AKTS - Şiirde Belli Başlı Temalar

Şiirde Belli Başlı Temalar (ELIT323) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Şiirde Belli Başlı Temalar ELIT323 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı şiir türü ilgili belli başlı kavramları tanıtmaktır. Bu ders, farklı konuları içeren şiirlerin analizini yapmayı amaçlamaktadır. Bu konular arasında, ölüm, Carpe Diem, ölümsüzlük, aşk, masumiyet ve deneyim, zaman ve değişim, evlilik, vatanseverlik, doğa ve kır yaşamı, endüstrileşme ve şehir, savaş konuları sayılabilir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Farklı dönemlerde üretilen şiirlerde işlenen belirli temalar hakkında bilgi kazanırlar
  • Seçilmiş temalar doğrultusunda farklı dönemlerde üretilen şiirleri okuma, kavrama ve inceleme yeteneklerini geliştirirler
Dersin İçeriği Şiirde ölüm, Carpe Diem, ölümsüzlük, aşk, masumiyet ve deneyim, zaman ve değişim, evlilik, vatanseverlik, doğa ve kır yaşamı, endüstrileşme ve şehir, savaş konuları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Şiir Türüne Genel Giriş Norton Anthology
2 Şiir Türüne Genel Giriş Norton Anthology
3 Ölüm Norton Anthology
4 Carpe Diem Norton Anthology
5 Ölümsüzlük Norton Anthology
6 Aşk Norton Anthology
7 Masumiyet ve Deneyim Norton Anthology
8 Zaman ve Değişim Norton Anthology
9 Ara sınav Tekrar
10 Evlilik Norton Anthology
11 Vatanseverlik Norton Anthology
12 Doğa ve Kır Yaşamı Norton Anthology
13 Endüstrileşme ve Şehir Norton Anthology
14 Savaş Norton Anthology
15 Genel Tekrar Tekrar
16 Yarıyıl sonu sınavı Tekrar

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Abrams, M.H. (gen.ed.)The Norton Anthology of English Literature. 6th ed.New York. London: W.W.Norton&Company, 1993.Volume I& II.
Diğer Kaynaklar 2. Glancy, Ruth. Thematic Guide to British Poetry. London: Greenwood Press. 2002.
3. O’Flinn, Paul. How to Study Romantic Poetry, London: Macmillan, 2001.
4. Perrine, Laurence. Sound and Sense: An Introduction to Poetry. New York, Burlingame: Harcourt, Brace and Company. 1956.
5. Roberts, Neil. (Ed.). A Companion to Twentieth Century Poetry. Oxford: Blackwell, 2003.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak X
11 Farklı alanlardan çeşitli metinleri İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirebilmek X
12 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak X
13 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek X
14 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 7 14
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 125