AKTS - Sosyal Bilim Felsefesi
Sosyal Bilim Felsefesi (POEC601) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Bilim Felsefesi | POEC601 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Sosyal bilimler ve doğa bilimleri arasındaki ilişkiyi anlamak; “etkileşim”, “farklılaşma” ya da “çatışma” kavramlarını öğrenmek |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Sosyal bilimler ve doğa bilimleri arasındaki ilişki; söz konusu ilişki için ?etkileşim?, ?farklılaşma? ya da ?çatışma? kavramları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | 17. yüzyıl bilimsel devrimi ve doğa bilimlerinin yükselişi (kartezyen bilim paradigması) | Galileo, Descastes |
| 2 | 18. yüzyılın “insan doğasının bilimi”ni kurma çabası ve kartezyen bilim paradigmasının çıkmazı. | Locke, Hume, Kant |
| 3 | 18. yüzyılın “insan doğasının bilimi”ni kurma çabası ve kartezyen bilim paradigmasının çıkmazı. | Locke, Hume, Kant |
| 4 | 19. yüzyılın “pozitif bilim” ülküsü | A. Comte, J. S. Mill |
| 5 | Tinbilimlerinin doğuşu ve antipozitivist bilim ülküsü. | Dilthey, Droysen, Simmel |
| 6 | Açıklama – Anlama, Matematik – Hermeneutik karşıtlığı | Ders notları |
| 7 | Arasınav | |
| 8 | Yeniden pozitivizm ve “bilimin birliği” | Viyana Çerçevesi |
| 9 | Yeniden pozitivizm ve “bilimin birliği” | Viyana Çerçevesi |
| 10 | Bilimsellik ölçütü sorunu, ussallık-usdışılık tartışması | A. Koyre, T. Kuhn, K. R. Popper, P. K. Feyerabend |
| 11 | Hermeneutik ve sosyal bilimler mantığı | Gadamer, Habermas |
| 12 | Doğa Bilimi – sosyal bilim ikiliği: ideolojik bir çatışma | Ders notları |
| 13 | Doğa Bilimi – sosyal bilim ikiliği: ideolojik bir çatışma | Ders notları |
| 14 | Öğrenci Sunumları | |
| 15 | Öğrenci Sunumları | |
| 16 | Final |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Seçilmiş okumalar |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 10 |
| Projeler | 1 | 15 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Politik iktisattaki temel yaklaşım ve/veya teorileri karşılaştırır ve her birini eleştirel olarak değerlendirir | X | ||||
| 2 | Temel makroekonomik teorileri ve/veya yaklaşımları karşılaştırır ve her birini eleştirel olarak değerlendirir | X | ||||
| 3 | Diğer ilgili disiplinlerden ( siyaset bilimi, sosyoloji vb.) tamamlayıcı yaklaşımları kullanarak sorunları çözer | X | ||||
| 4 | Beşeri ve sosyal bilimlerde micro-makro ilişkisini kurmak için gerekli becerileri geliştirir | X | ||||
| 5 | Temel ekonomik göstergeleri analiz eder ve yorum yapar | X | ||||
| 6 | Alanyazını taraması yaparak teorik bilgi edinir ve ampirik olarak test edilebilir hipotezler çıkarır | X | ||||
| 7 | Politik iktisattaki karmaşık problemleri çözebilmek için yeni yaklaşım/teoriler geliştirir | X | ||||
| 8 | Yeni alan/problemlere eleştirel düşünce ve/veya nitel ve nicel teknikler uygulayabilir | X | ||||
| 9 | Araştırma tasarlama ve araştırmayı uygun zaman ve çerçeve içinde yürütebilir | X | ||||
| 10 | Akademik araştırmaya dayalı politika önerileri geliştirebilir ve sunabilir | X | ||||
| 11 | Öğrenmeye devam eder ve bağımsız olarak ileri araştırma yapabilir | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 117 | ||
