AKTS - İç Mekan Tasarımı VI
İç Mekan Tasarımı VI (ICM402) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İç Mekan Tasarımı VI | ICM402 | 4 | 6 | 0 | 7 | 12 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ICM 401 – İç Mekan Tasarımı V |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Tartışma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Edinilmiş iç mekân tasarlama becerilerine ek olarak mimari ihtiyaç programı oluşturma, bilimsel karar süreci kullanma becerilerinin öğrenilmesi |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Alış-veriş merkezleri, kültür merkezleri, klinikler gibi yapıların iç tasarım sürecinde yapılması gereken mimari ihtiyaç programı oluşturulur, tasarım dili yaratılır, bilimsel karar süreci yöntemleri kullanılır. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanıtım, konu seçimi. | Dersin içeriği hakkında ön bilgi edinmesi. |
2 | Aşama 1: Araştırma ihtiyaç programı | İhtiyaç programı hazırlama. |
3 | Aşama 1: Tasarım dili, yerleşim/dolaşım şeması | Tasarım dili konusunda inceleme. |
4 | Aşama 1: Tasarım dili, yerleşim/dolaşım şeması | Tasarım dili konusunda inceleme. |
5 | Aşama 2: Projeye giriş (Vaziyet planı, kat planları ve kesitleri) | Proje çizimleri. |
6 | Aşama 2: Projeye giriş (Vaziyet planı, kat planları ve kesitleri) | Proje çizimleri. |
7 | Aşama 2: Projeye giriş (Plan ve kesitler, eskizler, perspektifler) | Proje çizimleri. |
8 | Ara jüri | Proje çizimleri. |
9 | Aşama 3: İç mekân tasarımı (seçili bölüm 1 -1/50, 1/20, 1/10) | Proje çizimleri. |
10 | Aşama 3: İç mekân tasarımı (seçili bölüm 1 -1/50, 1/20, 1/10) | Proje çizimleri. |
11 | Aşama 3: İç mekân tasarımı (seçili bölüm 1 -1/50, 1/20, 1/10, perspektifler) | Proje çizimleri. |
12 | Aşama 4: İç mekân tasarımı (seçili bölüm 2 -1/50, 1/20, 1/10) | Proje çizimleri. |
13 | Aşama 4: İç mekân tasarımı (seçili bölüm 2 -1/50, 1/20, 1/10) | Proje çizimleri. |
14 | Aşama 4: İç mekân tasarımı (seçili bölüm 2 -1/50, 1/20, 1/10, perspektifler) | Proje çizimleri. |
15 | Tasarımın bütünü için kritik | Final projesi çizimi. |
16 | Final jüri | Final projesi çizimi. |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Elker, C., Towards More Rational Approaches in Architectural Design: The Use of Multi-Criteria Decision Methods, The 10th International DSI Conference, Nancy, 2009 |
---|---|
2. Harris, B. (2001), Sketch Planning: Systematic Methods in Planning and Its Support, “Planning Support Systems” edited by Brail, K.B. and Klosterman, R.E., ESRI Press, Redlands, California | |
3. Klosterman, R.E. (2001), Planning Support Systems: A New Perspective on Computer-aided Planning, “Planning Support Systems” edited by Brail, K.B. and Klosterman, R.E., ESRI Press, Redlands, California |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 60 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 15 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 20 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 80 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 20 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
3 | İç mimarlık alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | X | ||||
5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | ||||
8 | Alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | ||||
9 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
10 | Bir iç mimarlık projesini kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak veya disiplinlerarası çalışma içinde yürütebilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
11 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | X | ||||
12 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslekdaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
14 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
15 | Bilgi ve becerilerini etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak insan haklarına ve kültürel mirasa saygılı olarak kullanır. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 10 | 160 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 7 | 105 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 300 |