AKTS - Mimarlık ve Sanat Tarihi III
Mimarlık ve Sanat Tarihi III (ICM321) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mimarlık ve Sanat Tarihi III | ICM321 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ICM 222 Mimarlık ve Sanat Tarihi II |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Tarihsel süreç içinde mimarlık ve sanatın gelişimini, kültürlerarası etkileşim ve farklılıkları tanımak ve anlamak |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | 19. yüzyıl ile 21. yüzyıl zaman aralığında, çağdaş tasarımların temel aldığı felsefe ve anlayışların mimarlık, kent ve sanat tarihinin evriminin görseller, planlar, kesitler ve görünüşler ile karşılaştırmalı olarak irdelenmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve işleyiş süreci ile ilgili bilgilendirme. Mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili genel tartışma. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
2 | 19.yüzyılda mimarlık (1800-1850) | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
3 | 19.yüzyılda mimarlık (1850-1900) | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
4 | Erken Yirminci Yüzyıl Mimarlığı | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
5 | Yirminci Yüzyıl Mimarlığı (Dışavurumculuğun iki dönemi) | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
6 | Post-modernizm | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
7 | Ara Sınav | Ara Sınava hazırlık |
8 | 19. yüzyıl sonunda Osmanlı mimarlığı+Sunum | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
9 | Yirminci yüzyılın ilk yarısında Cumhuriyet Dönemi Türk Mimarlığı. Birinci Ulusal Mimarlık Dönemi+Sunum | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
10 | İkinci ulusal mimarlık dönemi. +Sunum | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve sunum için hazırlık |
11 | Türk Mimarlığı’nda kentsel gelişim (1920-1960) +Sunum | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
12 | Ankara’nın kentsel gelişimi (1920-1980) +Sunum | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve sunum için hazırlık |
13 | Türk Mimarlığı (1940-1960) +Sunum | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve sunum için hazırlık |
14 | Türk Mimarlığı (1960-1990) +Sunum | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve sunum için hazırlık |
15 | Ankara, İstanbul ve İzmir kentleri üzerinden örneklerle Türk Mimarlığı’nda çoğulculuk ve uluslararası üslup örnekleri+Sunum | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
16 | Genel Sınav | Genel Sınava hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Benevolo, L. (1981) Modern Mimarlığın Tarihi. Tokatlı, A. (çev.). Istanbul: Çevre Yayınları. |
---|---|
2. Doğan, H. (1995) Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü.(6. Basım). İstanbul:Yem Yayınları. | |
3. Gombrich, E.H. (1980) Sanatın Öyküsü. Cömert, B. (çev.). Istanbul: Remzi Kitabevi. | |
4. Kostof, S. (1995) A History of Architecture. New York: Oxford University Press. | |
5. Mutlu, B. (1996) Mimarlık Tarihi Ders Notları. Istanbul: Mengitan Matbaacılık. | |
6. Özkan, S., Holod, R. And Evin, A. (Ed.). (2005). Modern Türk Mimarlığı. Ankara: Mimarlar Odası Yayını | |
7. Roth, L. M. (2000, 2002) Mimarlığın Öyküsü. Akça, E. (çev.). İstanbul: Kabalcı Yayınevi. | |
8. Sözen, M. (1984) Cumhuriyet Dönemi Türk Mimarlığı, 1923-1983. Ankara:Türkiye İş Bankası. | |
9. Vanlı, Ş. (2006) 20. Yüzyıl Türk Mimarlığı. İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Yayınları. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | İçmimarlık alanında ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İçmimarlık alanıyla ilgili ilkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | X | ||||
4 | İçmimarlık alanında gerekli veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | İçmimari tasarım sürecinde verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | |||||
6 | İçmimari tasarım sürecinde temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | X | ||||
7 | İçmimari tasarım sürecinde bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | X | ||||
8 | İçmimarlık alanında estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle mekân yaratma. | |||||
9 | İçmimari tasarım sürecinde insan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimari tasarım sürecinde mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | X | ||||
11 | İçmimari tasarım sürecinde aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | İçmimari tasarım sürecinde doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | X | ||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 2 | 7 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 75 |