AKTS - Tasarım Konuşmaları
Tasarım Konuşmaları (ICM385) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tasarım Konuşmaları | ICM385 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Alan Gezi, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | İçmimarlığın interdisipliner yapısı gereği farklı tasarım alanlarında uzman kişiler tarafından alanlara dair teorik, teknik ve pratik bilgilerin; profesyonel hayatta sahip olmaları gereken bilgi ve becerilerin aktarılarak, aktif katılımlı bir sohbet ortamının oluşturulması amaçlanmaktadır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Mesleki eğitim hayatı boyunca edinilen teorik ve pratik bilgilerin,tasarım alanlarında farklı uzmanlıklara sahip meslek profesyonelleri ile tartışılarak,çeşitli teknik gezi ve çalıştaylar desteği ile pekiştirilmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtımı. Dersin Amacı ve Yöntemi Hakkında Bilgi Verilmesi | Ders ve kaynaklar hakkında bilgi edinilmesi |
| 2 | Tasarım Nedir, Tasarımcı Kimdir? | Tasarım ve tasarımcı kavramları üzerine araştırma yapılması |
| 3 | Tasarımcı -Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
| 4 | Tasarımcı - Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
| 5 | Tasarımcı - Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
| 6 | İnterdisipliner Tasarım Çalıştayı | Gerekli kaynakların araştırılması |
| 7 | Tasarımcı - Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
| 8 | Tasarımcı - Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
| 9 | Teknik Gezi | İlgili alan-saha hakkında araştırma yapılması |
| 10 | Tartışma | Tartışma konusu hazırlık yapılması |
| 11 | Tasarımcı - Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
| 12 | Tasarımcı - Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
| 13 | Tasarımcı - Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
| 14 | Tasarımcı - Öğrenci Buluşması | İlgili tasarım alanı ve tasarımcı hakkında araştırma yapılması |
| 15 | Tartışma ve Değerlendirme | Dönem içerisinde tartışılan alan ve konuların tekrarı |
| 16 | Final Değerlendirme | Final Değerlendirmeye hazırlık yapılması |
Kaynaklar
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | 1 | 20 |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 20 |
| Ödevler | 1 | 10 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 12 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Coğrafi farklılıklar ile değişiklik gösteren sosyal, ekonomik, kültürel ve fiziksel bağlamlar ile tasarım ve yapım kararlarının etkilendiği bilgi ve farkındalığına sahip olur. | |||||
| 2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde çok disiplinli işbirliği yapabilme, disiplinlerarası çalışmalarda tasarım projelerini bağımsız veya ortak olarak planlama, sorumluluk alarak yürütür/yönetir. | X | ||||
| 3 | İlkeler, yasalar, yönetmelikler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur; mesleki etik, görev ve sorumlulukların bilincinde olur. | |||||
| 4 | Veriyi doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak elde eder, sonuçları yorumlama ve karşı tez/sentez üretip değerlendirerek elde edilen kuramsal bilgiyi uygulama alanında alternatif tasarım çözümlerine dönüştürür. | X | ||||
| 5 | Verileri, fikirleri, tasarım çözümlerini ve projeleri sözel, yazılı ve/veya görsel iletişim teknikleri ile teknolojiyi kullanarak doğru ve etkin ifade eder. | X | ||||
| 6 | Temel yapı inşasının içyapıyla olan ilişkisini dikkate alacak şekilde, iç mekân sistem bilgilerine sahip olur. | |||||
| 7 | Bilinçli tefriş, ürün, malzeme seçimleri ile detaylar geliştirerek bütünsel tasarım yaklaşımı sağlar. | |||||
| 8 | Estetik ve fonksiyonel ihtiyaçlara cevap verecek, bilimsel ve teknik bilgileri kullanarak psikoloji, sosyoloji, felsefe, mimari ve sanatın etkisiyle tasarım fikri geliştirir/mekân yaratır. | |||||
| 9 | İnsan faktörü, ergonomi, evrensel ve kapsayıcı tasarım ilkeleri ile kullanıcı odaklı tasarım çözümleri geliştirir. | |||||
| 10 | İçmimarlık, mimarlık ve sanatın tarihsel gelişimi kapsamında bilgi sahibi olarak, kültürel mirasa ve tarihî/doğal çevreye saygılı ve duyarlı bir tutum sergileyerek karar alma yetkinliğine sahip olur. | |||||
| 11 | Aydınlatma, renk, akustik, iklimlendirme vb. fiziksel çevre koşulları bileşenlerinin etkisiyle mekânsal konfor ve yaşam kalitesini arttırmayı hedefleyen tasarım yapar. | |||||
| 12 | Doğal ve yapılı çevre bilgilerini kullanarak, sürdürülebilir tasarım yapma becerisine sahip olur. | |||||
| 13 | İçmimarlık ve tasarım alanında gerçekleşen yeni gelişmeleri takip ederek, yaşam boyu öğrenme ve alana katkı sağlama bilincine sahip olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 1 | 3 | 3 |
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 13 | 1 | 13 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 8 | 8 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 8 | 2 | 16 |
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
