AKTS - Üretim Sistemleri
Üretim Sistemleri (IE509) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Üretim Sistemleri | IE509 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu derste öğrencilere belli başlı üretim planlama karar mekanizmaları, temel uygulama alanları ve planlama hiyerarşisi yönetsel aktivitelerle bağlantılı olarak öğretilecektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Organizasyonel sistemlerde üretim yönetimi ve kontrol, farklı yaklaşımlarla malzeme yönetimi, master planlama ve üretim planlama kavramları, tümleşik planlama, parti miktarı belirleme, imalat sistemlerinde çizelgeleme, hizmet sistemlerinde çizelgeleme: tasarım ve uyarlama, malzeme-ihtiyaç-planlama (MRP) ve tam-zamanında-üretim (JIT) uygulama kıyasl |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Üretim planlama tipik özellikleri. Üretim planlama için karar verme: kısa, orta ve uzun vadeli planlama örnekleri. | |
| 2 | Matematksel model ve optimizasyon yöntemlerine bakış. | |
| 3 | Sabit talep deterministik sürekli takip modelleri. İskontolu modeller. Çok-ürünlü modeller. | |
| 4 | Rassal sipariş noktası modelleri. Periyodik takip modelleri. | |
| 5 | Değişken talep için parti belirleme modelleri. | |
| 6 | Dinamik programlama, Wagner-Whitin prensibi | |
| 7 | Zangwill uyarlaması. | |
| 8 | Tümleşik planlama ve doğrusal programlama modelleri. Üretim Planlama için Sevkiyat Modelleri. | |
| 9 | En az maliyetli şebeke akış modelleri. Doğrusal olmayan maliyet fonksiyonları. | |
| 10 | Arasınav | |
| 11 | Çizelgeleme için deterministik-rassal ve statik-dinamik model kıyaslaması. Tek-makine için Tamsayı Programlama modelleri. | |
| 12 | Paralel makine problemleri, deterministik akış ve iş atölye sistemleri. | |
| 13 | Montaj hattı dengeleme: formulasyon ve sezgisel algoritmalar | |
| 14 | Algoritmik karmaşa konuları. | |
| 15 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | |
| 16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. L.A. Johnson and D.C. Montgomery, Operations Research in Production Planning, Scheduling, and Inventory Control, John Wiley & Sons 1974. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. E.A. Silver, D.F. Pyke, R. Peterson, Inventory Management and Production Planning and Scheduling, 3rd edition, Wiley 1998. |
| 3. D. Sipper and R.L. Bulfin Jr., Production: Planning, Control and Integration, McGraw Hill, 1997. | |
| 4. M. Pinedo, Scheduling: Theory, Algorithms and Systems, 2nd edition, Prentice-Hall, 2002. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 30 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi kazanır. | |||||
| 3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi kazanır. | |||||
| 4 | Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 5 | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. | |||||
| 6 | Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrar. | X | ||||
| 7 | Etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | X | ||||
| 8 | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini anlamak için gereken kapsamlı eğitimi edinir. | X | ||||
| 9 | Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi kazanır. | X | ||||
| 10 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
| 11 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi kazanır. | X | ||||
| 12 | Proje yönetimi becerileri edinir ve uluslararası standartları ve metodolojileri tanır. | X | ||||
| 13 | Yöntembilimsel bilimsel araştırma yapabilme yeteneği kazanır. | X | ||||
| 14 | Orijinal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği kazanır. | X | ||||
| 15 | Üretilen orijinal fikri savunma yeteneği kazanır. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 1 | 4 | 4 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | 4 | 4 | 16 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
