AKTS - Sanat, Mimarlık ve Etik
Sanat, Mimarlık ve Etik (ICM373) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat, Mimarlık ve Etik | ICM373 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilere 20. ve 21. yüzyıllardaki sanat ve tasarım pratiklerinin kavramsal sorunsallarını göstermek |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Modernite ile radikal şekilde değişen ve gelişen sanat ve tasarım dünyasındaki pratiklerin kavramsal sorunları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması. | Kaynak kitaplar üzerinden ders ile ilgili bilgi edinilmesi. |
2 | Sanat ve tasarımın modern kavramlarına giriş. Modernitenin anlatılması | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
3 | Sanat ve tasarımda modernliğin kavramsal problemleri: Temsiliyet. | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
4 | Sanat ve tasarımda modernliğin kavramsal problemleri: Avant-garde | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
5 | 1. Ara Sınav | 1. Ara sınava hazırlık, konuların tekrarı |
6 | Sanat ve tasarımda modernliğin kavramsal problemleri: Öznellik ve nesnellik. | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
7 | Modernitenin problemleri: Kent, Eyfel Kulesi üzerine eleştirel notlar. 1. Ödevin Verilmesi | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
8 | 1. Ödevin Teslimi ve Sunumu | 1. Ödevin hazırlanması |
9 | Popüler kültür. | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
10 | Modernist ideolojinin sonu: Karmaşıklık ve çelişki. | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
11 | 2. Ara Sınav | 2. Ara sınava hazırlık, konuların tekrarı |
12 | Sanat ve tasarımda yeni kavramlar: Taklit, temellük, alıntı, örnekleme ve çalıntı. | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
13 | Vernaküler ve kitsch. 2. Ödevin Verilmesi | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
14 | 2. Ödevin Teslimi ve Sunumu | 2. Ödevin hazırlanması |
15 | Final sınavı için genel değerlendirme | Konu ile ilgili ön araştırmanın yapılması. |
16 | Genel Sınav | Dönem içerisinde işlenen konuların, yapılan sunum ve ödevlerin tekrarı. |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Lash, Scott, Another Modernity: A Different Rationality, Blackwell Publishers, Oxford/Cambridge, 1999. |
---|---|
2. Lefebvre, Henri, Introduction to Modernity, Verso, London/New York, 1995 (1962). | |
3. Masiero,Roberto, Mimaride Estetik, Dost Kitabevi, İstanbul, 2006 | |
4. Sheppard, Richard, Modernısm-, Dada-, Postmodernism, Northwestern Uni. Press, Evanston, 2000. | |
5. Touraine, Alain, Critique of Modernity, Blackwell Publishers, Oxford/Cambridge, 1995. | |
6. Ural, Şafak. Etik, Estetik. YEM Yayınları, İstanbul 2004. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olma. | X | ||||
2 | İçmimarlık alanında ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütebilme/yönetebilme. | X | ||||
3 | İçmimarlık alanıyla ilgili ilkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olma. | |||||
4 | İçmimarlık alanında gerekli veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde etme, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürebilme. | |||||
5 | İçmimari tasarım sürecinde verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade edebilme. | X | ||||
6 | İçmimari tasarım sürecinde temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olma. | X | ||||
7 | İçmimari tasarım sürecinde bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlama. | X | ||||
8 | İçmimarlık alanında estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle mekân yaratma. | |||||
9 | İçmimari tasarım sürecinde insan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirme. | X | ||||
10 | İçmimari tasarım sürecinde mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olma. | X | ||||
11 | İçmimari tasarım sürecinde aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapma. | |||||
12 | İçmimari tasarım sürecinde doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olma. | X | ||||
13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olma. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 7 | 2 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 52 |