AKTS - Romantik ve 19. Yüzyıl Şiiri

Romantik ve 19. Yüzyıl Şiiri (ELIT304) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Romantik ve 19. Yüzyıl Şiiri ELIT304 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı İngiliz Romantik ve Viktorya Dönemi Şiirini öğretmektir. Bu derste belli başlı Romantik ve Viktorya dönemi şairlerinden seçilen şiirlere yer verilecektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İngiliz Romantik ve Viktorya Dönemi hakkında genel bir fikir edinirler
  • İngiliz Romantik Şiiri konusunda bilgi kazanırlar
  • Viktorya Dönemi Şiiri konusunda bilgi kazanırlar.
  • Romantik ve Viktorya Dönemi Şiirinin benzerlik ve farklılıkları konusunda bilgi kazanırlar.
Dersin İçeriği Romantik Akım ve Romantik şiir, Viktorya dönemi şiiri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 İngiliz Romantik Akımı ve Romantik düşüncenin tarihsel ve kültürel yapısına genel bakış. Norton
2 İngiliz Romantik Akımı ve Romantik düşüncenin tarihsel ve kültürel yapısına genel bakış. Norton
3 Romantik şiir kavramı ve şiir analizi Norton
4 Blake, Songs of Innocence and of Experience, Wordsworth; from Lyrical Ballads, Lines Written in Early Spring, Strange fits of passion have I known, She dwelt among the untrodden ways, I wandered lonely as a cloud, My heart leaps up. Norton
5 Coleridge, The Rime of the Ancient Mariner, To William Wordsworth, Kubla Khan. Norton
6 Coleridge; Byron: "Stanzas written on the road between Florence and Pisa", "She walks in beauty" Norton
7 ARA SINAV I -
8 Shelley, Mutability, Ozymandias, Ode to the West Wind. Keats, from Sleep and Poetry, On Seeing the Elgin Marbles, When I have fears that I may cease to be. Ode to a Nigthingale, Ode on a Grecian Urn. Norton
9 Viktorya Şiiri Norton
10 Tennyson: "Tears, Idle Tears", "The Lady of Shalott", "Ulysses" Norton
11 Tennyson: "Break, Break, Break", "Titonous", "Mariana", Browning: "Porphyria's Lover" Norton
12 Browning, "My Last Duchess", S.S. Ellis and Coventry Patmore: "The Angel in the House, Elizabeth Barret Browning: "Aurora Leigh", Anonymous: "Poverty Knock" Norton
13 Arnold, Isolation. To Marguerite, To Marguerite- Continued, Dover Beach, Elizabeth Cook "The English Man" Dante Gabriel Rossetti, My Sister’s Sleep, Pre-Raphelite Poetry, Norton
14 Pre-Raphelite Poetry: Dante Gabriel Rossetti, "The Blessed Damosel" Christina Rosetti: "Dead Before Death", "No thank you John" Norton
15 Tekrar Tekrar
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Abrams, M.H. (gen.ed.) The Norton Anthology of English Literature, Volume II. 6th ed. New York. London: W.W.Norton&Company, 1993.
2. Watson, J.R. English Poetry of the Romantic Period 1789-1830. 2nd ed. Longman: London & New York. 1992.
3. O’Flinn, Paul. How to Study Romantic Poetry, London: Macmillan, 2001.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak X
11 Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek X
12 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak X
13 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek X
14 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 126