AKTS - İktisat Politikası
İktisat Politikası (ECON511) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İktisat Politikası | ECON511 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
 | 
| Dersin Amacı | İktisati politikalarının genel kavramları ve sınırlarını öğrenmek | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Tarihsel perspektifte iktisat politikaları, para politikası, maliye politikası, küreselleşme, vergi politikası ve çevre politikası. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Tarihsel Perspektifte İktisat Politikaları | Linda Weiss, John M. Hobson Devletler ve Ekonomik Kalkınma Karşılaştırmalı Bir Tarihsel Analiz Dost Kitapevi Yayınları 1999 | 
| 2 | Tarihsel Perspektifte İktisat Politikaları | Linda Weiss, John M. Hobson Devletler ve Ekonomik Kalkınma Karşılaştırmalı Bir Tarihsel Analiz Dost Kitapevi Yayınları 1999 | 
| 3 | Tarihsel Perspektifte İktisat Politikaları | Linda Weiss, John M. Hobson Devletler ve Ekonomik Kalkınma Karşılaştırmalı Bir Tarihsel Analiz Dost Kitapevi Yayınları 1999 | 
| 4 | Tarihsel Perspektifte İktisat Politikaları | North, D. C. "Institutions, Transaction Costs and Economic Growth." Economic Inquiry 25, no. 3 (1987): 419-428. | 
| 5 | Para Politikası | Richard Clarida, Jordi Galí and Mark Gertler (1999), “The Science of Monetary policy: A New Keynesian Perspective”, Journal of Economic Literature, Vol. 37, pp. 1661-1707. | 
| 6 | Para Politikası | Richard Clarida, Jordi Galí and Mark Gertler (1999), “The Science of Monetary policy: A New Keynesian Perspective”, Journal of Economic Literature, Vol. 37, pp. 1661-1707. | 
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Maliye Politikası | Richard A. Musgrave, Peggy B. Musgrave “Public Finance in Theory and Finance” | 
| 9 | Maliye Politikası | Richard A. Musgrave, Peggy B. Musgrave “Public Finance in Theory and Finance” | 
| 10 | Küreselleşme | David Rodrik, "Symposium on Globalization in Perspective: An Introduction" The Journal of Economic Perspectives. Fall 1998, Vol. 12, No. 4, 3-8. | 
| 11 | Küreselleşme | David Rodrik, "Symposium on Globalization in Perspective: An Introduction" The Journal of Economic Perspectives. Fall 1998, Vol. 12, No. 4, 3-8. | 
| 12 | Vergi Politikası | Georges Zodrow and Peter Mieszkowski (1986), “Pigou, Tiebout, Property Taxation, and the Underprovision of Local Public Goods”, Journal of Urban Economics, Vol. 19, No. 3, pp. 356-370. | 
| 13 | Vergi Politikası | Georges Zodrow and Peter Mieszkowski (1986), “Pigou, Tiebout, Property Taxation, and the Underprovision of Local Public Goods”, Journal of Urban Economics, Vol. 19, No. 3, pp. 356-370. | 
| 14 | Çevre Politikası | Maureen L. Cropper, Wallace E. Oates “Environmental Economics A Survey” Journal of Economic Literature Vol. XXX (June 1992), pp. 675-740 | 
| 15 | Çevre Politikası | Maureen L. Cropper, Wallace E. Oates “Environmental Economics A Survey” Journal of Economic Literature Vol. XXX (June 1992), pp. 675-740 | 
| 16 | Final | 
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Linda Weiss, John M. Hobson Devletler ve Ekonomik Kalkınma Karşılaştırmalı Bir Tarihsel Analiz Dost Kitapevi Yayınları 1999 | 
|---|---|
| 2. North, D. C. "Institutions, Transaction Costs and Economic Growth." Economic Inquiry 25, no. 3 (1987): 419-428. | |
| 3. North, D. C. "Economic Performance Through Time." American Economic Review 84, no. 3 (1994): 359-368. | |
| 4. Richard Clarida, Jordi Galí and Mark Gertler (1999), “The Science of Monetary policy: A New Keynesian Perspective”, Journal of Economic Literature, Vol. 37, pp. 1661-1707. | |
| 5. David Rodrik, "Symposium on Globalization in Perspective: An Introduction" TheJournal of Economic Perspectives. Fall 1998, Vol. 12, No. 4, 3-8. | |
| 6. Georges Zodrow and Peter Mieszkowski (1986), “Pigou, Tiebout, Property Taxation, and the Underprovision of Local Public Goods”, Journal of UrbanEconomics, Vol. 19, No. 3, pp. 356-370. | |
| 7. Brian Copeland and Scott Taylor (2003), “Trade, Growth and the Environment,” Journal of Economic Literature, Vol. 42, No. 1, pp. 7-71. | |
| 8. Maureen L. Cropper, Wallace E. Oates “Environmental Economics A Survey” Journal of Economic Literature Vol. XXX (June 1992), pp. 675-740 | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 1 | 10 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 3 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | 
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Temel mikro ekonomik teorileri ve yaklaşımları karşılaştırabilir ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir | X | ||||
| 2 | Temel makro ekonomik teorileri ve yaklaşımları karşılaştırabilir ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir | X | ||||
| 3 | Matematiksel modelleme uygular | |||||
| 4 | İktisadi olguları istatistiksel ve ekonometrik yöntemleri kullanarak analiz eder | |||||
| 5 | Temel ekonomik göstergeleri analiz edebilir ve yorumlar | |||||
| 6 | Literatür taraması yaparak teorik bilgiye ulaşabilir ve ampirik olarak doğrulanabilir bir hipotez oluşturur | |||||
| 7 | Bir araştırma tasarlayabilir ve belirlenen zaman çerçevesinde araştırmayı yürütebilir | X | ||||
| 8 | Uygulamalı iktisat alanındaki karmaşık problemlerin çözümlerine yönelik yeni yaklaşımlar geliştirebilir | |||||
| 9 | Akademik araştırma sonuçlarına dayanan uygun politikalar geliştirir ve önerebilir | X | ||||
| 10 | Sorunların çözümü için diğer disiplinlerden elde edilen bilgi ile ekonomik bilgiyi birleştirerek değerlendirebilir | X | ||||
| 11 | Bilgi teknolojisini etkin bir şekilde kullanabilir | |||||
| 12 | Bağımsız araştırma yapabilir ve öğrenebilme becerisi edinir | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 5 | 80 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
