AKTS - Ticari Yapıların İç Mekan Tasarımı
Ticari Yapıların İç Mekan Tasarımı (ICM454) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ticari Yapıların İç Mekan Tasarımı | ICM454 | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ticari iç mekânlar hakkında bilgi vererek, bu mekânları yetkin biçimde tasarlama yetisi kazandırmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Satış yapıları tasarımı bağlamında mağaza tasarımı hakkında detaylı bilgiler; iç mekan tasarım kriterleri doğrultusunda mağazanın analizinin yapılarak nasıl tasarlanması gerektiği; mağaza tasarımının marka, marka kimliği, marka imajı ve sattığı ürün ile olan ilişkisi; mağaza tasarımı, kullanıcı (müşteri) ve satış arasındaki ilişki. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ticari iç mekan tasarımı hakkında genel bilgi | Ticari iç mekan tasarımı hakkında araştırma |
2 | Ticari yapı örnekleri: satış ve ofis yapıları | Ödev (konuyla ilgili örnek) |
3 | Ticari mekan tasarımı hakkında genel bilgi | Ödev (konuyla ilgili örnek) |
4 | Plan şeması | Ödev (konuyla ilgili örnek) |
5 | Renk ve malzeme | Ödev (konuyla ilgili örnek) |
6 | Aydınlatma | Ödev (konuyla ilgili örnek) |
7 | Akustik, ısı ve havalandırma | Ödev (konuyla ilgili örnek) |
8 | Ticari mekan tasarımı, marka, marka kimliği, marka imajı, müşteri ve ürün arasındaki ilişki | Ödev (konuyla ilgili örnek) |
9 | Ara sınav | Ara sınava hazırlık |
10 | Sunumlar | Sunum- seçilen mağazanın iç mekan analizi |
11 | Sunumlar | Sunum- seçilen mağazanın iç mekan analizi |
12 | Proje eleştiri süreci (pano kritiği) | Tasarım dili ve marka yaratma |
13 | Eleştiri süreci (pano kritiği) | Uygulama- 1/20 plan, kesit, görünüş ve perspektif çizimleri ve 1/10 sergileme elemanları, mobilya çizimleri |
14 | Eleştiri süreci (pano kritiği) | Uygulama- 1/20 plan, kesit, görünüş ve perspektif çizimleri ve 1/10 sergileme elemanları, mobilya çizimleri |
15 | Eleştiri süreci (pano kritiği) | Uygulama- 1/20 plan, kesit, görünüş ve perspektif çizimleri ve 1/10 sergileme elemanları, mobilya çizimleri |
16 | Final jüri | Final jüriye hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Arslan, F.M. (2004). Mağazacılıkta Atmosfer. İstanbul: Derin Yayınları. |
---|---|
2. Arslan, M. & Bayçu, S. (2006). Mağaza Atmosferi (2. Baskı). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi. | |
3. Ebster, C. & Garaus, M. (2011). Store Design and Visual Merchandising: Creating Store Space That Encourages Buying. USA: Business expert Press. | |
4. Green, W.R.(2011). Store Design A complete Guide to Designing Sucsessful Retail Stores. Zippy Books: USA. | |
5. Shepard, J. (2011). Retail Spaces: Small Stores Under 250 m2 [2,700 sq. ft.]. ABD: Innovative Logistics Llc. | |
6. Shepard, J. (2013). Retail Spaces: Small Stores, No. 2. ABD: RSD PUBLISHING. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 4 | 30 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 15 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
3 | İç mimarlık alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | X | ||||
5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | ||||
8 | Alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | ||||
9 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
10 | Bir iç mimarlık projesini kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak veya disiplinlerarası çalışma içinde yürütebilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
11 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | X | ||||
12 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslekdaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
14 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
15 | Bilgi ve becerilerini etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak insan haklarına ve kültürel mirasa saygılı olarak kullanır. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 6 | 2 | 12 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 14 | 14 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 100 |