |