AKTS - Oyun Teorisi
Oyun Teorisi (POEC642) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Oyun Teorisi | POEC642 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | -Ortak çıkarı olan ya da çıkar çatışması içindeki tarafların stratejik davranışlarını incelemek -Öğrencileri, stratejik durumları analiz edecek ve modelleyecek bilgilerle donatmak -Öğrencilerin oyunları kurmalarını ve çözmelerini sağlamak |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Sıralı oyunlar, eşanlı oyunlar, sıralı ve eşanlı oyunların birleştirilmesi ve karma stratejiler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtımı, Oyun teorisinin genel prensipleri | Dixit and Skeath, pp. 3-14 |
| 2 | Stratejik oyunları nasıl düşünmeliyiz? | Dixit and Skeath, pp. 17-38 |
| 3 | Sıralı oyunlar, I | Dixit and Skeath, pp. 45-60 |
| 4 | Sıralı oyunlar, II | Dixit and Skeath, pp. 60-72. |
| 5 | Eşanlı oyunlar, Kesikli Stratejiler I | Dixit and Skeath, pp. 83-100. |
| 6 | Eşanlı oyunlar, Kesikli Stratejiler I II | Dixit and Skeath, pp. 100-113 |
| 7 | Eşanlı oyunlar, Sürekli Stratejiler I | Dixit and Skeath, pp. 123-135. |
| 8 | Eşanlı oyunlar, Sürekli Stratejiler II | Dixit and Skeath, pp. 135-151 |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Eşanlı ve sıralı oyunları birleştirmek | Dixit and Skeath, pp. 156-176 |
| 11 | Karma stratejiler, sıfır toplamlı oyunlar I | Dixit and Skeath, pp. 185-200. |
| 12 | Karma stratejiler, sıfır toplamlı oyunlar II | Dixit and Skeath, pp. 200-216. |
| 13 | Karma stratejiler, sıfır toplamlı olmayan oyunlar I | Dixit and Skeath, pp. 233-245 |
| 14 | Karma stratejiler, sıfır toplamlı olmayan oyunlar II | Dixit and Skeath, pp. 245-257. |
| 15 | Tekrar eden oyunlar | Dixit and Skeath, pp. 345-372 |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Microeconomic Theory: An Integrated Approach; Stephen Mathis and Janet Koscianski; Prentice Hall; New Jersey; 2002. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Microeconomic Theory: Basic Principles and Extensions, Walter Nicholson , 9th Edition, Thomson Learning, Australia et. al.,2004. |
| 3. Intermediate Microeconomics, Hal R. Varian, 5th Edition, W. W. Norton Company, New York and London, 2005. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 5 | 1 |
| Sunum | 1 | 20 |
| Projeler | 1 | 40 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
| Toplam | 8 | 96 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Politik iktisattaki temel yaklaşım ve/veya teorileri karşılaştırır ve her birini eleştirel olarak değerlendirir | X | ||||
| 2 | Temel makroekonomik teorileri ve/veya yaklaşımları karşılaştırır ve her birini eleştirel olarak değerlendirir | X | ||||
| 3 | Diğer ilgili disiplinlerden ( siyaset bilimi, sosyoloji vb.) tamamlayıcı yaklaşımları kullanarak sorunları çözer | X | ||||
| 4 | Beşeri ve sosyal bilimlerde micro-makro ilişkisini kurmak için gerekli becerileri geliştirir | X | ||||
| 5 | Temel ekonomik göstergeleri analiz eder ve yorum yapar | X | ||||
| 6 | Alanyazını taraması yaparak teorik bilgi edinir ve ampirik olarak test edilebilir hipotezler çıkarır | X | ||||
| 7 | Politik iktisattaki karmaşık problemleri çözebilmek için yeni yaklaşım/teoriler geliştirir | X | ||||
| 8 | Yeni alan/problemlere eleştirel düşünce ve/veya nitel ve nicel teknikler uygulayabilir | X | ||||
| 9 | Araştırma tasarlama ve araştırmayı uygun zaman ve çerçeve içinde yürütebilir | X | ||||
| 10 | Akademik araştırmaya dayalı politika önerileri geliştirebilir ve sunabilir | X | ||||
| 11 | Öğrenmeye devam eder ve bağımsız olarak ileri araştırma yapabilir | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 8 | 120 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
