AKTS - Marka ve İşletme Odaklı Tasarım

Marka ve İşletme Odaklı Tasarım (ICM356) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Marka ve İşletme Odaklı Tasarım ICM356 1 2 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Alan Gezi, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör.
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Öğrencilere işletme/marka gereksinimleri, marka kimliği ve markalaşma, algı tasarımı ve yönetimi hakkındaki teorik ve pratik bilgileri piyasa araştırması ve teorik dersler ile aktararak, buradan edinilen bilgi ve deneyimleri projelerde doğru bir şekilde uygulayabilme yetisi kazandırmak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler,farklı işletme stratejilerine göre tasarım yapma yetisi kazanacaklardır.
  • Öğrenciler, çok şubeli işletmelere esneklik kazandırma amacı ile modüler tasarım yapma becerisi kazanacaklardır.
  • Öğrencilere, işletme algısı dahilinde popüler kimlik tasarımı ve algı yönetimi yetisi kazandırılacaktır.
Dersin İçeriği İşletme/marka olgusu ile ilgili temel bilgiler, popüler kimlik tasarımı ve çok şubeli işletmelerde modüler tasarım; cephe tasarımı, tabela ve logo konuları, perakende mağazacılık veya gıda sektörlerine yönelik marka oluşturulması ve tasarımı.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması. Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi.
2 İşletme nedir ( Gıda işletmeleri nelerdir, Mağazacılık nedir ) strateji ve gereksinimleri nelerdir; Marka kimliği ve kriterleri markalaşma nedir. Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması.
3 Markanın gereksinimleri: marka yüzünü açığa çıkaracak işletme ile ortak payda da tasarım ve ihtiyaçların tanımlanması. Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması.
4 Öğrenci Sunumu ( grup çalıması ) : 2. ve 3.hafta konularına göre pazar araştırması yapılacak ve basit eskizlerle konularına göre seçilmiş olan işletme ve markaların ön plana çıkan unsurları konuşulacak. Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması, modüler tasarım örnekleri üzerine gözlem. Önceki hafta konularının tekrarı ile ara jüriye hazırlık.
5 Algı yönetimi tasarımı ve popüler kimlik. Marka ve Logo algısı metaformları mekana nasıl yansıtılır sürekliliği nasıl sağlanır. Ara Jüri konusu: Yeni bir marka doğuyor, markanızı yaratın. Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması.
6 Ara Jüri Ara Jüriye Hazırlık
7 Öğrenci ödev sunumları 1: Sektördeki öncü firmaların Cephe Tasarımı Logo ve Tabela alanlarının değerlendirilmesi. “Renk ve aydınlatma ” ile ilgili şemalar ve kullanım içerikleri 3 boyutlu tabela tasarımları ve cephe algılarının araştırılması.
8 Öğrenci ödev sunumları 2: Sektördeki öncü firmaların Modüler Tasarımları, Mobilya Tasarımları ve ihtiyaç alanlarının tasarımlarının değerlendirilmesi. Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması.
9 Öğrenci ödev sunumları 3: Sektördeki öncü firmaların Mutfak ve Islak alan tasarımlarının değerlendirilmesi. Havalandırma ve iklimlendirme nasıl yapılır. Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması.
10 Öğrenci ödev sunumları 3: Sektördeki öncü firmaların Mutfak ve Islak alan tasarımlarının değerlendirilmesi. Havalandırma ve iklimlendirme nasıl yapılır. Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması.
11 8.,9. ve 10. hafta konularına göre öğrenci projelerine kritik verilmesi. Önceki hafta konularının tekrarı ile ara jüriye hazırlık.
12 Ara Jüri Ara Jüriye hazırlk
13 Mekan aydınlatması nedir. Ürün aydınlatması nedir ve özellikleri nelerdir. Data sistemleri ve ses - müzik. Sunum konuları ile ilgili kuramsal akademik araştımanın yapılması ve gerçek mekanlarda gözlem yapılarak görsel elde etme. Sunum konusu hazırlıklarının yazılı bir rapor ile sunulması.
14 Sektörde kullanılan malzemeler nelerdir hangi özellikteki malzemeler hangi amaçla kullanılır. Alt yapı nasıl kurulmalıdır. Sunum konuları ile ilgili kuramsal akademik araştımanın yapılması ve gerçek mekanlarda gözlem yapılarak görsel elde etme. Sunum konusu hazırlıklarının yazılı bir rapor ile sunulması.
15 Eskiz Sınavı Eskiz Sınavına hazırlık.
16 Final Jüri Dönem içerisinde işlenen konuların, yapılan sunum ve ödevlerin final sunumu.

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Bu ders için belirlenmiş bir ders kitabı yoktur. Öğrenciler, ders sürecinde dersin yürütücüsü tarafından aktarılan sözel ve görsel bilgilerden tutulan notlar ve ders yürütücüsü tarafından dağıtılan föylerden sorumludur.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 5
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 15
Sunum 1 15
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 35
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma.
2 İçmimarlık alanında ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme.
3 İçmimarlık alanıyla ilgili ilkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma.
4 İçmimarlık alanında gerekli veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme.
5 İçmimari tasarım sürecinde verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme.
6 İçmimari tasarım sürecinde temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma.
7 İçmimari tasarım sürecinde bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama.
8 İçmimarlık alanında estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle mekân yaratma.
9 İçmimari tasarım sürecinde insan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme.
10 İçmimari tasarım sürecinde mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma.
11 İçmimari tasarım sürecinde aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma.
12 İçmimari tasarım sürecinde doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma.
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama 2 3 6
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 3 6
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 4 4 16
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 4 2 8
Toplam İş Yükü 100