AKTS - Çağdaş Amerikan Romanı

Çağdaş Amerikan Romanı (ELIT319) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Çağdaş Amerikan Romanı ELIT319 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
-
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı Çağdaş Amerikan romanı alanında öğrencilerin bilgisini geliştirmektir. bBu ders öncelikle öğrencilere araştırma yaparken ihtiyaç duyacakları becerileri kazandırmayı, akademik yazma ve okuma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Başka bir deyişle, bu dersin amacı, öğrencilere araştırma yapma, değerlendirme ve elde edilen sonuçları akademik çalışmalarında formüle etme becerileri kazanmaları için bir dereceye kadar araştırma (MLA tarzı ile) uzmanlık sağlamaktır. Ayrıca bu dersin amacı, öğrencilerin yüksek lisans tezi yazma sürecinden önce araştırma ve eleştirel düşünme ve yazma becerilerini birleştirmelerine ve geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; ● kaynaklardan bilgi edinmenin yollarını öğrenir. ● makalelerini/yüksek lisans tezlerini hazırlamak için gerekli bilgilere ulaşmak için kendi araştırma tekniklerini geliştirirler. ● sistematik bir yazma sürecinde alınan bilgileri sentezler ve analiz ederler. ● Yüksek lisans tezi için taslaklarını/planlarını ve özetlerini hazırlamayı öğrenirler.
Dersin İçeriği 1945`lerden bu yana Amerika Birleşik Devletleri romanı.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, Oryantasyon, Kurallar ve Yönetmelikler
2 Modernizm and Postmodernizm nedir?
3 Thomas Pynchon The Crying of Lot 49 (1965)
4 Thomas Pynchon The Crying of Lot 49 (1965)
5 Thomas Pynchon The Crying of Lot 49 (1965)
6 Thomas Pynchon The Crying of Lot 49 (1965)
7 Donald Barthelme Snow White (1967)
8 Donald Barthelme Snow White (1967)
9 Donald Barthelme Snow White (1967)
10 Donald Barthelme Snow White (1967)
11 Ara Sınav
12 Paul Auster The NewYork Triology (City of Glass)(1985)
13 Paul Auster The NewYork Triology (City of Glass)(1985)
14 Paul Auster The NewYork Triology (City of Glass)(1985)
15 Revision

Kaynaklar

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 3
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 3
Ödevler 1 5
Sunum 1 5
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 35
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 6 101
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak X
11 Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek X
12 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak X
13 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek X
14 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Projeler
Raporlar
Ödevler 3 5 15
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 5 5
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 111