AKTS - Ekonomi Teorisi
Ekonomi Teorisi (ECON501) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ekonomi Teorisi | ECON501 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Türü | Serbest Seçmeli | 
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Öğrecilere gerekli olan iktisadi bakış açısı kazandırmak | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Arz ve talep, tüketici ve üretici artığı, piyasalar karşılık veriyor, esneklik, vergiler, karar verme, rasyonel tüketici, üretim kararı, piyasa yapısı. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | İktisada giriş | Krugman&Wells, giriş | 
| 2 | Temel ilkeler | Krugman&Wells: bölüm 1 | 
| 3 | İktisatta modelle, grafikler Krugman&Wells, bölüm 2 | Krugman&Wells: Bölüm 2 | 
| 4 | Arz ve talep | Krugman&Wells: Mölüm 3 | 
| 5 | Tüketici ve Üretici artığı | Krugman&Wells: Bölüm 4 | 
| 6 | Piyasa karşılık veriyor | Krugman&Wells: Bölüm 5 | 
| 7 | Esneklik | Krugman&Wells: Bölüm 6 | 
| 8 | Vergiler | Krugman&Wells: Bölüm 7 | 
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Uluslararası ticaret | Krugman&Wells: Bölüm 8 | 
| 11 | Karar verme | Krugman&Wells: Bölüm 9 | 
| 12 | Tüketici | Krugman&Wells: Bölüm 10-11 | 
| 13 | Üretim kararı | Krugman&Wells: Bölüm 12-13 | 
| 14 | Makro kavramlar | Dornbusch&Fischer: Bölüm 1-2 | 
| 15 | Makro Kavramlar | Dornbusch&Fischer, Bölüm 1-2 | 
| 16 | Final Sınavı | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Krugman, Paul ve Robin Wells; Mikro İktisat; Palme Yayıncılık; Ankara, 2010 | 
|---|---|
| 2. Dornbusch, Rudiger, Stanley Fischer ve Richard Startz; Makroekonomi, Gazi Kitapevi, Ankara, 2007 | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 4 | 20 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 | 
| Toplam | 6 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X | 
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Kendi mezun oldukları lisans program alanının bilgisi ile işletmecilik bilgisini birleştirip, bir arada kullanır. | |||||
| 2 | Finansal sistemin ve her bir finansal kurumun yapısı ve işleyişi konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
| 3 | Finansal kurumlara ilişkin düzenlemeler ve mevzuat konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
| 4 | Farklı finansal kurumların maruz kaldıkları riskleri görüp, temel çözümler üretme becerisi edinir. | |||||
| 5 | Temel yatırım stratejileri konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
| 6 | Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve bunları kullanır. | |||||
| 7 | Gelişmekte olan ve gelişmiş piyasalara ilişkin kurumsal özellikler ve bu piyasalardaki tahvil, hisse senedi ve türev ürün yatırım stratejileri konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
| 8 | Sermaye ve menkul kıymet piyasalarının temelleri, süreçleri ve finansal sisteme katkıları konusunda bilgi sahibi olur. | |||||
| 9 | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını yapar. | |||||
| 10 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | |||||
| 11 | Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışır, sorumluluk alır, risk analizi yapar, değişime ayak uydurur, eleştirel düşünür ve sorun çözmede inisiyatif kullanır. | |||||
| 12 | . | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 4 | 10 | 40 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 50 | 50 | 
| Toplam İş Yükü | 176 | ||
