AKTS - İngiltere`nin Kültürel Tarihi
İngiltere`nin Kültürel Tarihi (ELIT106) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İngiltere`nin Kültürel Tarihi | ELIT106 | 2. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i |  | 
| Dersin Amacı | Bu derste İngiltere'nin politik, kültürel, entelektüel ve ekonomik özellikleri Anglo-Sakson tarihinden günümüze kadar olan bir tarihi gelişimde incelenir. Bu ders İngiliz Kültürü ve Edebiyatı konularına temel teşkil eder. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Britanya?nın Anglo-Saxon döneminden 20. yüzyıla kadar geçen süre içindeki politik, kültürel, toplumsal, entellektüel ve ekonomik tarihi. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giris | |
| 2 | Romano-Keltic ve Anglo-Saxon Britanya | Norman Cikarmasi ve Angevinler | 
| 3 | Norman Cikarmasi ve Angevinler | Ortacag Ingilteresi | 
| 4 | Ortacag Ingilteresi | Tudor Ingilteresi | 
| 5 | Tudor Ingilteresi | Stuart donemi Ingilteresi | 
| 6 | Stuart donemi Ingilteresi | 18. yy Ingilteresi | 
| 7 | 18. yy. Ingilteresi | 18. yy Ingilteresinde Sosyal Degisim | 
| 8 | Ara sınav | Tekrar | 
| 9 | 18. yy Ingilteresinde Sosyal Degisim | Viktorya Donemi Ingilteresinde Toplum ve Ekonomi | 
| 10 | Viktorya Donemi Ingilteresinde Toplum ve Ekonomi | Britanya Imparatorlugu. Viktorya Donemi Dis Politikasi | 
| 11 | Britanya Imparatorlugu. Viktorya Donemi Dis Politikasi | 19. ve erken 20. yy. da Iskocya, Galler ve Irlanda | 
| 12 | 19. ve erken 20. yy. da Iskocya, Galler ve Irlanda | Ikinci Dunya Savasi sonrasi Britanya | 
| 13 | Ikinci Dunya Savasi sonrasi Britanya | Cagimizda Ingiltere | 
| 14 | Cagimizda Ingiltere | |
| 15 | Cagimizda Ingiltere | |
| 16 | Yarıyıl sonu sınavı | Tekrar | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. David McDowall, An Illustrated History of Britain | 
|---|---|
| 6. John Oakland, British Civilization | |
| 7. The Cambridge Cultural History | |
| Diğer Kaynaklar | 2. David McDowall, Britain in Close-Up | 
| 3. Ernest Woodward, History of England | |
| 4. F. E. Halliday, England: A Concise History | |
| 5. The Cambridge Historical Encyclopedia of Great Britain | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | 2 | 20 | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 | 
| Toplam | 5 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | 
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
| 2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | X | ||||
| 4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | X | ||||
| 5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | X | ||||
| 8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yetenekleri edinir. | X | ||||
| 9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | X | ||||
| 11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilir. | X | ||||
| 12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | X | ||||
| 13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | X | ||||
| 14 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 | 
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 | 
| Toplam İş Yükü | 178 | ||
