AKTS - Karşılaştırmalı Siyasal Analiz
Karşılaştırmalı Siyasal Analiz (POEC617) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Karşılaştırmalı Siyasal Analiz | POEC617 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | -Siyasal sistemleri karşılaştırmalı olarak incelemek Karşılaştırmalı yöntembilimi temel olarak öğrenmek | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Karşılaştırmalı siyasal analizin belli başlı kuramları, kavramları, ve yöntemleri; siyasi sistemleri karşılaştırmada kullanılan yaklaşımlar; devlet, ulus ve ulusçuluk, kurumlar, siyasi kültür, demokrasi, siyasi seçkinler, seçim sistemleri ve toplumsal hareketler. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Karşılaştırmalı yöntem | Munck; Lichbach ve Zuckerman; Wiarda | 
| 3 | Karşılaştırmalı yöntem | Verba; Neumann; McMichael | 
| 4 | Karşılaştırmalı yöntem- Türkiye | Tilly; Skocpol | 
| 5 | Siyasal rejimler | Ders notları, Türköne 5 | 
| 6 | Kapitalizmin ve ulus devletlerin gelişmesi | Tilly; Mrydal | 
| 7 | Türkiye’de kapitalizmin ve demokrasinin gelişmesi | Aygül; ders notları; Rokkan | 
| 8 | Seçim sistemleri | Türköne, 9 | 
| 9 | Başkanlık ve parlamenter sistemler | Ders Notları | 
| 10 | Üniter ve federal devletler | Ders notları | 
| 11 | Siyasi partiler | Türköne, 8 | 
| 12 | Siyasal bölümlenmeler | Rokkan | 
| 13 | Öğrenci sunumları | |
| 14 | Öğrenci sunumları | |
| 15 | Öğrenci sunumları | |
| 16 | Öğrenci sunumları | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Türköne, Mümtazer, Siyaset, Lotus. | 
|---|---|
| 2. Munck Gerardo L (2007), “The Past and Present of Comparative Politics,” in Passion, Craft and Method in Comparative Politics, eds. G.L. Munck ve R. Synder, 32-59. | |
| 3. Lichbach Mark Irving ve Alan S. Zuckerman (2009), Comparative Politics: Rationality, Culture and Structure, 6-16. | |
| 4. Wiarda Howard (2002), “Comparative Politics: Past and Present,” in New Directions in Comparative Politics, 3-25. | |
| 5. Verba Sidney (2002), “Comparative Politics: Where have we been, where are we Going?” in New Directions in Comparative Politics, 26-38. | |
| 6. Neumann Sigmund (1957), “Comparative Politics: A Half Century Appraisal,” The Journal of Politics, 19:3, 369-90. | |
| 7. McMichael Philip (1990), “Incorporating Comparison within a World-Historical Perspective: An Alternative Comparative Method,” American Sociological Review, 55:3, 385-97. | |
| 8. McMichael Philip (1992), “Rethinking Comparative Analysis in a post-developmentalist Context,” International Social Science Journal, no: 133, 351-65. | |
| 9. Tilly Charles (1984), Big Structures, Large Processes, Huge Comparisons. | |
| 10. Skocpol Theda ve Margaret Somers (1980), “The Uses of Comparative History in Macrosocial Inquiry,” Society for Comparative Study of Society and History. | |
| Diğer Kaynaklar | 11. Tilly Charles (ed) (1994), Cities and the Rise of States in Europe, AD 1000 to 1800. | 
| 12. Myrdal Gunnar (1957), Rich Lands and Poor: The Road to World Prosperity. | |
| 13. Rokkan Stein et al (1987), Centre-Periphery Structures in Europe. | |
| 14. Aygül Cenk (2010), “Agrarian Capitalism: England versus France,” Çankaya University Journal of Humanities and Social Sciences, 7:1, 37-58. | |
| 15. Aygül Cenk (2011), “Asiatic Mode of Production and the Ottoman Empire,” YDÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 4:2, 2-33. | |
| 16. Evans Peter (1989), “Predatory, Developmental and Other Apparatuses: A Comparative Political Economy Perspective on the Third World State,” Sociological Forum, 4:4, 561-87. | |
| 17. Skocpol Theda (1979), States and Social Revolutions: A Comparative Analysis of France, Russia, China. | |
| 18. Barrington Moore (1966), Social Origins of Dictatorship and Democracy. | |
| 19. Keddie Nikki R. (1993) Iranian Revolutions in Comparative Perspective,” The Modern Middle East: A Reader içinde, 579-98. | |
| 20. Esping-Andersen Gosta (1990), The Three Worlds of Welfare Capitalism. | |
| 21. Locke Richard M. ve Kathleen Thelen (1995), “Apples and Oranges Revisited: Contextualized Comparisons and the Study of Comparative Labour Politics,” Politics and Society, 23:3, 337-67. | |
| 22. Brandl Bernd ve Franz Traxler (2005), “Industrial Relations, Social Pacts and Welfare Expenditures: A Cross-National Comparison,” British Journal of Industrial Relations, 43:4, 635-58. | |
| 23. Derlien Hans-Ulrich (1992), “Observations on the State of Comparative Administration Research in Europe,” Governance, 5:3, 279-311. | |
| 24. Bevir Mark et al (2003), “Comparative Governance: Prospects and Lessons,” Public Administration, 81:1, 191-210. | |
| 25. Scott James Wesley (1999), “European and North American Contexts for Cross-Border Regionalism,” Regional Studies, 33:7, 605-17. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 20 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 1 | 40 | 
| Sunum | 1 | 40 | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - | 
| Genel Sınav/Final Juri | - | - | 
| Toplam | 3 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Politik iktisattaki temel yaklaşım ve/veya teorileri karşılaştırır ve her birini eleştirel olarak değerlendirir | X | ||||
| 2 | Temel makroekonomik teorileri ve/veya yaklaşımları karşılaştırır ve her birini eleştirel olarak değerlendirir | X | ||||
| 3 | Diğer ilgili disiplinlerden ( siyaset bilimi, sosyoloji vb.) tamamlayıcı yaklaşımları kullanarak sorunları çözer | X | ||||
| 4 | Beşeri ve sosyal bilimlerde micro-makro ilişkisini kurmak için gerekli becerileri geliştirir | X | ||||
| 5 | Temel ekonomik göstergeleri analiz eder ve yorum yapar | X | ||||
| 6 | Alanyazını taraması yaparak teorik bilgi edinir ve ampirik olarak test edilebilir hipotezler çıkarır | X | ||||
| 7 | Politik iktisattaki karmaşık problemleri çözebilmek için yeni yaklaşım/teoriler geliştirir | X | ||||
| 8 | Yeni alan/problemlere eleştirel düşünce ve/veya nitel ve nicel teknikler uygulayabilir | X | ||||
| 9 | Araştırma tasarlama ve araştırmayı uygun zaman ve çerçeve içinde yürütebilir | X | ||||
| 10 | Akademik araştırmaya dayalı politika önerileri geliştirebilir ve sunabilir | X | ||||
| 11 | Öğrenmeye devam eder ve bağımsız olarak ileri araştırma yapabilir | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 | 
| Toplam İş Yükü | 117 | ||
