AKTS - Kent Mobilyaları Tasarımı
Kent Mobilyaları Tasarımı (ICM352) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kent Mobilyaları Tasarımı | ICM352 | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Kentsel açık alanların en önemli elemanlarından birisi olan kent mobilyalarının, kent kimliği bütününde ele alınarak, estetik ve işlevsel açıdan kent mobilyası – mekân ilişkisinin kurulması, kent mobilyası tasarımı ve mobilya endüstrisine yönelik olarak düşünme ve yönetme yeteneği kazandırılması, kent mobilyası tasarım disiplini ve normları hakkında bilgiler ve terminolojiler verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kentsel açık alanların kent mobilyalarının, kent kimliği bütününde ele alınarak, estetik ve işlevsel açıdan kent mobilyası-mekân ilişkisinin kurulması; kent mobilyası tasarımı ve mobilya endüstrisine yönelik olarak düşünülmesi; tasarım disiplini ve normları hakkında bilgiler ve terminolojiler verilmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacının anlatılması, kent mekânının tanımı, kent mobilyaları ve sınıflandırılmasının yapılması | Verilen kaynaklardan ders ile ilgili bilgi edinilmesi |
2 | Kentsel açık mekânlardaki temel eylemlerin tanımlanması. Bu eylem alanlarına yönelik olarak kent mobilyası tasarım proje konularının belirlenmesi (Altyapıya bağlı olan ya da olmayan kentsel donatım elemanları). Araştırma Değerlendirme ödevinin verilmesi | Verilen kaynaklardan ders ile ilgili bilgi edinilmesi |
3 | Altyapıya bağlı kent mobilyaları: Aydınlatma elemanları, bilgilendirme-iletişim ve işaret panelleri, telefon kulübeleri, otobüs durakları, meydan saatleri, su elemanları vb. | Verilen kaynaklardan ders ile ilgili bilgi edinilmesi |
4 | Altyapıya bağlı olmayan kent mobilyaları: Oturma elemanları, çöp kutuları, bitki kapları, örtü elemanları, döşeme elemanları, bisiklet parkları, bitki ızgaraları, çocuk oyun alanı elemanları vb. | Verilen kaynaklardan ders ile ilgili bilgi edinilmesi |
5 | Ara Değerlendirme ödev sunumları / Final ödevinin verilmesi | Ara Değerlendirme ödevine hazırlık |
6 | Final ödevi eskiz çalışmaları kontrolü | Final ödevi eskiz çalışması |
7 | Belirlenen kent mobilyalarının tasarımı ve çizimi | Proje çizimleri |
8 | Belirlenen kent mobilyalarının tasarımı ve çizimi | Proje çizimleri |
9 | Belirlenen kent mobilyalarının tasarımı ve çizimi | Proje çizimleri |
10 | Belirlenen kent mobilyalarının tasarımı ve çizimi | Proje çizimleri |
11 | Belirlenen kent mobilyalarının tasarımı ve çizimi | Proje çizimleri |
12 | Ara Jüri | Ara Jüriye hazırlık |
13 | Belirlenen kent mobilyalarının tasarımı ve çizimi | Proje çizimleri |
14 | Belirlenen kent mobilyalarının tasarımı ve çizimi | Proje çizimleri |
15 | Belirlenen kent mobilyalarının tasarımı ve çizimi | Proje çizimleri |
16 | Final Jüri | Final Jüriye hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Arcan, E.F., Evci, F., (1999). Mimari Tasarıma Yaklaşım. İstanbul: Tasarım Yayın Grubu |
---|---|
2. Buchanan, Richard and Margolin, Victor (1995). Discovering Design. Chicago: The University of Chicago Press | |
3. Ching, F. D. K. (1979). Architecture: Form, Space and Order. New York: Van Nostrand Reinhold | |
4. Ching, D.K. Francis, (1998). Design Drawing. New York: John Willey and Sons. | |
5. Ching, F.D.K., (2004). İç Mekan Tasarımı. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi | |
6. Gehl, J. (1987). Life Between Buildings:Using Public Space. New York: Van Nostrand Reinhold Company | |
7. Gorb, Peter (1988). Design Talks. London Business School Design Manegement Seminars. London: The Design Council | |
8. Işık, Z. ve Yıldırım, K. (2001). Dekorasyonda İnce Yapı-Temel Ders Kitabı. Ankara: Zirve Ofset Matbaası | |
9. Margolin, Victor and Buchanan, Richard (1998). The idea of Design, A Design Issues Reader. Cambridge: The MIT Press | |
10. Neufert, E., (2003). Yapı Tasarım Bilgisi. İstanbul: Beta yayıncılık | |
11. Papanek, Victor (1992). Design for the Real World. Human Ecology and Social Change. Second Ed. London: Butler and Tanner Ltd. | |
12. Pearson, David (1989). The Natural House Book, Creating a Healthy, harmonious and ecologically sound home. London: Conran Octopus | |
13. Pile, J., (2000). A History of Interior Design. London: Calmann and King Ltd. | |
14. Turner, J., (1998). Design with Light. New York: Watson-Guptill |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 40 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | |||||
2 | İçmimarlık alanında ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | |||||
3 | İçmimarlık alanıyla ilgili ilkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | |||||
4 | İçmimarlık alanında gerekli veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | İçmimari tasarım sürecinde verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | |||||
6 | İçmimari tasarım sürecinde temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | |||||
7 | İçmimari tasarım sürecinde bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | |||||
8 | İçmimarlık alanında estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle mekân yaratma. | |||||
9 | İçmimari tasarım sürecinde insan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | |||||
10 | İçmimari tasarım sürecinde mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | İçmimari tasarım sürecinde aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | İçmimari tasarım sürecinde doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | |||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 1 | 5 | 5 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 4 | 6 | 24 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 7 | 7 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |