AKTS - Edebi Terimler ve Akımlar
Edebi Terimler ve Akımlar (ELIT103) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Edebi Terimler ve Akımlar | ELIT103 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri lisans eğitimleri boyunca kullanacakları edebiyat terimleri ve edebiyat akımları konularında bilgilendirmektir |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Çeşitli edebi türlerin tanımları, örnekleri, analizleri ve edebiyat akımlarına genel bir bakış. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Destan-tanım Örnekler:The Odyssey Beowulf-belgesel izleme | The Norton Anthology of English Literature, cilt 1, 6. basım, sayfa: 27-63 |
| 2 | Mit-mitoloji-efsane-fabl-hikaye tanımlar ve örnekler | Dictionary of Literary Terms and Literary Theory |
| 3 | Romans-Ortaçağ'da aşk kavramı Tanım Örnek: Sir Gawain and the Green Knight | The Norton Anthology of English Literature, 1. cilt, sayfa: 200-286 |
| 4 | Rüya Vizyonu-Alegory-Aliterasyon Tanım Örnek: William Langland- The Vision of Piers Plowman | The Norton Anthology of English Literature, cilt 1, sayfa: 256 |
| 5 | Söz sanatları: benzetme-mecaz-ironi ve çeşitleri-sembol Tanım Lirik-ağıt-balad ve çeşitleri Tanım Örnek: Song to Celia, On My First Son, Lord Randall | A Handbook to Literature, The Norton Anthology of English Literature, cilt 1, sayfa: 1220, 1225, 389 |
| 6 | Sone Tanım Örnek eserler Söz sanatları: gönderme-imge-paradoks | A Glossary of Literary Terms |
| 7 | Cavalier ve Metafizik şiir akımları Tanım-özellikler İlgili söz sanatları Örnek eserler | The Norton Anthology of English Literature, cilt 1, sayfa: 1080, 1368 |
| 8 | Ara sınav | Tekrar |
| 9 | Yergi Tanım Örnek: John Dryden-The Art of Satire | The Norton Anthology of English Literature, cilt 1, sayfa: 1843 |
| 10 | Öykü-öykü öğeleri Tanım Örnek: Kate Chopin-The Story of an Hour | The Norton Anthology of Short Fiction, sayfa: 156-159 |
| 11 | Roman-roman çeşitleri (pikaresk-mektup-korku-bilinç akışı-bilim kurgu-yeni roman-anti-roman Tanım | A Handbook of Literature |
| 12 | Ara sınav | Tekrar |
| 13 | Edebi Akımlar Realizm Tanım | A Dictionary of Literary Terms and Literary Theory |
| 14 | Naturalizm Tanım | A Dictionary of Literary Terms and Literary Theory |
| 15 | Modernizm Tanım | A Dictionary of Literary Terms and Literary Theory |
| 16 | Dönem sonu sınavı | Tekrar |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Abrams, M. H. ( Gen. Ed. ). The Norton Anthology of English Literature. Sixth Edition, Volume I. London: W. W. Norton & Company, 1993. |
|---|---|
| 2. Cuddon, J A. Dictionary of Literary Terms and Literary Theory. Harmondsworth, England: Penguin, 1998. | |
| 3. Harmon, William and Hugh C Holman. A Handbook to Literature. New Jersey: Prentice Hall Inc., 1996. | |
| 4. Abrams, M. H. A Glossary of Literary Terms. Sixth Edition. Fort Worth: Harcourt Brace College Publishers, 1993. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 60 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
| 2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | X | ||||
| 4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | X | ||||
| 5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | X | ||||
| 8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yetenekleri edinir. | X | ||||
| 9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | X | ||||
| 11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilir. | X | ||||
| 12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | X | ||||
| 13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | X | ||||
| 14 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 15 | 30 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 178 | ||
