AKTS - Yazında Realizm ve Natüralizm

Yazında Realizm ve Natüralizm (ELIT317) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Yazında Realizm ve Natüralizm ELIT317 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin İngiliz Edebiyatında Realizm ve Natüralizm akımları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır. Ders, 18. yüzyıldan 20. yüzyıla kadar olan zaman dilimini kapsar. Derste, İngiliz Edebiyatı kapsamında realizm ve natüralizm akımlarının örnekleri kabul edilen birtakım eserler incelenecektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: - Realizm ve Natüralizm akımları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olurlar. - Bahsi geçen akımların İngiliz Edebiyatında nasıl tezahür ettiğiyle ilgili bilgi sahibi olurlar. - Realizm ve Natüralizm akımlarını yansıtan İngiliz Edebiyatındaki edebi eserleri bu akımlar bağlamında incelemeyi öğrenmiş olurlar.
Dersin İçeriği Romanda Temel Akımlar: Gerçekçilik ve Doğalcılık

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Introduction to Realism
2 Introduction to Realism
3 Realism in English Literature
4 Pride and Prejudice by Jane Austen Jane Austen'in Pride and Prejudice romanının realist açıdan incelenmesi
5 Pride and Prejudice by Jane Austen Jane Austen'in Pride and Prejudice romanının realist açıdan incelenmesi
6 Pride and Prejudice by Jane Austen
7 Frankenstein by Mary Shelley
8 Frankenstein by Mary Shelley
9 Ara Sınav
10 Great Expectations by Charles Dickens
11 Great Expectations by Charles Dickens
12 Introduction to naturalism
13 İngiliz Edebiyatında Natüralizm
14 Jude the Obscure by Thomas Hardy
15 Jude the Obscure by Thomas Hardy The due date for the submission of the term papers.

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Abrams, M.H. A Glossary of Literary Terms. Fort Worth, San Diego, Philadelphia, New York, Orlando, Austin, San Antonio Montreal, Toronto, London, Sydney, Tokyo: Harcourt Brace College Publishers. 1981.
2. Kearns, Katherine. Nineteenth - Century Literary Realism through the Looking- Glass. Cambridge: Cambridge University Press.1996
3. Levine, George. The Realistic Imagination English Fiction from Frankenstein to Lady Chatterley. Chicago: The University of Chicago Press. 1983.
4. Lloyd, Tom. Crises of Realism Representing Experience in the British Novel, 1816-1920. Bucknell University Press. 1997.
5. Pizer, Donald.(Ed).The Cambridge Companion to American Realism and Naturalism: Howells to London. Cambridge: Cambridge University Press. 1995.
6. Shaw, Harry E. Narrating Reality Austen, Scott, Eliot. Ithaca and London: Cornell University Press.1999.
7. Walder, Dennis. Approaching Literature: The Realist Novel. London: Routledge, 1996.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 15
Projeler 1 15
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak X
11 Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek
12 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak X
13 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek X
14 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama 1 6 6
Projeler 1 6 6
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 40 40
Toplam İş Yükü 124