AKTS - Seramik Malzeme Üretim Süreçleri
Seramik Malzeme Üretim Süreçleri (MATE474) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seramik Malzeme Üretim Süreçleri | MATE474 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Polikristal seramik malzemeler ve camların üretim yöntemleri ile üretim, mikroyapı ve sinterleme mekanizması arasındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olunması amaçlanmaktadır |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Toz hazırlanması, önkonsolidasyon, şekil verme işlemi, sentezleme, sinterleme teorisi, modifiye edilmiş yoğunlaşma yöntemi, son işleme, zımparalamanın seramiklerin mikroyapılarına etkileri, cam üretim yöntemi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Ders slaytları |
| 2 | Seramik Tozların Sentezlenmesi | Ders slaytları |
| 3 | Toz Karakterizasyonu | Ders slaytları |
| 4 | Colloidal Prosesi | Ders slaytları |
| 5 | Sol-gel | Ders slaytları |
| 6 | Seramik Tozların Karıştırılması-1 | Ders slaytları |
| 7 | Seramik Tozlarının Karıştırılması-2 | Ders slaytları |
| 8 | Seramik Malzemelerin Şekillendirilmesi | Ders slaytları |
| 9 | Kurutma | Ders slaytları |
| 10 | Bağlayıcıların Uçurulması | Ders slaytları |
| 11 | Katı Durum Sinterlemesi-1 | Ders slaytları |
| 12 | Katı Durum Sinterlemesi-2 | Ders slaytları |
| 13 | Sıvı Durum Sinterlemesi | Ders Slaytları |
| 14 | Polycrystalline Seramiklerin İçyapısı | Ders slaytları |
| 15 | Genel gözden geçirme | |
| 16 | Final sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 4. Ceramic Processing, Mohamed N. Rahaman, CRC, 2007. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 5. Modern Ceramic Engineering, 3rd ed., by D.W. Richerson, Taylor and Francis, 2003. |
| 6. Introduction to Ceramics, Kingery, Bowen and Uhlmann, Wiley, 1976. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 10 |
| Sunum | 1 | 10 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 5 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi kazanır. | X | ||||
| 3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi kazanır. | X | ||||
| 4 | Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 5 | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. | X | ||||
| 6 | Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrar. | X | ||||
| 7 | Etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | X | ||||
| 8 | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini anlamak için gereken kapsamlı eğitimi edinir. | X | ||||
| 9 | Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi kazanır. | X | ||||
| 10 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
| 11 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi kazanır. | X | ||||
| 12 | Proje yönetimi becerileri edinir ve uluslararası standartları ve metodolojileri tanır. | X | ||||
| 13 | Yöntembilimsel bilimsel araştırma yapabilme yeteneği kazanır. | X | ||||
| 14 | Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği kazanır. | X | ||||
| 15 | Üretilen orijinal fikri savunma yeteneği kazanır. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 10 | 10 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
