AKTS - Teknik Çizim II

Teknik Çizim II (ICM112) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Teknik Çizim II ICM112 2 2 0 3 7
Ön Koşul Ders(ler)i
ICM 111 Teknik Çizim I
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Bölüm Öğretim Elemanı
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Mimarlık teknik çizim ilkelerini kullanma yetisini geliştirmek, ölçülendirme ilkelerini mimari projede kullanma yetisini geliştirmek, perspektif çizimi yetisini kazanmak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İki ve üç boyutlu düşüme yetisini kazanır
  • Mimari çizim, boyutlandırma ve ölçülendirme kurallarını öğrenir,
  • Perspektif kurallarını öğrenir
  • Perspektif çeşitleri ve çizim kuralları öğrenir
Dersin İçeriği Tüm tasarım ve sunum aşamaları sürecinde yapılacak teknik çizimleri kurallarına uygun ve eksiksiz çizme yetisini kazanmak adına çalışmalar içerir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ölçek kavramı ve ölçülendirme kurallarına göre uygulamaların yapılması Kaynak kitaplardan dersin içeriği hakkında bilgi edinilmesi.
2 Örnek mimari projenin 1/50 ölçekli plan çizimleri ve ölçülendirme kurallarının uygulamalarının yapılması. Ödev
3 Örnek mimari projenin kesit görünüşlerinin hazırlanması ve standart malzeme sembolleri ile tamamlanması. Ödev
4 Örnek mimari projenin kesit görünüşlerinin hazırlanması ve standart malzeme sembolleri ile tamamlanması Ödev
5 Örnek mimari projenin kesit görünüşlerinin hazırlanması ve standart malzeme sembolleri ile tamamlanması Ödev
6 Örnek mimari projenin merdiven basamaklarının dengelenmesinin yapılması. Plan ve kesit üzerinde gösterilmesi. Ödev
7 Örnek mimari projenin 1/20 ölçekli mekan çizimlerinin yapılması. Ödev
8 Örnek mimari projenin 1/20 ölçekli mekan çizimlerinin ölçülendirme ve malzeme sembollerine uygulamaları. Ödev
9 Aksonometric ( dimetrik) perspektif çalışmaları Ödev
10 Aksonometric ( dimetrik) perspektif çalışmaları Ödev
11 Tek kaçışlı perspektif çalışmaları Ödev
12 Tek kaçışlı perspektif çalışmaları Ödev
13 Tek kaçışlı perspektif çalışmaları Ödev
14 İki kaçışlı perspektif çalışmaları Ödev
15 İki kaçışlı perspektif çalışmaları. Ödev
16 İki kaçışlı perspektif çalışmaları Ödev

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Ching, F. D., & Juroszek, S. P. (2010). Design drawing. John Wiley & Sons.
2. Işık, D., Mitooka, E.Z. Illustration + Perspective. ISBN4-7661-0212-6 c3072 3000E
3. Mitooka, E. (1982). Airbrushing in rendering. Graphic-sha.Co.Ltd.Tokyo.
4. Şahinler, O., & Kızıl, F. (2008). Mimarlıkta teknik resim. Yapı Endüstri Merkezi.
5. Türkçü, H. Ç. (2005). Mimaride İzdüşüm Çizim Yöntemleri. Birsen Yayınevi.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 15 80
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 14 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 29 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma.
2 İçmimarlık alanında ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme.
3 İçmimarlık alanıyla ilgili ilkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma.
4 İçmimarlık alanında gerekli veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme.
5 İçmimari tasarım sürecinde verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme.
6 İçmimari tasarım sürecinde temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma.
7 İçmimari tasarım sürecinde bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama.
8 İçmimarlık alanında estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle mekân yaratma.
9 İçmimari tasarım sürecinde insan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme.
10 İçmimari tasarım sürecinde mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma.
11 İçmimari tasarım sürecinde aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma.
12 İçmimari tasarım sürecinde doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma.
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 4 64
Laboratuar
Uygulama 14 4 56
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 13 1 13
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 14 3 42
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 175