AKTS - İktisada Giriş II
İktisada Giriş II (IKT102) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İktisada Giriş II | IKT102 | 2. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin ana amacı öğrencilerin makroekonomik teorinin temel kavramlarını öğrenmelerini sağlamaktır. Ayrıca bu derste gerekli analiz araçları sağlanarak öğrencilerin temel problemleri ve ana makroekonomik politikaları analiz etmeleri sağlanacaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Toplam arz, toplam talep, işsizlik, enflasyon, toplam harcama, toplam gelir modeli, maliye politikası uygulaması, para talebi, para arzı, para politikası, çarpan mekanizmaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Makroiktisada Giriş | Case & Fair 7th Edition, pp. 375-390 |
| 2 | Ulusal Gelir Hesaplama | Case & Fair 7th Edition, pp. 391-410 |
| 3 | Uzun Dönem ve Kısa Dönem Dengeleri | Case & Fair 7th Edition, pp. 411-430 |
| 4 | Toplam Harcama ve Ekonomik Dengede Çıktı Düzeyi | Case & Fair 7th Edition, pp. 431-452 |
| 5 | Hükümet ve Maliye Politikası | Case & Fair 7th Edition, pp. 453-474 |
| 6 | Hükümet ve Maliye Politikası (devamı) | Case & Fair 7th Edition, pp. 453-474 |
| 7 | Para arzı ve Merkez Bankası | Case & Fair 7th Edition, pp. 475-498 |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Para Talebi, Denge Faiz Düzeyi ve Para Politikası | |
| 10 | Para, Faiz Oranı ve Çıktı: Analiz ve Politika | Case & Fair 7th Edition, pp. 515-532 |
| 11 | Toplam Talep, Toplam Arz ve Enflasyon | Case & Fair 7th Edition, pp. 533-556 |
| 12 | Emek Piyasası, İşsizlik ve Enflasyon | Case & Fair 7th Edition, pp. 557-574 |
| 13 | Uzun Dönemde Büyüme | Case & Fair 7th Edition, pp. 631-648 |
| 14 | Açık Ekonomi Makroiktisadı | Case & Fair 7th Edition, pp. 687-712 |
| 15 | Makroiktisattaki Tartışmalı Konular | Case & Fair 7th Edition, pp. 649-664 |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Case, Karl E. and Fair, Ray C., Principles of Economics, 7th or 8th Edition, Pearson/Prentice Hall. Taylor, John B. (2004) Economics, 4th Edition, Houghton Mifflin. |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | X | ||||
| 2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
| 3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | X | ||||
| 4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | X | ||||
| 5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | X | ||||
| 6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | X | ||||
| 7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | X | ||||
| 8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | X | ||||
| 9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | X | ||||
| 10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | X | ||||
| 11 | İletişim becerisini geliştirmek | X | ||||
| 12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
