AKTS - Aydınlatma
Aydınlatma (ICM331) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Aydınlatma | ICM331 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Tüm tasarım stüdyoları için gerekli teorik zemini hazırlamaya yönelik olarak, insan gereksinimleri ve mekan konforu bağlamında aydınlatmanın teknik ve sanatsal içeriğini aktarmak amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tüm tasarım stüdyoları için gerekli teorik zemini hazırlamaya yönelik olarak, insan gereksinimleri ve mekan konforu bağlamında aydınlatmanın teknik ve sanatsal içeriğinin aktarılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması. | Dersin içeriği ve kaynak kitaplar hakkında genel bilgi edinilmesi |
2 | Görme ve algı; ışığın fiziği (karakteri ve ölçümü). | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
3 | Aydınlatma tasarımı prensipleri (görüş açıları, konfor ve karşıtlık, kamaşma) | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
4 | Işık ve mekan; mekan psikolojisi ve aydınlatma teknikleri, aydınlatma seviyeleri, Aydınlatma sistemleri. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
5 | Işık ve gölge; dekoratif aydınlatma teknikleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
6 | 1. Ara Sınav | 1. Ara sınava hazırlık |
7 | Yapay aydınlatma, lamba ve sistemler, ışık kaynaklarının türleri ve karakteristik optik özellikleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
8 | Yapay aydınlatma, lamba ve sistemler, ışık kaynaklarının türleri ve karakteristik optik özellikleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
9 | Yapay aydınlatma, lamba ve sistemler, ışık kaynaklarının türleri ve karakteristik optik özellikleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
10 | Doğal aydınlatma ve kontrol stratejileri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
11 | 2. Ara Sınav | 2. Ara sınava hazırlık |
12 | Fuaye, giriş holleri, merdivenler, salonlar,mutfaklar, yemek odaları, yatak odalarında aydınlatma | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
13 | Ofisler, çalışma köşeleri, restoranlar, oteller, müzeler ticari mekanlar ve eğlence mekanlarında aydınlatma | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
14 | Stüdyo çalışması (aydınlatma tavan planı çizimi) | Stüdyo çalışmasına hazırlık. |
15 | Stüdyo çalışması (aydınlatma tavan planı çizimi) | Stüdyo çalışmasına hazırlık. |
16 | Genel Sınav | Genel sınava hazırlık. |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Bean, R. (2014). Lighting: Interior and exterior. Routledge. |
---|---|
2. Boyce, P. R. (2014). Human factors in lighting. Crc Press. | |
3. Egan, M. D. (1983).Concepts in architectural lighting. McGraw-Hill Companies | |
4. Egan, M. D., & Olgyay, V. (2002). Architectural lighting. McGraw-Hill. | |
5. Illuminating Engineering Society of North America. (2000). Lighting Handbook: Reference & application. Illuminating Engineering. | |
6. Tregenza, P., & Loe, D. (2013). The design of lighting. Routledge |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 2 | 20 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
3 | İç mimarlık alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | X | ||||
5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | ||||
8 | Alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | ||||
9 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
10 | Bir iç mimarlık projesini kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak veya disiplinlerarası çalışma içinde yürütebilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
11 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | X | ||||
12 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslekdaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
14 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |||||
15 | Bilgi ve becerilerini etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak insan haklarına ve kültürel mirasa saygılı olarak kullanır. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 2 | 5 | 10 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 6 | 3 | 18 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 6 | 12 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 100 |