AKTS - İç Mimariye Giriş

İç Mimariye Giriş (ICM121) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İç Mimariye Giriş ICM121 2 0 0 2 3
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Bölüm Öğretim Elemanı
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Meslek alanının tanıtılması ve diğer disiplinlerle ilişkisinin aktarılmasını içerir. Mekân problemlerinin çözümüne ilişkin aşamaların, temel tasarım ilke ve elemanları doğrultusundaki gelişimi somut örnekler üzerinde tartışılır. Mekan bileşenlerinin, fonksiyon ve estetik ilişkisi irdelenir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İç mimarın yapıya müdahale sınırlarının farkına varır.
  • İç mimarın diğer disiplinler ile ortak çalışma alanlarının farkına varır.
  • Tasarım ilkeleri ve elemanlarına genel bakış kazanır.
  • Fiziksel çevreye bilinçli bakar.
  • Diğer sanat alanları ile ilgilenmeye yönelterek kültürel bakışı açısını zenginleştirir.
Dersin İçeriği Meslek alanının tanıtılması ve diğer disiplinlerle ilişkisinin aktarılması; mekân problemlerinin çözümüne ilişkin aşamaların, temel tasarım ilke ve elemanları doğrultusundaki gelişiminin somut örneklerle tartışılması; mekân bileşenlerinin, fonksiyon ve estetik ilişkisi; diğer sanat alanları ile ilgilenmeye yönelterek kültürel bakış kazandırmak üze

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması. Araştırma.
2 Sanat, tasarım, mimarlık ve iç mimarlık disiplinleri ve aralarındaki ilişkiler. Araştırma.
3 Sanat, tasarım, mimarlık ve iç mimarlık ve çevre tasarımı disiplinleri ve aralarındaki ilişkiler. Araştırma.
4 Sanat, tasarım, mimarlık ve iç mimarlık ve çevre tasarımı disiplinleri ve aralarındaki ilişkiler. İç mimar kimdir? Araştırma.
5 İnsan-mekan ilişkisi kapsamında kullanıcı özellikleri. Araştırma.
6 İnsan-mekan ilişkisi kapsamında kullanıcı özellikleri. Araştırma.
7 Tasarım Elemanları : nokta, çizgi, yüzey, hacim, biçim, kavramları üzerine bilgi verilmesi. Araştırma.
8 Tasarım Elemanları: Desen, Doku, renk, kavramlarının anlatılması. Sunum ödevi konularının dağıtılması. Araştırma.
9 ARA SINAV Ara sınava hazırlık.
10 Tasarım Elemanları: ışık ve aydınlatma kavramlarının anlatılması. Araştırma.
11 Tasarım Elemanları: ışık ve aydınlatma kavramlarının anlatılması. Araştırma.
12 IFI İç Mekan Deklarasyonu hakkında bilgi verilmesi. Araştırma.
13 Sunumlar Mimar, İç mimar ve tasarımcıların yapıları/tasarımları hakkında bilgi verilmesi.
14 Sunumlar Mimar, İç mimar ve tasarımcıların yapıları/tasarımları hakkında bilgi verilmesi.
15 Sunumlar Mimar, İç mimar ve tasarımcıların yapıları/tasarımları hakkında bilgi verilmesi.
16 Final Sınavı Final Sınavına Hazırlık yapılması.

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Ching, F.D.K. (2007). Mimarlık; Biçim, Mekân ve Düzen YEM A.Ş., ISBN:975-8599-20-
2. Pile, J.F. (1998). Interior Design. Harry N. Abrahms Inc.ISBN:0-8109-1121-3

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 30
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma.
2 İçmimarlık alanında ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme.
3 İçmimarlık alanıyla ilgili ilkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma.
4 İçmimarlık alanında gerekli veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme.
5 İçmimari tasarım sürecinde verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme.
6 İçmimari tasarım sürecinde temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma.
7 İçmimari tasarım sürecinde bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama.
8 İçmimarlık alanında estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle mekân yaratma.
9 İçmimari tasarım sürecinde insan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme.
10 İçmimari tasarım sürecinde mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma.
11 İçmimari tasarım sürecinde aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma.
12 İçmimari tasarım sürecinde doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma.
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 13 1 13
Sunum/Seminer Hazırlama 1 6 6
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 3 3
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 75