AKTS - İç Mekan Tasarımı I
İç Mekan Tasarımı I (ICM201) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İç Mekan Tasarımı I | ICM201 | 4 | 6 | 0 | 7 | 12 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ICM 102 İç Mimarlıkta Temel Tasarım II |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Alan Gezi, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | İç Mimarlık öğrencilerinin problem belirleme, algılama, sorgulama,analiz etme,sentezleme,çözme,karar verme ve çözüm üretme, yaratma yeteneklerinin geliştirilmesi; öğrenciyi sorunsalı daha fazla olan üst projelerin çözümlerine hazırlamak ; onlara etüd , sunum aşamalarında üç boyutlu düşünme ve ifade etme yeteneği kazandırmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Çok karmaşık olmayan insan-çevre ilişkilerini içeren bir iç mekân değerlendirme sorunu; tasarımda işlev ilişkilerinin ele alındığı, biçimlendirmenin yaratıcı becerilerle oluşumunun sağlandığı çalışma süreci. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ICM 201 dersi işleyiş sürecinin açıklanması, Proje I çalışma konusu tanıtımı, tasarım süreci girdilerinin belirlenmesi. Aşama 1-Analiz ve temel kararlar (senaryo ve buna bağlı mimari ihtiyaç programı, yerleşim şemaları, ve tema ile ilgili tasarım kararları). | Vaziyet planı araştırılması, benzer tasarımların araştırılması, çıkış fikrinin (concept) anlatıldığı pafta hazırlığı. |
2 | Aşama 1 devamı ve 1/20 model çalışması. | Aşama dahilinde istenilen çalışmaların hazırlanması. |
3 | Aşama 2-Projeye giriş ve detaylandırma (1/10 yerleşim planı, kesit ve görünüşler, iç mekan perspektifler, dış cephe çalışmaları ve model çalışması). | Aşama dahilinde istenilen çalışmaların hazırlanması. |
4 | Panel Değerlendirme. | 1/10 yerleşim planı, kesit ve görünüşler, iç mekan perspektifler, dış cephe çalışmaları ve model çalışması. |
5 | Eskiz değerlendirmesi 1.Aşama 2 devam. | Aşama dahilinde istenilen çalışmaların hazırlanması. |
6 | PROJE I – Değerlendirme Jürisi | 1/10 yerleşim planı, kesit ve görünüşler, iç mekan perspektifler, dış cephe çalışmaları ve model çalışması). |
7 | PROJE II konusu ve işleyiş sürecinin açıklanması, tasarım süreci girdilerinin belirlenmesi. Aşama 1- Analiz ve temel kararlar (senaryo ve buna bağlı mimari ihtiyaç programı, yerleşim şemaları, ve tema ile ilgili tasarım kararları). Aşama dahilinde istenilen çalışmaların hazırlanması. | Aşama dahilinde istenilen çalışmaların hazırlanması. |
8 | Aşama 1- Analiz ve temel kararlar (senaryo ve buna bağlı mimari ihtiyaç programı, yerleşim şemaları, ve tema ile ilgili tasarım kararları). | Aşama dahilinde istenilen çalışmaların hazırlanması. |
9 | Panel değerlendirme. | Senaryo ve buna bağlı mimari ihtiyaç programı, tema ile ilgili tasarım kararları, 1/50 yerleşim şemaları. |
10 | Aşama 2- Projeye giriş (1/50 yerleşim planı, kesit ve görünüşler, iç mekan perspektifler). | Aşama dahilinde istenilen çalışmaların hazırlanması. |
11 | Eskiz Değerlendirme 2 / Aşama 2 devam. | Aşama dahilinde istenilen çalışmaların hazırlanması. |
12 | PROJE II-Ara Jüri Değerlendirmesi. | Senaryo ve buna bağlı mimari ihtiyaç programı, tema ile ilgili tasarım kararları, 1/50 yerleşim planı, kesit ve görünüşler, iç mekan perspektifler. |
13 | Aşama 3- Proje Detaylandırma (Plan (1/20), Kesitler (1/20), Tavan Planı (1/20), Maket Perspektif ve Sistem Kesitleri (1/5)). | Aşama dahilinde istenilen çalışmaların hazırlanması. |
14 | Panel değerlendirme. | Plan (1/20), Kesitler (1/20), Tavan Planı (1/20), Maket Perspektif ve Sistem Kesitleri (1/5) |
15 | Aşama 3 devam. | Aşama dahilinde istenilen çalışmaların hazırlanması. |
16 | Final Jüri Değerlendirmesi. | Plan (1/20), Kesitler (1/20), Tavan Planı (1/20), Maket Perspektif ve Sistem Kesitleri (1/5), renk-malzeme-mobilya paftası. |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Abercrombie, S. (1990). Philosophy of Interior Design. Oxford: Westview |
---|---|
2. Ching, F. D. K. (2005). Interior Design Illustrated. NY: John Wiley & Sons. | |
3. De Chiara, J. And Zelnik, M. (2001). TimeSaver Standards for Interior Design and Space Planning. New York: McGrawHill. | |
4. Pile, J. F. (2003). Interior Design. NJ: Prentice Hall. | |
5. De Vido, A. (1996). House Design: Art and Practice. Wiley. | |
6. Presiser, W.F.E. and Ostroff, E. (1976). Universal Design Handbook. McGraw-Hill. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | 3 | 15 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
Toplam | 14 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 75 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | İçmimarlık alanında ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İçmimarlık alanıyla ilgili ilkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | X | ||||
4 | İçmimarlık alanında gerekli veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | X | ||||
5 | İçmimari tasarım sürecinde verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | İçmimari tasarım sürecinde temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | X | ||||
7 | İçmimari tasarım sürecinde bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | X | ||||
8 | İçmimarlık alanında estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle mekân yaratma. | X | ||||
9 | İçmimari tasarım sürecinde insan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimari tasarım sürecinde mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | X | ||||
11 | İçmimari tasarım sürecinde aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | X | ||||
12 | İçmimari tasarım sürecinde doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | X | ||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 10 | 160 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 25 | 50 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 300 |