AKTS - İktisada Giriş I
İktisada Giriş I (IKT101) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İktisada Giriş I | IKT101 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
 | 
| Dersin Amacı | Bu dersin ana amacı öğrencilerin mikroekonomik teorinin temel kavramlarını öğrenmelerini sağlamaktır. Ayrıca bu derste gerekli analiz araçları sağlanarak öğrencilerin temel problemleri analiz etmeleri sağlanacaktır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Talep, arz ve piyasa fiyatı gelişimine giriş; tüketici davranışı; esneklikler; üretim fonksiyonu; kar maksimizasyonu yapan firma davranışı; tekel, tam rekabet ve oligopol piyasalar. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Ekonomi ve Ekonomik Nedensellik | Colander 8th Edition, pp. 4-25 | 
| 2 | Üretim Olanakları Eğirisi, Ticaret ve Küreselleşme | Colander 8th Edition, pp. 25-55 | 
| 3 | Arz ve Talep | Colander 8th Edition, pp. 83-106 | 
| 4 | Arz ve Talebin kullanımı | Colander 8th Edition, pp. 71-100 | 
| 5 | Arz ve Talebin Açıklanması: Esneklikler | Colander 8th Edition, pp. 154-179 | 
| 6 | Vergi, Devlet Müdahalesi | Colander 8th Edition, pp. 179-198 | 
| 7 | Kişisel Seçimin Mantığı | Colander 8th Edition, pp. 230-255 | 
| 8 | Üretim ve Maliyet Analizi | Colander 8th Edition, pp. 276-317 | 
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Tam Rekabet | Colander 8th Edition, pp. 317-340 | 
| 11 | Tekel | Colander 8th Edition, pp. 340-361 | 
| 12 | Tekelci Rekabet ve Oligopol | Colander 8th Edition, pp. 361-380 | 
| 13 | Emek ve İş piyasası | Colander 8th Edition, pp.430-459 | 
| 14 | Piyasa Aksaklığı Hükümet Başarısızlığı | Colander 8th Edition, pp. 485-505 | 
| 15 | Genel Tekrar | |
| 16 | Final Sınavı | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Colander, David, Economics, 8th Edition, McGraw-Hill. | 
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 5 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 3 | 95 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | X | ||||
| 2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
| 3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
| 4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | X | ||||
| 5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | X | ||||
| 6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | X | ||||
| 7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | X | ||||
| 8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | |||||
| 9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | X | ||||
| 10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | X | ||||
| 11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
| 12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
