AKTS - İngiliz Edebiyat Tarihi II
İngiliz Edebiyat Tarihi II (ELIT102) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İngiliz Edebiyat Tarihi II | ELIT102 | 2. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders ELIT 101 İngiliz Edebiyat Tarihi I dersinin devamı niteliğindedir ve 18. Yüzyıldan günümüze kadar olan İngiliz Edebiyatı Dönemini kapsamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ders dört ana edebiyat dönemi: Restorasyon, Romantik, Viktorya ve 20. yüzyıl. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İngiliz Edebiyatı Tarihi I Dersinin Genel Değerlendirmesi | - |
2 | Neo- Klasik Dönem | Norton Antoloji |
3 | Dryden, Pope ve Swift. | Norton Antoloji |
4 | Romantik Dönem | Norton Antoloji |
5 | Blake, Songs of Innocence and Experience, Wordsworth, Lines Written in Early Spring, She Dwelt Among the Untrodden Ways; Coleridge, The Rime of the Ancient Mariner. | Norton Antoloji |
6 | Keats, Ode to a Nigthingale, Byron, Don Juan, Shelley, Ozymandias, Wollstonecraft, A Vindication of the Rights of Women. | Norton Antoloji |
7 | Viktorya Dönemi | Norton Antoloji |
8 | Tennyson, from The Princess: Tears, Idle Tears; Browning, Women and Roses, Fitzgerald, from The Rubaiyat of Omar Khayyam | Norton Antoloji |
9 | ARA SINAV I | - |
10 | Oscar Wilde, Preface to the Picture of Dorian Gray, | Norton Antoloji |
11 | 20. Yüzyıl | Norton Antoloji |
12 | ARA SINAV II | - |
13 | Modernizm, Poetry; Thomas Hardy, Hap, Eliot, The Love Song of Alfred Prufrock, War poetry, Owen, Futility. | Norton Antoloji |
14 | Modernizm, Poetry; Thomas Hardy, Hap, Eliot, The Love Song of Alfred Prufrock, War poetry, Owen, Futility. | Norton Antoloji |
15 | 20. Yüzyıl İngiliz Romancı ve Tiyatrocuları | Norton Antoloji |
16 | Genel Sınav | - |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Abrams, M.H. (gen.ed.)The Norton Anthology of English Literature. 6th ed. Volume II.New York. London: W.W.Norton&Company, 1993. |
---|---|
2. Rogers, Pat. An Outline of English Literature, Oxford University Press, 1988. | |
3. Thornley G.C., Roberts Gwyneth. An Outline of English Literature, London: Longman,1996. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak | X | ||||
11 | Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek | X | ||||
12 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak | X | ||||
13 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek | X | ||||
14 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 178 |