AKTS - Maket Yapımı
Maket Yapımı (ICM494) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Maket Yapımı | ICM494 | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Tasarım sürecine katkı sağlamak ,iki boyutlu nesnelerin üç boyutlu düşünme algısını geliştirmek,sunumuna zenginlik katmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | El ve zihin becerisini geliştirmek için maket yapım sürecine ilişkin uygulamalar; iki boyutlu çizimlerin üçüncü boyuta aktarılması ve farklı malzeme araştırmaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı,tanışma ,derste kullanılacak malzemelerin tanıtımı. | Derse hazırlık yapılması |
2 | Maket yapma becerisinin kazandırılması için değişik şekiller kesilmesi ve malzeme tanıtımı devam, ödev konusunun belirlenmesi. | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması. |
3 | Kütle kavramı hakkında genel bilgi ve değişik kütle maketleri yapımı, ödev konusunun belirlenmesi | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması. |
4 | Bina katlarının oluşturulması ,kat yükseltme çalışması yapılması, ödev konusunun belirlenmesi. | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması. |
5 | Küçük ve orta ölçekte açık kat planı maketi yapımı, ödev konusunun belirlenmesi. | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması. |
6 | Maket üzerinde kapı pencere boşluklarının işlenmesi, ödev konusunun belirlenmesi. | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması. |
7 | Maket üzerinde kapı pencere boşluklarının işlenmesi, ödev konusunun belirlenmesi. | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması. |
8 | Makette döşeme , duvar,tavan kaplama çalışması yapılması, ödev konusunun belirlenmesi. | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması. |
9 | Makette döşeme , duvar,tavan kaplama çalışması yapılması, ödev konusunun belirlenmesi. | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması. |
10 | Makette katlar arası ilişki kurulması merdiven yapımı, ödev konusunun belirlenmesi. | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması. |
11 | Makette ıslak hacim düzenlenmesi zemin duvar kaplaması yapılması, ödev konusunun belirlenmesi. | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması. |
12 | Makette tefriş elemanların tanıtımı ve maketlerinin yapımı, ödev konusunun belirlenmesi. | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması. |
13 | Makette tefriş elemanların tanıtımı ve maketlerinin yapımı, ödev | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması. |
14 | Maket çalışması için basit kalıp alma yöntemlerinin hazırlanması, ödev | İstenilen malzemelerin temini ve ödevin tamamlanması. |
15 | Maket çalışması için basit kalıp alma yöntemlerinin hazırlanması. | İstenilen malzemelerin temini. |
16 | Final Değerlendirme | Final teslimine hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Akgün, M. (2003). Mimari Maketler. İstanbul: Birsen Yayınevi |
---|---|
2. Dunn, N. (2014). Architectural Model Making. London: Laurence King Publishing |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 40 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | İçmimarlık alanında ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İçmimarlık alanıyla ilgili ilkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | |||||
4 | İçmimarlık alanında gerekli veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | İçmimari tasarım sürecinde verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | |||||
6 | İçmimari tasarım sürecinde temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | X | ||||
7 | İçmimari tasarım sürecinde bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | |||||
8 | İçmimarlık alanında estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle mekân yaratma. | |||||
9 | İçmimari tasarım sürecinde insan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimari tasarım sürecinde mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | X | ||||
11 | İçmimari tasarım sürecinde aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | İçmimari tasarım sürecinde doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | X | ||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 13 | 2 | 26 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 100 |