AKTS - Mimarlık ve Sanat Tarihi III
Mimarlık ve Sanat Tarihi III (ICM321) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mimarlık ve Sanat Tarihi III | ICM321 | 5. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ICM 222 Mimarlık ve Sanat Tarihi II |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Tarihsel süreç (19. yüzyıl ve 20. yüzyıl) içinde mimarlık ve sanatın gelişimini, kültürlerarası etkileşim ve farklılıkları yapılar üzerinden tanımak ve anlamak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | 19. ve 20.yüzyılda,döneme damgasını vuran mimarların,tasarımcıların ve sanatçıların temel aldığı felsefe ve akımların ve mimarlık,içmimarlık ve sanat tarihinin gelişiminin üç boyutlu görseller,fotoğraflar,planlar,kesitler ve görünüşler ile karşılaştırmalı olarak irdelenmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve işleyiş süreci ile ilgili bilgilendirme. Mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili genel tartışma. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
2 | Avrupa’da 19. yüzyılda mimarlık içmimarlık ve sanat (1800-1850) | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
3 | Avrupa’da 19. yüzyılda mimarlık, içmimarlık ve sanat (1850-1900) | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
4 | Avrupa’da ve Amerika’da erken 20. yüzyılda mimarlık, içmimarlık ve sanat | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
5 | Avrupa’da ve Amerika’da 20. yüzyılda mimarlık, içmimarlık ve sanat (Dışavurumculuğun birinci dönemi) | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
6 | Avrupa’da ve Amerika’da 20. yüzyılda mimarlık, içmimarlık ve sanat (Dışavurumculuğun ikinci dönemi) | Ara Sınava hazırlık |
7 | Ara Sınav | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması |
8 | Türkiye’de 20. yüzyılda mimarlık ve içmimarlık, Birinci Ulusal Mimarlık Dönemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
9 | Türkiye’de 20. yüzyılda mimarlık ve içmimarlık, İkinci Ulusal Mimarlık Dönemi | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve sunum için hazırlık |
10 | Türk Mimarlığında çoğulculuk ve uluslararası üslup | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
11 | Avrupa’da ve Amerika’da mimarlık içmimarlık ve sanat bağlamında Post-modernizm | Sunuma hazırlık |
12 | Öğrenci sunumları | Sunuma hazırlık |
13 | Öğrenci sunumları | Sunuma hazırlık |
14 | Öğrenci sunumları | Sunuma hazırlık |
15 | Öğrenci sunumları | Final Sınavına hazırlık |
16 | Final Sınavı | Final Sınavına hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Benevolo, L. (1981) Modern Mimarlığın Tarihi. Tokatlı, A. (çev.). Istanbul: Çevre Yayınları. |
---|---|
2. Doğan, H. (1995) Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü.(6. Basım). İstanbul:Yem Yayınları. | |
3. Kuban, D. (1973). Mimarlık kavramları. İTÜ Yayınevi. | |
4. Gombrich, E.H. (1980) Sanatın Öyküsü. Cömert, B. (çev.). Istanbul: Remzi Kitabevi. | |
5. Özkan, S., Holod, R. And Evin, A. (Ed.). (2005). Modern Türk Mimarlığı. Ankara: Mimarlar Odası Yayını | |
6. Roth, L. M. (2000, 2002) Mimarlığın Öyküsü. Akça, E. (çev.). İstanbul: Kabalcı Yayınevi. | |
7. Sözen, M. (1984) Cumhuriyet Dönemi Türk Mimarlığı, 1923-1983. Ankara:Türkiye İş Bankası. | |
8. Vanlı, Ş. (2006) 20. Yüzyıl Türk Mimarlığı. İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Yayınları. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | - | - |
Rapor | 1 | 15 |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | |||||
3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | |||||
4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | |||||
7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | |||||
8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirme/mekân yaratma. | X | ||||
9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | X | ||||
11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | |||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 9 | 1 | 9 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
Projeler | |||
Raporlar | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 75 |