AKTS - İç Mekan Tasarımı II
İç Mekan Tasarımı II (ICM202) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İç Mekan Tasarımı II | ICM202 | 4 | 6 | 0 | 7 | 12 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ICM 201 İç Mekan Tasarımı I |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | İç Mimarlık öğrencilerinin problem belirleme, algılama, sorgulama,analiz etme,sentezleme,çözme,karar verme ve çözüm üretme, yaratma yeteneklerinin geliştirilmesi; öğrenciyi sorunsalı daha fazla olan üst projelerin çözümlerine hazırlamak ; onlara etüt , takdim aşamalarında üç boyutlu düşünme ve ifade etme yeteneği kazandırmak. Öğrenciye, tasarım kararlarını alırken, tasarım ilke ve öğelerini kullanma, çevresel verileri değerlendirme, tema-kavram dâhilinde farklı iç ve dış mekânlar üretme, kullanıcıya vermek istediği mesajı yakın çevre tasarımının katkısı ile yansıtan özgün mekân yaratma becerisini kazandırmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Çok karmaşık olmayan insan-çevre ilişkilerini içeren bir iç mekan (konut)değerlendirme sorunu; tasarımda işlev ilişkilerinin, engeli olan ve engeli olmayan kullanıcı gruplarına ilişkin bir şekilde biçimlendirmenin, yaratıcı becerilerle oluşumunun sağlandığı çalışma süreci. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ICM 202 dersi işleyiş sürecinin açıklanması, Proje çalışma konusu tanıtımı, tasarım süreci girdilerinin belirlenmesi. Araştırma gruplarının ve konularının seçimi. Fabrika gezisi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
2 | Aşama 1-Öğrenci araştırma konularının sunumu. Stüdyo çalışması. | Sunum konuları ile ilgili gerekli araştırmaların yapılması ve sunumların hazırlanması. |
3 | Aşama 2-Analiz ve temel kararlar (senaryo ve buna bağlı mimari ihtiyaç programı, yerleşim şemaları, ve tema ile ilgili tasarım kararları). | Aşama dahilinde istenilen çalışmaların hazırlanması. |
4 | Aşama 2-Analiz ve temel kararlar. Aşama 3- Projeye giriş (Vaziyet Planı (1/200), Kat Planları (1/100), Kesitler (1/100), tema ile ilgili tasarım kararları). | Aşama dahilinde istenilen çalışmaların hazırlanması. |
5 | Aşama 3 devam. | Aşama dahilinde istenilen çalışmaların hazırlanması. |
6 | Panel değerlendirmeleri. Tavan Planı ve Malzeme Paftası. | Vaziyet Planı (1/200), Kat Planları (1/100), Kesitler (1/100), tema ile ilgili tasarım kararlarınnın hazırlanması. |
7 | Aşama 3 devam. Eskiz değerlendirmesi 1. | Aşama dahilinde istenilen çalışmaların hazırlanması. |
8 | Ara Jüri 1 değerlendirmesi. | Senaryo ve konsept paftası, Vaziyet Planı (1/200), Kat Planları (1/100), Kesitler (1/100), tema ile ilgili tasarım kararları ve renk-malzemem paftasının hazırlanması. |
9 | Aşama 4-Proje Detaylandırma (Plan (1/50), Kesitler (1/50), Tavan Planı (1/50), Maket (1/50), Perspektif ve Sistem Kesitleri (1/20)). | Aşama dahilinde istenilen çalışmaların hazırlanması. |
10 | Aşama 4 devam. | Aşama dahilinde istenilen çalışmaların hazırlanması. |
11 | Panel değerlendirmeleri | Plan (1/50), Kesitler (1/50), Tavan Planı (1/50), Maket (1/50), Perspektif ve Sistem Kesitleri (1/20). |
12 | Mini Jüri (“Sıra sende” programı). Aşama 4 devam. | (Plan (1/50), Kesitler (1/50), Tavan Planı (1/50), Maket (1/50), Perspektif ve Sistem Kesitleri (1/20)). |
13 | Eskiz değerlendirmesi 2. Ara Jüri 2 değerlendirmesi. | Vaziyet Planı (1/200), Plan (1/50), Kesitler (1/50), Tavan Planı (1/50), Maket (1/50), Perspektif ve Sistem Kesitleri (1/20), Senaryo ve konsept paftası, tema ile ilgili tasarım kararları ve renk-malzemem paftasının hazırlanması. |
14 | Ara Jüri 2 değerlendirmesi devamı. Aşama 5- Seçilen Alan Tasarımı (Plan (1/20), Kesitler (1/20), Tavan Planı (1/20), Perspektifler). | Aşama dahilinde istenilen çalışmaların hazırlanması. |
15 | Aşama 5 devam. | Aşama dahilinde istenilen çalışmaların hazırlanması. |
16 | Final Jüri değerlendirmesi. | Vaziyet Planı (1/200), Plan (1/50), Kesitler (1/50), Tavan Planı (1/50), Maket (1/50), Perspektif ve Sistem Kesitleri (1/20), Senaryo ve konsept paftası, tema ile ilgili tasarım kararları ve renk-malzemem paftasının hazırlanması. |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Abercrombie, S. (1990). Philosophy of Interior Design. Oxford: Westview. |
---|---|
2. Ching, F. D. K. (2005). Interior Design Illustrated. NY: John Wiley & Sons. | |
3. Chiara, J. And Zelnik, M. (2001). TimeSaver Standards for Interior Design and Space Planning. New York: McGrawHill. | |
4. Pile, J. F. (2003). Interior Design. NJ: Prentice Hall. | |
5. De Vido, A. (1996). House Design: Art and Practice. Wiley. | |
6. Presiser, W.F.E. and Ostroff, E. (1976). Universal Design Handbook. McGraw-Hill. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | 3 | 15 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 5 | 45 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
Toplam | 15 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 75 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
3 | İç mimarlık alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | X | ||||
5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | ||||
8 | Alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | ||||
9 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
10 | Bir iç mimarlık projesini kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak veya disiplinlerarası çalışma içinde yürütebilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
11 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | X | ||||
12 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslekdaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
14 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |||||
15 | Bilgi ve becerilerini etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak insan haklarına ve kültürel mirasa saygılı olarak kullanır. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 10 | 160 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 300 |