AKTS - Finansal Krizlerin Ekonomi Politiği
Finansal Krizlerin Ekonomi Politiği (POEC646) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Finansal Krizlerin Ekonomi Politiği | POEC646 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Piyasa ekonomisi ve küreselleşme bağlamında ekonomik-finansal krizlerin doğası, özellikleri ve yansımalarının, bu bağlamda 2008-2009’da beliren küresel finansal kriz ile 2011’de somutlaşan Avro bölgesindeki krizin siyasi boyutlarıyla birlikte analizi |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Ekonomik-finansal krizlerin tarihsel kökenleri ve anatomisi; 19. yüzyıldan 21. yüzyıla dünya ekonomisindeki yapısal dönüşüm; Bretton Woods uzlaşması; neoliberal küreselleşme, finansal serbestleşme ve dünya ekonomisindeki asimetri; küreselleşme sürecinde beliren dengesizlikler ve yeni finansal mimari; kriz teorileri ve modeller; 2007-2009 kesitinde |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ekonomik-finansal krizlerin tarihsel kökenleri ve anatomisi | |
| 2 | 19 yüzyıldan 21 yüzyıla dünya ekonomisindeki yapısal dönüşüm | |
| 3 | Bretton Woods uzlaşması: uluslararası parasal ve finansal sistemin kuruluşu | |
| 4 | Neoliberal küreselleşme, finansal serbestleşme ve dünya ekonomisindeki asimetri. | |
| 5 | Küreselleşme sürecinde beliren dengesizlikler ve yeni finansal mimari (I) | |
| 6 | Küreselleşme sürecinde beliren dengesizlikler ve yeni finansal mimari (II) | |
| 7 | Kriz teorileri ve modeller (I) | |
| 8 | Kriz teorileri ve modeller (II) | |
| 9 | 2008-2009 kesitinde beliren küresel finansal krizin yapısal özellikleri | |
| 10 | Öncü göstergeler, küresel kriz ve yansımaları | |
| 11 | Avrupa borç krizi (I) | |
| 12 | Avrupa borç krizi (II) | |
| 13 | Yunanistan’ın borç krizi | |
| 14 | Krize karşı alınan önlemler ve seçenekler | |
| 15 | Avro bölgesi krizi ve Türrkiye’deki makro ekonomik dengeler | |
| 16 | Tartışma ve değerlendirme |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Frank, Andre Gunder (editör) (2003), Dünya Sistemi, İmge Kitabevi, Ankara. |
|---|---|
| 2. Rosanvallon, Pierrre (2004), Refah Devletinin Krizi, Dost Kitabevi yayını, Ankara. | |
| 3. Roubini, Nouriel ve Mihm, Stephen (2012), Kriz Ekonomisi, Pegasus, İstanbul. | |
| 4. Rodrik, Dani (2011), The Globalization Paradox: Democracy and the Future of the World Economy, Norton, New York. | |
| 5. Eichengreen, Barry (2008), Globalizing Capital: A History of the International Monetary System, 2nd ed., Yale University Press, New Haven and London. | |
| 6. Akman, Cüneyt (2010), Küresel Kriz, Kalkedon, İstanbul. | |
| 7. Akalın,Gülsüm ve Akalın, Uğur Selçuk (editör) (2009), Neoliberal İktisadım Marksist Eleştirisi, Kalkedon, İstanbul | |
| 8. Krugman, P. (2001), “ Crises: The next generation?”, paper presented for Razin Conference, Tel Aviv University, March 25-26. | |
| 9. Eichengreen, B. and Bordo, M. D. (2002), “Crises now and then: What lessonsfrom the last era of financial globalization?” , NBER, Working paper 8716, January, http://www.nber.org/papers/w8716 | |
| 10. Blanchard, O. and Milesi-Ferretti, G. M. (2009), “Global imbalances : In midstream” IMF Staff Position Note, SPN/09/29, IMF, December 22. | |
| 11. Boratav, K. “A comparison of two cycles in the world economy:1989-2007”, The IDEAS Working Paper Series, Paper No: 07/2009 http://networkideas.org/working/aug 2009/wp26_07_2009.htm | |
| 12. EuroMemorandum Group (2009), Europe in crisis: A critique of the EU’s failure to respond, EuroMemorandum 2009/2010. | |
| 13. Thomas I. Palley (2011), Monetary Union stability: the need for a government banker and the case for a European Public Finance Authority, IMK Working Paper 2/2011, February. | |
| 14. Koutsabinas, T. “2010), “A Keynes moment in the global financial collapse”, Real-World Economic Revew, issue no:52, 82-99. | |
| 15. Uygur, E (2010), The Global Crisis and The Turkish Economy, Third World Network, Penang. | |
| 16. Sönmez, S. (1999) “Gündemdeki Kriz Üzerine”, Marksizm ve Gelecek, 9-36, Bahar. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 10 |
| Projeler | 1 | 40 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Politik iktisattaki temel yaklaşım ve/veya teorileri karşılaştırır ve her birini eleştirel olarak değerlendirir | X | ||||
| 2 | Temel makroekonomik teorileri ve/veya yaklaşımları karşılaştırır ve her birini eleştirel olarak değerlendirir | X | ||||
| 3 | Diğer ilgili disiplinlerden ( siyaset bilimi, sosyoloji vb.) tamamlayıcı yaklaşımları kullanarak sorunları çözer | X | ||||
| 4 | Beşeri ve sosyal bilimlerde micro-makro ilişkisini kurmak için gerekli becerileri geliştirir | X | ||||
| 5 | Temel ekonomik göstergeleri analiz eder ve yorum yapar | X | ||||
| 6 | Alanyazını taraması yaparak teorik bilgi edinir ve ampirik olarak test edilebilir hipotezler çıkarır | X | ||||
| 7 | Politik iktisattaki karmaşık problemleri çözebilmek için yeni yaklaşım/teoriler geliştirir | X | ||||
| 8 | Yeni alan/problemlere eleştirel düşünce ve/veya nitel ve nicel teknikler uygulayabilir | X | ||||
| 9 | Araştırma tasarlama ve araştırmayı uygun zaman ve çerçeve içinde yürütebilir | X | ||||
| 10 | Akademik araştırmaya dayalı politika önerileri geliştirebilir ve sunabilir | X | ||||
| 11 | Öğrenmeye devam eder ve bağımsız olarak ileri araştırma yapabilir | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 117 | ||
