AKTS - Kent Mobilyaları Tasarımı
Kent Mobilyaları Tasarımı (ICM352) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kent Mobilyaları Tasarımı | ICM352 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Ders, öğrencilere kent mobilyası ile kent mekânı ilişkisinin kurulması, kent mobilyası tasarımı, mobilya endüstrisi odaklı düşünme ve yönetme yetenekleri kazandırmayı amaçlar. Ayrıca, kent mobilyası ile ilgili standartlar hakkında bilgi vermeyi hedefler. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Kent mobilyalarının,kullanıcıların konfor,ulaşım,dinlenme,eğlenme ve dış etkilerden korunma gibi fonksiyonları karşılamak üzere tasarlanan elemanlar olduğu temel prensibini ele alınır.Kentsel açık/kapalı mekanlarda önemli rol oynayan kent mobilyaları, kent kimliği bütününde estetik ve işlevsel açıdan ele alınarak incelenir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin içeriği ve proje hakkında ön bilgi edinilmesi, grupların oluşturulması ve araştırma konusu seçimi | Dersin içeriği hakkında ön bilgi |
| 2 | Aşama 1: Analiz ve temel kararlar; kent kimliği ve kent imajı, tasarım elemanları, malzemeleri ve örnek tasarım görsellerinin incelenmesi | Araştırma ve Sunum |
| 3 | Aşama 1: Analiz ve temel kararlar; kent kimliği ve kent imajı, tasarım elemanları, malzemeleri ve örnek tasarım görsellerinin incelenmesi | Araştırma ve Sunum |
| 4 | Aşama 2: Projeye giriş 1/20-1/10; görünüşler, kesitler ve perspektifler | Proje çizimleri |
| 5 | Aşama 2: Projeye giriş 1/20-1/10; görünüşler, kesitler ve perspektifler | Proje çizimleri |
| 6 | Aşama 2: Kent mobilyası tasarımı 1/20-1/10; görünüşler, kesitler ve perspektifler | Proje çizimleri |
| 7 | Aşama 2: Kent mobilyası tasarımı 1/20-1/10; görünüşler, kesitler ve perspektifler | Proje çizimleri |
| 8 | Aşama 2: Kent mobilyası tasarımı 1/20-1/10; görünüşler, kesitler ve perspektifler | Proje çizimleri |
| 9 | Aşama 2: Kent mobilyası tasarımı 1/20-1/10; görünüşler, kesitler ve perspektifler | Proje çizimleri |
| 10 | Aşama 2: Kent mobilyası tasarımı 1/20-1/10; görünüşler, kesitler ve perspektifler | Proje çizimleri |
| 11 | Aşama 2: Kent mobilyası tasarımı 1/20-1/10; görünüşler, kesitler ve perspektifler | Proje çizimleri |
| 12 | Aşama 3: Kent mobilyası tasarımı 1/20-1/10-1/5; görünüşler, kesitler ve perspektifler | Proje çizimleri |
| 13 | Aşama 3: Kent mobilyası tasarımı 1/20-1/10-1/5; görünüşler, kesitler ve perspektifler | Proje çizimleri |
| 14 | Aşama 4: Mizanpaj | Pafta tasarımı |
| 15 | Aşama 4: Mizanpaj | Pafta tasarımı |
| 16 | Final Teslimi | Final jüri proje çizimleri |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Ching, F. D. K. (1979). Architecture: Form, space and order. Van Nostrand Reinhold. |
|---|---|
| 2. Gehl, J. (1987). Life between buildings: Using public space. Van Nostrand Reinhold Company. | |
| 3. Işık, Z., & Yıldırım, K. (2001). Dekorasyonda ince yapı-temel ders kitabı. Zirve Ofset Matbaası. | |
| 4. Margolin, V., & Buchanan, R. (1998). The idea of design: A design issues reader. The MIT Press | |
| 5. Neufert, E. (2003). Yapı tasarım bilgisi. Beta Yayıncılık | |
| 6. Papanek, V. (1992). Design for the real world. Human ecology and social change (2nd ed.). Butler and Tanner Ltd. | |
| 7. Pearson, D. (1989). The natural house book, creating a healthy, harmonious and ecologically sound home. Conran Octopus. | |
| 8. Steiner, F., Butler, C., Al-Kodmany, K., & Li, H. (2003). Time-saver standards for urban design. McGraw-Hill Education. | |
| 9. Turner, J. (1998). Design with light. Watson-Guptill. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 9 | 50 |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 10 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
| Toplam | 12 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olur. | X | ||||
| 2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütür/yönetir. | X | ||||
| 3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olur. | X | ||||
| 4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde eder, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürür. | X | ||||
| 5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade eder. | X | ||||
| 6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olur. | |||||
| 7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlar. | X | ||||
| 8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirir/mekân yaratır. | |||||
| 9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirir. | X | ||||
| 10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olur. | X | ||||
| 11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapar. | X | ||||
| 12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olur. | X | ||||
| 13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 16 | 2 | 32 |
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 9 | 2 | 18 |
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
