AKTS - Ekolojik Tasarım İlkeleri
Ekolojik Tasarım İlkeleri (ICM381) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ekolojik Tasarım İlkeleri | ICM381 | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Doğa ve insan sağlığı gözetilerek, ekolojik, enerji tasarrufu sağlanan, etkin kaynak kullanımı ile dünyadan ve ülkemizden başarılı örnekler verilerek, ekolojik tasarım ilkelerinin kavranması sağlanacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | ''Yapılı çevrenin ve mimari ürünlerin doğuşundan ölümüne kadar tüm girdi ve çıktıları ile biosferin ekolojik sistemlerine entegre olabileceği, tasarrufa, dönüştürerek tekrar kullanmaya ve çevreye zararlı atık üretmemeye özen gösteren, insan sağlığına önem veren? yaklaşımlar olan Ekolojik Tasarım ya da diğer adı ile ''Yeşil Tasarım? ın anlatılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımının ve amacının açıklanarak, gerekli kaynakların verilmesi. | Kaynak kitaplardan ders hakkında bilgi edinilmesi. |
2 | Giriş: 21. Yüzyıla doğru ekolojik çevre ve enerji sorunlarının tartışılması. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
3 | Geçmişten geleceğe, enerji ve ekoloji bilincinin mimarlığa yansıması. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
4 | Sürdürülebilirlik kavramı ve mimarlık. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
5 | “Yeşil tasarım” ve “ekolojik tasarım”; öncelikli hedefler ve enerji etkin tasarım. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
6 | Ekolojik tasarım ve dünyadan başarılı örnekler | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
7 | 1. Ara sınav | Ara sınava hazırlık. |
8 | Yüksek performanslı yeşil binalar ve dünyadan başarılı örnekler. Dönem ödevinin verilmesi. | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
9 | Bina değerlendirme, LEED ve BREEAM sertifikalama sistemleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
10 | Sıfır enerjili binalar ve dünyadan başarılı örnekler | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
11 | Ekolojik Malzemeler | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması. |
12 | 2.Ara sınav | Ara sınava hazırlık. |
13 | Dönem ödevi olarak verilen araştırmaların sunum ve tartışması | Dönem ödevi araştırmalarına ve sunumuna hazırlık. |
14 | Dönem ödevi olarak verilen araştırmaların sunum ve tartışması | Dönem ödevi araştırmalarına ve sunumuna hazırlık. |
15 | Dönem ödevi olarak verilen araştırmaların sunum ve tartışması | Dönem ödevi araştırmalarına ve sunumuna hazırlık. |
16 | Genel Sınav | Genel sınava hazırlık. |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 2. Stitt, Fred. A., 1999, Ecological Design Handbook, (Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Kütüphanesi - NA 2542.35 ECO) |
---|---|
3. Yeang, K., 1999, The green skyscraper : the basis for designing sustainable intensive building, Prestel, Munich | |
4. Yeang, K., 1995, Designing with nature : the ecological basis for architectural design, McGraw-Hill New York | |
5. Yeang, K., 2012, Eko Tasarım, YEM, İstanbul |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | |||||
2 | İçmimarlık alanında ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | |||||
3 | İçmimarlık alanıyla ilgili ilkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | |||||
4 | İçmimarlık alanında gerekli veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | İçmimari tasarım sürecinde verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | |||||
6 | İçmimari tasarım sürecinde temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | |||||
7 | İçmimari tasarım sürecinde bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | |||||
8 | İçmimarlık alanında estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle mekân yaratma. | |||||
9 | İçmimari tasarım sürecinde insan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | |||||
10 | İçmimari tasarım sürecinde mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | |||||
11 | İçmimari tasarım sürecinde aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | İçmimari tasarım sürecinde doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | |||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 2 | 10 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 9 | 18 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 100 |