AKTS - İç Mekan Tasarımı V
İç Mekan Tasarımı V (ICM401) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İç Mekan Tasarımı V | ICM401 | 4 | 6 | 0 | 7 | 12 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ICM 302 – İç Mekan Tasarımı IV |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Tartışma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | İç mekânların, edinilmiş tasarım becerilerine ek olarak çevreye duyarlılık ilkeleri de gözetilerek tasarlanması, iç-dış mekân ilişkisini ve özgün detayları çözme becerisinin geliştirilmesi |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tasarım sürecinde bilimsel karar verme yöntemleri kullanılarak iç-dış mekân ilişkisi, yapılar arasındaki kamusal alanlar, peyzaj öğeleri ve sokak mobilyaları gibi konular ayrıntıları ile ele alınmaktadır. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konunun tanıtımı, tartışma, kritik | Dersin içeriği hakkında ön bilgi edinmesi. |
2 | Aşama 1: Analiz ve temel kararlar (çevreye duyarlı tasarım ilkeleri analizi) | Araştırma |
3 | Aşama 1: Analiz ve temel kararlar: Sunum (çevreye duyarlı tasarım ilkeleri analizi) | Araştırma |
4 | Aşama 1: Analiz ve temel kararlar (yapının sorunları ve olanakları) | Araştırma |
5 | Aşama 2: Projeye giriş (Vaziyet planı ve kesitleri -1/100) | Proje çizimleri |
6 | Aşama 2: Projeye giriş (Plan, kesitler - 1/50, eskizler, perspektifler) | Proje çizimleri |
7 | Aşama 2: Projeye giriş (Plan, kesitler - 1/50, eskizler, perspektifler) | Proje çizimleri |
8 | Ara jüri | Proje çizimleri |
9 | Aşama 3: İç mekân tasarımı (seçilmiş alandan plan, kesit, görünüşler - 1/20, perspektifler, malzeme panosu) | Proje çizimleri |
10 | Aşama 3: İç mekân tasarımı (seçilmiş alandan plan, kesit, görünüşler - 1/20, perspektifler, malzeme panosu) | Proje çizimleri |
11 | Aşama 3: İç mekân tasarımı (seçilmiş alandan plan, kesit, görünüşler - 1/20, perspektifler, malzeme panosu) | Proje çizimleri |
12 | Aşama 4: Dış mekân tasarımı (planı ve kesitleri - 1/50) | Proje çizimleri |
13 | Aşama 4: Dış mekân tasarımı (döşeme ve sokak mobilyaları tasarımı 1/10 – 1/5, perspektif) | Proje çizimleri |
14 | Aşama 4: Dış mekân tasarımı (döşeme ve sokak mobilyaları tasarımı 1/10 – 1/5, perspektif) | Proje çizimleri |
15 | Tasarımın bütünü üstüne kritik | Final proje çizimleri |
16 | Final jüri | Final projesi çizimi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 2. Krier R., Urban Space, Academy Edition, London, 1991 |
---|---|
3. Gehl, J., Life Between Buildings, Arkitektens Forlag, Skive, 1996 | |
4. Yeang, K., (2012). Ekotasarım: Ekolojik Tasarım Rehberi, YEM Kitabevi, İstanbul. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 4 | 60 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 15 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 20 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 80 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 20 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
3 | İç mimarlık alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | X | ||||
5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | ||||
8 | Alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | ||||
9 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
10 | Bir iç mimarlık projesini kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak veya disiplinlerarası çalışma içinde yürütebilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
11 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | X | ||||
12 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslekdaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
14 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
15 | Bilgi ve becerilerini etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak insan haklarına ve kültürel mirasa saygılı olarak kullanır. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 10 | 160 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 7 | 105 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 300 |