AKTS - Mitoloji ve Destan Geleneği

Mitoloji ve Destan Geleneği (ELIT104) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Mitoloji ve Destan Geleneği ELIT104 3 0 0 3 7
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin Yunan ve Roma mitolojisindeki tanrıları ve onların özelliklerini tanımalarını sağlamaktır. Aşk mitleri, kahramanlar ve antik çağın önemli ailelerinin hikayeleri, Hesiod, Homer, Ovid, Virgil gibi Yunan ve Romalı yazarların metinleri üzerinden incelenecektir. Ders aynı zamanda öğrencilerin İngiliz Edebiyatındaki klasik mitoloji göndermelerini tanımalarını sağlamayı amaçlar.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sanat ve edebiyat eserlerinde Yunan ve Roma mitolojisi tanrı ve tanrıçalarını tanıyabilir
  • mitleri kendi sözcükleriyle özetleyebilir
  • İngiliz Edebiyatında sıklıkla atıfta bulunulan Eski Yunan ve Roma mitlerindeki büyük kahramanları, mitik olayları bilir
Dersin İçeriği Yunan ve Roma mitolojisi, Homeros`un İlyada ve Odisea`sı.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Mitoloji nedir, neden mitoloji bilmemiz gerekir?
2 Yaratılış Miti Okuma: Hesiod- Theogony Ovid- "The Creation"- Metamorphoses
3 Titanlar ve Olimpiya'lı Tanrılar Edith Hamilton- Mythology s. 24-35
4 İnsanın yaratılış miti, az bilinen Olimpiya'lı tanrılar Hamilton- Mythology s. 36-77
5 Ara Sınav I Tekrar
6 Aşk ve serüven mitleri:Cupid ve Psyche, Pyramus ve Thisbe, Orpheus ve Eurydice, Ceyx ve Alcyone, Pygmalion ve Galatea, Apollo ve Daphne Hamilton- Mythology s. 96-120
7 Çiçek mitleri: Aphrodite ve Adonis, Narcissus, Hyacinth Ovid- Metamorphoses
8 Kahramanlar: Theseus, Hercules, Perseus Hamilton-Mythology, s. 142-173
9 The Quest of Golden Fleece, Daedalus, The Royal House of Thebes Hamilton- Mythology, s. 117-130/ 139-140/ 254-267
10 Atreus ailesi
11 Truva Savaşı ve sonrası, Ilyada Homer- İlyada - Bölümler:1,6,9,22,24
12 Truva Savaşı ve sonrası, Ilyada Homer- İlyada - Bölümler:1,6,9,22,24
13 Ara sınav II
14 Odysseus'un Maceraları, Odyssey Hamilton- Mythology, s.202-219
15 Odysseus'un Maceraları, Hamilton- Mythology, s.202-219
16 Final Tekrar

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Edith Hamilton, Mythology: Timeless Tales
2. Homer The Illiad
3. Homer The Odyssey
4. Ovid Metamorphoses
5. Hesiod Theogony

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 2 10
Ödevler 1 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 40
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak X
11 Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek X
12 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak X
13 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek X
14 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 5 70
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 5 5
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 10 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 178