AKTS - İleri İngilizce Dilbilgisi ve Yazma II

İleri İngilizce Dilbilgisi ve Yazma II (ELIT108) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İleri İngilizce Dilbilgisi ve Yazma II ELIT108 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere İngilizce dilbilgisi kurallarını yazarken ve konuşuken etkin bir biçimde kullanmayı öğretmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • dil öğreniminin temel bir parçası olan dilbilgisinin önemini anlayabilir.
  • dilgibilgisel yapılarının kullanımlarını, anlamlarını ve işlevlerini kavrayabilir
  • Doğru dilbilgisi kullanımının etkin ifade için önemini kavrayabilir
  • Dilbilgisel yapıları yazıda doğru ve etkin bir biçimde kullanabilir
Dersin İçeriği Cümle yapısı, zarf cümlecikleri, isim cümlecikleri, sıfat cümlecikleri, cümle çeşitleri, cümleleri ögelerine ayırma, makale türleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Cümle Yapısı
2 Cümle Yapısı
3 Zarf Cümlecikleri/ Örnekleyici Makale
4 Zarf Cümlecikleri/ Örnekleyici Makale
5 İsim cümlecikleri/ Yazıda karşılaştırma-kıyaslama
6 İsim Cümlecikleri/ Yazıda Kıyaslama-Karşılaştırma
7 Sıfat Cümlecikleri/ Yazıda sınıflandırma
8 Sıfat Cümlecikleri/ Yazıda sınıflandırma
9 Ara sınav
10 Cümle Çeşitleri: basit, bileşik, türemiş cümleler
11 Cümle Çeşitleri: Basit, bileşik, türemiş cümleler
12 Cümleyi ögelerine ayırma
13 Cümleyi ögelerine ayırma
14 Yazıda sebep sonuç ilişkisi kurma
15 Genel Değerlendirme
16 Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Alexander, L.G. Longman Advanced Grammar. Essex: Longman, 1993.
2. Rosa Alfred, Paul Eschholz. Models for Writers: Short Essays for Comparison, Boston: Bedford/st. Martins, 2001
3. Boardman, Cynthia A., Jia Frydenberg. Writing to Communicate 2: Paragraphs and Essay, Pearson ESL, 2008.
4. Azar, Betty Schrampfer. Understanding and Using Grammar, New Jersey: Prentice Hall Regents, 1989.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 3 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak X
11 Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek X
12 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak X
13 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek X
14 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 3 3 9
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 100