AKTS - Ortadoğu`nun Güncel Politikaları

Ortadoğu`nun Güncel Politikaları (IR307) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Ortadoğu`nun Güncel Politikaları IR307 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
-
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Yrd. Doç. Dr. Duygu Dersan Orhan
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Modern Ortadoğu’ya kapsamlı bir giriş yapmaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Ortadoğu’nun ekonomik, sosyal, kültürel ve politik temellerini anlamak
  • Ortadoğu’daki güncel gelişmeler hakkında yorum yapabilmek
  • Derste yapılan sunumlarla iletişim becerisini geliştirmek
Dersin İçeriği Ortadoğu?nun siyasi tarihi, kültürel temelleri, sosyo-ekonomik yapısı, Arap devletleri, İsrail, İran, Ortadoğu?daki güncel olaylar; Ortadoğu tarihinde rol alan temel olaylar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Amaç ve Hedeflerinin Sunulması Yok
2 Ortadoğu Siyasi Tarihine Genel Bakış Roger Owen, State, Power and Politics in the Making of the Modern Middle East, (London: Routledge, 2000), Chapter 1-2.
3 Ortadoğu’da Etnik ve Dini Yapı Roger Owen, State, Power and Politics in the Making of the Modern Middle East, (London: Routledge, 2000), Chapter 1-2.
4 Ortadoğu’da Sosyo-Ekonomik Yapı Roger Owen, State, Power and Politics in the Making of the Modern Middle East, (London: Routledge, 2000), Chapter 7.
5 Ortadoğu Ülkelerinin Siyasal Yapısı “Arab Political Systems: Baseline Information and Reforms,” http://www.carnegieendowment.org/2008/03/06/arab-political-systems-baselineinformation- and-reforms/2nn.
6 Ortadoğu’da Milliyetçilik Roger Owen, State, Power and Politics in the Making of the Modern Middle East, (London: Routledge, 2000), Chapter 1-2.
7 Siyasal İslam Roger Owen, State, Power and Politics in the Making of the Modern Middle East, (London: Routledge, 2000), Chapter 9.
8 Arap- İsrail Sorunu ve Ortadoğu Barış Süreci Louis Fawcett, International Relations of the Middle East, (New York: Oxford University Press, 2005) Chapter 10-11
9 Ara Sınav Yok
10 Türkiye ve Ortadoğu Hasan Kösebalaban, “Turkey and the New Middle East: Between Liberalism and Realism”, Perceptions, Autumn 2011, Volume XVI, Number 3, pp. 93-114.
11 Arap Baharı Yusri Hazran, “The Arab Revolutions: A Preliminary Reading”, Middle East Policy , Vol. XIX, N o. 3, Fall 2012, pp. 116-123. Katerina Dalacoura, “The 2011 uprisings in the Arab Middle East: political change and geopolitical implications”, International Affairs, Vol.88, No. 1, 2012, pp. 63–79
12 Ortadoğu'da Güncel Olaylar Yusri Hazran, “The Arab Revolutions: A Preliminary Reading”, Middle East Policy , Vol. XIX, N o. 3, Fall 2012, pp. 116-123. Katerina Dalacoura, “The 2011 uprisings in the Arab Middle East: political change and geopolitical implications”, International Affairs, Vol.88, No. 1, 2012, pp. 63–79
13 Sunumlar Yok
14 Sunumlar Yok
15 Sunumlar Yok
16 Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Roger Owen, State, Power and Politics in the Making of the Modern Middle East, (London: Routledge, 2000), Chapter 1-2.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 25
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek.
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak
11 Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek
12 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak
13 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek
14 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 40 40
Toplam İş Yükü 150