AKTS - Makroiktisat
Makroiktisat (ECON505) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Makroiktisat | ECON505 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Dersin amacı makroiktisadın temel kavram ve kurumlarını orta düzeyde incelemek, tartışılan başlıca modelleri ele almak ve makroiktisadın davranışsal temellerini ortaya koymaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Milli gelir muhasebesi, toplam arz ve talep, ilk modeller, davranışsal temeller. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Giriş Dornbusch&Fischer, Bölüm 1 |
| 2 | Millî gelir muhasebesi | Dornbusch&Fischer, Bölüm 2 |
| 3 | Toplam arz ve talep | Dornbusch&Fischer, Bölüm 5 |
| 4 | Toplam arz: Ücretler, fiyatlar ve işsizlik | Dornbusch&Fischer, Bölüm 6 |
| 5 | Enflasyon ve İşsizliğin anatomisi | Dornbusch&Fischer, Bölüm 7 |
| 6 | Gelir ve harcama | Dornbusch&Fischer, Bölüm 9 |
| 7 | Para, faiz ve gelir | Dornbusch&Fischer, Bölüm 10 |
| 8 | Para ve maliye politikaları | Dornbusch&Fischer, Bölüm 11 |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Uluslararası Bağlantılar | Dornbusch&Fischer, Bölüm 12 |
| 11 | Tüketim ve Tasarruf | Dornbusch&Fischer, Bölüm 13 |
| 12 | Yatırım harcamaları | Dornbusch&Fischer, Bölüm 14 |
| 13 | Para talebi | Dornbusch&Fischer, Bölüm 15 |
| 14 | Para ve kredi | Dornbusch&Fischer, Bölüm 16 |
| 15 | Genel Tekrar | |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Dornbusch, Rudiger, Stanley Fischer ve Richard Startz; Makroekonomi, Gazi Kitapevi, Ankara, 2007 |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Mankiw, N. Gregory; Makroekonomi, Eflatun yayınevi, Ankara, 2009 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Temel mikro ekonomik teorileri ve yaklaşımları karşılaştırabilir ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir | X | ||||
| 2 | Temel makro ekonomik teorileri ve yaklaşımları karşılaştırabilir ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir | X | ||||
| 3 | Matematiksel modelleme uygular | X | ||||
| 4 | İktisadi olguları istatistiksel ve ekonometrik yöntemleri kullanarak analiz eder | X | ||||
| 5 | Temel ekonomik göstergeleri analiz edebilir ve yorumlar | X | ||||
| 6 | Literatür taraması yaparak teorik bilgiye ulaşabilir ve ampirik olarak doğrulanabilir bir hipotez oluşturur | X | ||||
| 7 | Bir araştırma tasarlayabilir ve belirlenen zaman çerçevesinde araştırmayı yürütebilir | X | ||||
| 8 | Uygulamalı iktisat alanındaki karmaşık problemlerin çözümlerine yönelik yeni yaklaşımlar geliştirebilir | X | ||||
| 9 | Akademik araştırma sonuçlarına dayanan uygun politikalar geliştirir ve önerebilir | X | ||||
| 10 | Sorunların çözümü için diğer disiplinlerden elde edilen bilgi ile ekonomik bilgiyi birleştirerek değerlendirebilir | X | ||||
| 11 | Bilgi teknolojisini etkin bir şekilde kullanabilir | X | ||||
| 12 | Bağımsız araştırma yapabilir ve öğrenebilme becerisi edinir | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 6 | 12 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 76 | ||
