AKTS - Islak Mekan Tasarımı
Islak Mekan Tasarımı (ICM304) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Islak Mekan Tasarımı | ICM304 | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrenciye ıslak mekanlarda tasarım ilke ve standartları, teknik sınırlayıcılar, su tasisatı, modüler sistemler, ıslak mekan öğeleri üzerine kuramsal bilgileri vererek , örnek mekanlarda verilerin analiz edilerek tasarım önerilerinin geliştirilmesi yetisini kazandırmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Islak hacimlerde verilerin analizleri ve tasarım ilke-standartları; tasarım ve uygulama açısından malzeme seçimlerinde gerekli kriterler; aydınlatma ve renk kullanımları; elektrik ve su tesisatı gözetilerek ıslak mekan projesi hazırlama süreci. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması; ıslak hacim: Tanımı, özellikleri. | Ders programı ve içeriğine dair bilgi edinilmesi. |
2 | Atölye çalışması: Özel Tasarım Mutfak. Verilen plan düzenine, özgün bir mutfak tasarlanacaktır. | Gerekli çizim malzemelerinin getirilmesi. |
3 | Sunumlar: MUTFAK 1. Konut tipi mutfak üçgenleri, mutfak plan tipleri ve mutfak tasarım standartları. 2. Endüstriyel mutfak ile konut tip mutfakların ölçü, malzeme, işleyiş yönünden farklılıkları. 3. Ankastre ve bağımsız beyaz eşya ölçü standartları. 4. Konut tipi mutfak mobilyası pazar araştırması; malzeme seçim kriterleri ve malzeme seçiminin maliyet üzerindeki etkisi.Güncel mutfak malzeme numunelerinin nasıl uygulandığının açıklanması, bu malzemelerin avantajları ve dezavantajları. 5. Mutfakta aydınlatma ve entegre aydınlatma elemanları seçimleri ve örnek detay çizimleri. 6. Mutfak tesisat ve havalandırma sistemleri. | Akademik kaynak, piyasa, alternatif malzeme, uygulama çizimleri araştırması ve butik mutfak tasarım örneklerinin incelenmesi. |
4 | Modüler mutfak eleştiri süreci. (1. Proje) | 1/20 plan, kesit, görünüş, perspektif çizimleri. Malzeme, renk ve bütçe araştırması. |
5 | Modüler mutfak eleştiri süreci. (1. Proje) | 1/20 plan, kesit, görünüş, perspektif çizimleri. Malzeme, renk ve bütçe araştırması. |
6 | Modüler mutfak eleştiri süreci. (1. Proje) | 1/20 plan, kesit, görünüş, perspektif çizimleri. Malzeme, renk ve bütçe araştırması. |
7 | MODÜLER MUTFAK PROJESİ JÜRİSİ (1. Proje) | 1/20 plan, kesit, görünüş, tesisat planı, aydınlatma planı, perspektif çizimleri. Malzeme, renk ve bütçe araştırma ve analizleri. Tasarım dilini anlatır pafta. |
8 | MODÜLER MUTFAK PROJESİ JÜRİSİ (1. Proje) | 1/20 plan, kesit, görünüş, tesisat planı, aydınlatma planı, perspektif çizimleri. Malzeme, renk ve bütçe araştırma ve analizleri. Tasarım dilini anlatır pafta. |
9 | Sunumlar: BANYO 1. Banyo tasarım standartları. 2. Konut, hastane tipi banyolar, spor merkezleri için yıkanma fonksiyonlu soyunma odaları, arasındaki fonksiyon farklılıkları örnek çizimlerle birlikte sunulacaktır. 3. Konut, hastane tipi banyolar, yıkanma fonksiyonlu soyunma odaları arasındaki mobilya, vitrifiye malzeme farklılıkları malzeme numuneleri ile birlikte sunulacaktır. 4. Su tesisatı ve elektrik tesisatı 1/20 çizim tekniğiyle bir konut alanı için örneklendirilecektir. | Akademik kaynak, piyasa, alternatif malzeme, uygulama çizimleri araştırması ve butik mutfak tasarım örneklerinin incelenmesi. |
10 | Banyo tasarımı eleştiri süreci. (2. Proje) | 1/20 plan, kesit, görünüş, tesisat planı, aydınlatma planı, perspektif çizimleri. Malzeme, renk ve bütçe araştırması. |
11 | Banyo tasarımı eleştiri süreci. (2. Proje) | 1/20 plan, kesit, görünüş, tesisat planı, aydınlatma planı, perspektif çizimleri. Malzeme, renk ve bütçe araştırması. |
12 | Banyo tasarımı eleştiri süreci. (2. Proje) | 1/20 plan, kesit, görünüş, tesisat planı, aydınlatma planı, perspektif çizimleri. Malzeme, renk ve bütçe araştırması. |
13 | BANYO TASARIMI PROJESİ JÜRİSİ (2. Proje) | 1/20 plan, kesit, görünüş, tesisat planı, aydınlatma planı, perspektif çizimleri. Malzeme, renk ve bütçe araştırma ve analizleri. Tasarım dilini anlatır pafta. |
14 | BANYO TASARIMI PROJESİ JÜRİSİ (2. Proje) | 1/20 plan, kesit, görünüş, tesisat planı, aydınlatma planı, perspektif çizimleri. Malzeme, renk ve bütçe araştırma ve analizleri. Tasarım dilini anlatır pafta. |
15 | BANYO TASARIMI PROJESİ JÜRİSİ (2. Proje) | 1/20 plan, kesit, görünüş, tesisat planı, aydınlatma planı, perspektif çizimleri. Malzeme, renk ve bütçe araştırma ve analizleri. Tasarım dilini anlatır pafta. |
16 | MODÜLER MUTFAK PROJESİ. (1. Proje) ve BANYO TASARIMI PROJESİ. (2. Proje) teslimi. Final Jürisi | 1/20 plan, kesit, görünüş, tesisat planı, aydınlatma planı, perspektif çizimleri. Malzeme, renk ve bütçe araştırma ve analizleri. Tasarım dilini anlatır pafta. |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Germer, J. (2006). Kitchen and Bath Systems: Mechanical, Electrical, Plumbing. National Kitchen & Bath Association. |
---|---|
2. Newton, D. (2006). Kitchen and Bathroom Drawing: Documents, Drafting, Presentation. National Kitchen & Bath Association. | |
3. Yazıcıoğlu, D. A. (2010). Mutfak Tasarım Süreci. İstanbul: Literatür Yayıncılık Dağıtım. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 15 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 5 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 75 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | |||||
2 | İçmimarlık alanında ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | |||||
3 | İçmimarlık alanıyla ilgili ilkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | |||||
4 | İçmimarlık alanında gerekli veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | İçmimari tasarım sürecinde verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | |||||
6 | İçmimari tasarım sürecinde temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | |||||
7 | İçmimari tasarım sürecinde bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | |||||
8 | İçmimarlık alanında estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle mekân yaratma. | |||||
9 | İçmimari tasarım sürecinde insan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | |||||
10 | İçmimari tasarım sürecinde mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | İçmimari tasarım sürecinde aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | İçmimari tasarım sürecinde doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | |||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 1 | 1 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 4 | 3 | 12 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 4 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |