AKTS - Finansal Ekonomi
Finansal Ekonomi (IKT426) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Finansal Ekonomi | IKT426 | Seçmeli Dersler | 3 | 0 | 3 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, finansal piyasalarda günlük yaşamda sıkça karşılaşılan temel kavram ve kurumlarının ekonominin bütünü içinde anlaşılmasını sağlamaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Finansal sistemin yapısı işleyişi, finansal araçlar ve değerlemesi, paranın zaman değeri, sermayenin maliyeti, risk yönetimi, finansman türleri, uluslararası finans , ekonomik krizler, finansal piyasaların; reel ekonomi, makroekonomik faaliyetler, para politikası ve bankacılık sektörü ile ilişkileri ve modern portföy yönetimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Finansal Ekonomi ve Finansal Piyasalar (Para ve Sermaye Piyasaları) | Mishkins, ss.44-94 |
| 2 | Faiz (Paranın Zaman Değeri ) | Mishkins, ss.108-130 |
| 3 | Hisse Senedi – Tahvil Fiyatlarının Belirlenmesi – Etkin Piyasalar Hipotezi | Mishkin, ss.183-203 |
| 4 | Finansal Yapının İktisadi Analizi | Mishkins, ss.204-227 |
| 5 | Finansal Krizler I | Mishkins, ss.227-244 |
| 6 | Finansal Krizler II | Mishkins, ss.244-264 |
| 7 | Bankacılık ve Finansal Kurumların Yönetimi | Mishkins, ss.265-294 |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Finansal Düzenlemenin İktisadi Analizi | Mishkins, ss.294-320 |
| 10 | Bankacılık Endüstrisi: Yapısı ve Rekabet | Mishkins, ss.321-350 |
| 11 | Bankacılık Dışı Finans | Handout |
| 12 | Merkez Bankası ve Para Politikası | Mishkins, ss.354-379 |
| 13 | Döviz Piyasaları | Mishkins, ss.476-500 |
| 14 | Uluslararası Finansal Sistem | Mishkins, ss.500-534 |
| 15 | Genel Değerlendirme | |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. “The Economics of Money, Banking and Financial Markets”, FredericS. Mishkins, Pearson, 2013 |
|---|---|
| 2. "Finansal İktisat" Hasan Dinçer-Serhat Yüksel, Orion Kitabevi, 2018 | |
| 3. "Parasal İktisat - Kuram ve Politika" Fatih Özatay, Efil Yayınevi, 2013 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İktisadın temel kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerini edinmek | |||||
| 2 | Makro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
| 3 | Mikro ekonomik çözümleme becerisi edinmek | |||||
| 4 | Yerel, ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde iktisat politikalarının oluşturulması ve uygulanmasını anlamak | |||||
| 5 | Ekonomi ve ekonomiyle ilgili konularda farklı yaklaşımları öğrenmek | |||||
| 6 | Ekonomik çözümlemelerde nitel ve nicel araştırma tekniklerini öğrenmek | |||||
| 7 | Modern yazılım, donanım ve/veya diğer teknolojik araçları kullanma becerisini geliştirmek | |||||
| 8 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması becerisini geliştirmek | |||||
| 9 | Eleştirel çözümleme, tartışma ve/veya yaşam boyu öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirli olmaya katkıda bulunmak | |||||
| 10 | Çalışma ahlakı ve toplumsal sorumluluk duygusunu geliştirmek | |||||
| 11 | İletişim becerisini geliştirmek | |||||
| 12 | Aşağıda belirtilen alanlardan en az birinde bilgi ve becerileri etkin bir biçimde uygulama yetisini geliştirmek: İktisat politikası, kamu politikası, uluslararası iktisadi ilişkiler, endüstriyel ilişkiler, parasal ve finansal ilişkiler | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 7 | 98 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
