AKTS - İç Mekan Tasarımı V

İç Mekan Tasarımı V (ICM401) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İç Mekan Tasarımı V ICM401 4 6 0 7 12
Ön Koşul Ders(ler)i
ICM 302 – İç Mekan Tasarımı IV
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Tartışma, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Bölüm Öğretim Elemanları
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı İç mekânların, edinilmiş tasarım becerilerine ek olarak çevreye duyarlılık ilkeleri de gözetilerek tasarlanması, iç-dış mekân ilişkisini ve özgün detayları çözme becerisinin geliştirilmesi
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ekoloji ve sürdürülebilirlik ilkelerini tasarımında kullanır.
  • İç mimarlık sorunlarını analiz eder.
  • Alternatif tasarım çözümlerini formüle eder.
  • Alternatif tasarım çözümlerini formülle karşılaştırır.
  • İç-dış mekân ilişkisi kurarak tasarım yapar.
  • İç mekân tasarımı için elde edilmiş olan becerileri dış mekânlarda kullanır.
  • Dış mekân mobilyaları tasarımı becerisi elde eder.
  • İç-dış mekân ilişkisini ve özgün detayları çözme becerisi geliştirir.
Dersin İçeriği Tasarım sürecinde bilimsel karar verme yöntemleri kullanılarak iç-dış mekân ilişkisi, yapılar arasındaki kamusal alanlar, peyzaj öğeleri ve sokak mobilyaları gibi konular ayrıntıları ile ele alınmaktadır.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Konunun tanıtımı, tartışma, kritik Dersin içeriği hakkında ön bilgi edinmesi.
2 Aşama 1: Analiz ve temel kararlar (çevreye duyarlı tasarım ilkeleri analizi) Araştırma
3 Aşama 1: Analiz ve temel kararlar: Sunum (çevreye duyarlı tasarım ilkeleri analizi) Araştırma
4 Aşama 1: Analiz ve temel kararlar (yapının sorunları ve olanakları) Araştırma
5 Aşama 2: Projeye giriş (Vaziyet planı ve kesitleri -1/100) Proje çizimleri
6 Aşama 2: Projeye giriş (Plan, kesitler - 1/50, eskizler, perspektifler) Proje çizimleri
7 Aşama 2: Projeye giriş (Plan, kesitler - 1/50, eskizler, perspektifler) Proje çizimleri
8 Ara jüri Proje çizimleri
9 Aşama 3: İç mekân tasarımı (seçilmiş alandan plan, kesit, görünüşler - 1/20, perspektifler, malzeme panosu) Proje çizimleri
10 Aşama 3: İç mekân tasarımı (seçilmiş alandan plan, kesit, görünüşler - 1/20, perspektifler, malzeme panosu) Proje çizimleri
11 Aşama 3: İç mekân tasarımı (seçilmiş alandan plan, kesit, görünüşler - 1/20, perspektifler, malzeme panosu) Proje çizimleri
12 Aşama 4: Dış mekân tasarımı (planı ve kesitleri - 1/50) Proje çizimleri
13 Aşama 4: Dış mekân tasarımı (döşeme ve sokak mobilyaları tasarımı 1/10 – 1/5, perspektif) Proje çizimleri
14 Aşama 4: Dış mekân tasarımı (döşeme ve sokak mobilyaları tasarımı 1/10 – 1/5, perspektif) Proje çizimleri
15 Tasarımın bütünü üstüne kritik Final proje çizimleri
16 Final jüri Final projesi çizimi

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 2. Krier R., Urban Space, Academy Edition, London, 1991
3. Gehl, J., Life Between Buildings, Arkitektens Forlag, Skive, 1996
4. Yeang, K., (2012). Ekotasarım: Ekolojik Tasarım Rehberi, YEM Kitabevi, İstanbul.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 5
Laboratuar - -
Uygulama 4 60
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 15
Genel Sınav/Final Juri 1 20
Toplam 7 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 80
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 20
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma.
2 İçmimarlık alanında ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme.
3 İçmimarlık alanıyla ilgili ilkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma.
4 İçmimarlık alanında gerekli veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme.
5 İçmimari tasarım sürecinde verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme.
6 İçmimari tasarım sürecinde temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma.
7 İçmimari tasarım sürecinde bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama.
8 İçmimarlık alanında estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle mekân yaratma.
9 İçmimari tasarım sürecinde insan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme.
10 İçmimari tasarım sürecinde mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma.
11 İçmimari tasarım sürecinde aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma.
12 İçmimari tasarım sürecinde doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma.
13 İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 10 160
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 7 105
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 300