AKTS - Modelleme, Analiz ve Benzetim
Modelleme, Analiz ve Benzetim (ENE303) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Modelleme, Analiz ve Benzetim | ENE303 | Alan Seçmeli | 3 | 1 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
PHYS101 ve PHYS102 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin ana amacı, herhangi bir mühendislik disiplininden bağımsız olarak, tüm mühendislik öğrencilerine hitap edecek bir şekilde, zamana bağlı mühendislik sistemlerini giriş düzeyinde incelemektir. Bu ders, özellikle, temel mekanik ve elektrik sistemlerinin modellenmesinin ayrıntılı bir şekilde ele alınmasını, ve bu amaçla analitik ve bilgisayar çözümlerin elde edilme yollarının gösterilmesini amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ötelenmeli mekanik sistemler, durum-değişken denklemleri, girdiçıktı denklemleri, matris formülasyonu, blok diyagramlar ve bilgisayar benzetimleri, dönmeli mekanik sistemler, elektrik sistemleri, doğrusal modellerin Laplace dönüşüm çözümleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Bölüm 1 |
2 | Ötelenmeli Mekanik Sistemler – Kısım I | Bölüm 2 |
3 | Ötelenmeli Mekanik Sistemler – Kısım II | Bölüm 2 |
4 | Sistem Modelleri için Standart Formlar – Kısım I | Bölüm 3 |
5 | Sistem Modelleri için Standart Formlar – Kısım II | Bölüm 3 |
6 | Birinci Ara Sınav | |
7 | Blok Diyagramlar ve Bilgisayar Benzetimleri – Kısım I | Bölüm 4 |
8 | Blok Diyagramlar ve Bilgisayar Benzetimleri – Kısım II | Bölüm 4 |
9 | Dönmeli Mekanik Sistemler – Kısım I | Bölüm 5 |
10 | Dönmeli Mekanik Sistemler – Kısım II | Bölüm 5 |
11 | İkinci Ara Sınav | |
12 | Elektrik Sistemleri – Kısım I | Bölüm 5 |
13 | Elektrik Sistemleri – Kısım II | Bölüm 6 |
14 | Doğrusal Modellerin Dönüşüm Çözümleri – Kısım I, Kısım II | Bölüm 7 |
15 | Doğrusal Modellerin Dönüşüm Çözümleri – Kısım III | Bölüm 7 |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Modeling and Analysis of Dynamic Systems, 3rd Edition, by C.M. Close, D.K. Frederick, J.C. Newell, Wiley. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. MATLAB 2023a veya 2023b, Atılım Üniversitesi lisansıyla. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 45 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 9 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerir.) | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma yeteneğini geliştirir. | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; en az bir yabancı dil bilgisine sahip olur; etkin rapor yazar, yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |||||
9 | Etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk sahibi olur ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerini bilir; çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları anlar ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 2 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 |