AKTS - İç Mimarlıkta Temel Tasarım II
İç Mimarlıkta Temel Tasarım II (ICM102) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İç Mimarlıkta Temel Tasarım II | ICM102 | 4 | 6 | 0 | 7 | 12 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
İç Mimarlıkta Temel Tasarım I |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ders, ön koşulu olan ICM 101 Temel Tasarım I dersinde öğretilen tasarımın temel kavramları ile ilgili genel bilginin, gelişmiş ve daha detaylı olarak kullanılmasını hedefler. Soyutlama ve biçimlere/formlara ilişkin dilin ayrıntılı bir şekilde kavratılmasını amaçlar. Düzlemler ve çizgisel elemanlar aracılığı ile hacimlerin organizasyonunu tanımlanmış işlevlere yönelik kurgulanmasını temel alır. Özellikle üç boyutlu kompozisyon oluşturan öğelerin kavratılması ve tasarım süreci becerilerinin kazandırılması dersin önemli hedeflerindendir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tasarım sürecinin bir problem çözme yolu olduğu, yönteminin ise yap-boz sistematiğine dayandığı, sonuca deneyerek ulaşılabildiği ve biçimsel sentezlere ulaşmanın yolları; diğer tasarım alanlarındaki görsel malzeme örnekleri ile tasarım kavramları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanımı, işleyiş süreci ile ilgili bilgi ve çizgisel elemanlar ile organizasyon- iki boyutlu | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması |
2 | Çizgisel elemanlar ile organizasyon- üç boyutlu | Kritik için hazırlık |
3 | Çizgisel elemanlar ile organizasyon- üç boyutlu | Kritik için hazırlık |
4 | Ara değerlendirme I/ Jüri I | Jüri için hazırlk |
5 | Yüzeysel elemanlar ile hacimlerin organizasyonu | Kritik için hazırlık |
6 | Yüzeysel elemanlar ile hacimlerin organizasyonu | Kritik için hazırlık |
7 | Yüzeysel elemanlar ile hacimlerin organizasyonu | Kritik için hazırlık |
8 | Yüzeysel elemanlar ile hacimlerin organizasyonu | Final Çalışma için istenilen malzemelerin temini |
9 | Ara değerlendirme II/Jüri II | Jüri için hazırlık |
10 | Yaşam birimi-işlev ve üç boyut (mekan) arasında ilişki kurma | Kritik için hazırlık |
11 | Yaşam birimi-işlev ve üç boyut (mekan) arasında ilişki kurma | Kritik için hazırlık |
12 | Yaşam birimi-işlev ve üç boyut (mekan) arasında ilişki kurma | Kritik için hazırlık |
13 | Yaşam birimi-işlev ve üç boyut (mekan) arasında ilişki kurma | Kritik için hazırlık |
14 | Yaşam birimi-işlev ve üç boyut (mekan) arasında ilişki kurma | Kritik için hazırlık |
15 | Final değerlendirme/Jüri | Finale hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Ching, Francis D. K. (2007) Architecture: Form, Space & Order. New Jersey: John Wiley & Sons. |
---|---|
2. Denel, B. (1973) A method for Basic Design. Ankara: Odtü. | |
3. Itten, J. (1975) Design &Form. London: Thames and Hudson. | |
4. Kuban, D. (1973) Mimarlık Kavramları. İstanbul: İTÜ Matbaası. | |
5. Rasmussen, S. E. (1964) Experiencing Architecture (Yaşanan Mimari). New York: MIT Press | |
6. Whyte,L.L. (1968) Aspects of Form. London: Lund Humphries Publishers. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 45 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | İçmimarlık alanında ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İçmimarlık alanıyla ilgili ilkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | X | ||||
4 | İçmimarlık alanında gerekli veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | İçmimari tasarım sürecinde verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | İçmimari tasarım sürecinde temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | X | ||||
7 | İçmimari tasarım sürecinde bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | X | ||||
8 | İçmimarlık alanında estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle mekân yaratma. | X | ||||
9 | İçmimari tasarım sürecinde insan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimari tasarım sürecinde mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | X | ||||
11 | İçmimari tasarım sürecinde aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | X | ||||
12 | İçmimari tasarım sürecinde doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | X | ||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 10 | 160 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 250 |