AKTS - Ekolojik Tasarım İlkeleri
Ekolojik Tasarım İlkeleri (ICM381) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ekolojik Tasarım İlkeleri | ICM381 | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Doğa ve insan sağlığı gözetilerek, ekolojik, enerji tasarrufu sağlanan, etkin kaynak kullanımı ile dünyadan ve ülkemizden başarılı örnekler verilerek, ekolojik tasarım ilkelerinin kavranması sağlanacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | ''Yapılı çevrenin ve mimari ürünlerin doğuşundan ölümüne kadar tüm girdi ve çıktıları ile biosferin ekolojik sistemlerine entegre olabileceği, tasarrufa, dönüştürerek tekrar kullanmaya ve çevreye zararlı atık üretmemeye özen gösteren, insan sağlığına önem veren? yaklaşımlar olan Ekolojik Tasarım ya da diğer adı ile ''Yeşil Tasarım? ın anlatılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımının ve amacının açıklanarak, gerekli kaynakların verilmesi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
2 | Giriş: 21. Yüzyıla doğru ekolojik çevre ve enerji sorunlarının tartışılması. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
3 | Geçmişten geleceğe, enerji ve ekoloji bilincinin mimarlığa yansıması. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
4 | Sürdürülebilirlik kavramı ve mimarlık. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
5 | “Yeşil tasarım” ve “ekolojik tasarım”; öncelikli hedefler ve enerji etkin tasarım. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
6 | Ekolojik tasarım ve dünyadan başarılı örnekler | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
7 | 1. Ara sınav | Ara sınava hazırlık. |
8 | Yüksek performanslı yeşil binalar ve dünyadan başarılı örnekler. Dönem ödevinin verilmesi. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
9 | Bina değerlendirme, LEED ve BREEAM sertifikalama sistemleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
10 | Sıfır enerjili binalar ve dünyadan başarılı örnekler | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
11 | Ekolojik Malzemeler | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
12 | 2.Ara sınav | Ara sınava hazırlık. |
13 | Dönem ödevi olarak verilen araştırmaların sunum ve tartışması | Dönem ödevi araştırmalarına ve sunumuna hazırlık. |
14 | Dönem ödevi olarak verilen araştırmaların sunum ve tartışması | Dönem ödevi araştırmalarına ve sunumuna hazırlık. |
15 | Dönem ödevi olarak verilen araştırmaların sunum ve tartışması | Dönem ödevi araştırmalarına ve sunumuna hazırlık. |
16 | Genel Sınav | Genel sınava hazırlık. |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 2. Stitt, Fred. A., 1999, Ecological Design Handbook, (Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Kütüphanesi - NA 2542.35 ECO) |
---|---|
3. Yeang, K., 1999, The green skyscraper : the basis for designing sustainable intensive building, Prestel, Munich | |
4. Yeang, K., 1995, Designing with nature : the ecological basis for architectural design, McGraw-Hill New York | |
5. Yeang, K., 2012, Eko Tasarım, YEM, İstanbul |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
3 | İç mimarlık alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | X | ||||
5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | ||||
8 | Alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | ||||
9 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
10 | Bir iç mimarlık projesini kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak veya disiplinlerarası çalışma içinde yürütebilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
11 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | X | ||||
12 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslekdaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
14 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |||||
15 | Bilgi ve becerilerini etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak insan haklarına ve kültürel mirasa saygılı olarak kullanır. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 2 | 10 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 9 | 18 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 100 |