AKTS - Yakıt Hücreleri Teknolojileri
Yakıt Hücreleri Teknolojileri (ENE412) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yakıt Hücreleri Teknolojileri | ENE412 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Daha sağlıklı bir çevre ve sürdürülebilir bir teknolojik kalkınma için yapılan çalışmalar içinde en önemli yeri tutan yakıt hücresi teknolojisini tanıtmak, yakıt hücresinde yer alan prosesler vasıtasıyla öğrencinin kimya ve termodinamik derslerinde öğrendiği temel kavramları uygulamasına fırsat vermektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Giriş, yakıt pili çalışma ilkeleri,tarihçesi, çeşitleri, bileşenleri ve sistemleri;yakıt hücresi termodinamiği ve elektrokimya:Nernst denklemi,Tafel denklemi,hücre gerilimi, yakıt hücresi verimliliği ve operasyonel yakıt hücresi gerilimleri için kayıplar;proton değişim membranı yakıt pilleri:bileşenler ve sistem, yapım ve performans,kritiksorunlar ve son gelişmeler;yakıt hücresi istif tasarımı ve hesaplamaları;hidrojen üretimi, depolanması, güvenliği ve altyapısı;yakıt pili santralinin dengesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Bölüm 1 |
2 | Yakıt Hücresi Termodinamiği | Bölüm 2 |
3 | Yakıt Hücresi Termodinamiği | Bölüm 2 |
4 | Yakıt Hücresi Reaksiyon Kinetiği | Bölüm 3 |
5 | Yakıt Hücresi Şarj Taşınımı | Bölüm 4 |
6 | Yakıt Hücresi Kütle Taşınımı | Bölüm 5 |
7 | Yakıt Hücresi Modelleme | Bölüm 6 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yakıt Hücresi Modelleme | Bölüm 6 |
10 | Yakıt Hücresi Karakterizasyonu | Bölüm 7 |
11 | Yakıt Hücre Tiplerinin Genel Açıklaması | Bölüm 8 |
12 | Yakıt Hücresi Sistemlerinin Genel Açıklaması | Bölüm 9 |
13 | Yakıt Hücresi Entegrasyonu ve Altsistem Tasarımı | Bölüm 10 |
14 | Yakıt Hücresi Entegrasyonu ve Altsistem Tasarımı | Bölüm 10 |
15 | Yakıt Hücrelerinin Çevresel Etkisi | Bölüm 11 |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Fuel Cell Fundamentals by Ryan O'Hayre, Suk-Won Cha, Whitney Colella, Fritz B. Prinz, 2006, Wiley |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Fuel Cell Principles, Components, and Assemblies by R. Datta, May 2009, Wiley |
3. Fuel Cells, Engines and Hydrogen: An Exergy Approach by Frederick J. Barclay, June 2006,Wiley | |
4. Hydrogen and Fuel Cells: Emerging Technologies and Applications, Brent Sorensen, Elsevier Science and Technology Books, 2005. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 25 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 25 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 9 | 140 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | |||||
2 | Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi. | |||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi. | |||||
4 | Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi. | |||||
5 | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi. | |||||
6 | Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrama. | |||||
7 | Etkin iletişim kurma becerisi. | |||||
8 | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini anlamak için gereken kapsamlı eğitim. | |||||
9 | Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi. | |||||
10 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olmak. | |||||
11 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi. | |||||
12 | Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma. | |||||
13 | Yöntembilimsel bilimsel araştırma yapabilme yeteneği | |||||
14 | Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği. | |||||
15 | Üretilen orijinal fikri savunma yeteneği. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 10 | 10 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 |