AKTS - Duyum ve Algı

Duyum ve Algı (PSY302) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Duyum ve Algı PSY302 4 0 0 4 8
Ön Koşul Ders(ler)i
PSY102
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Öğrencileri, görsel duyum ve algı ağırlıklı olmak üzere, deneysel bulgular ve açıklamalar ile tanıştırmak. Bu literatür bilgisi, öğrencilerin duyum ve algının bireyin psikolojik işleyişindeki öneminin anlaşılmasını değerlendirmesine yardımcı olacaktır
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • • Derinlemesine ve kapsamlı literatür bilgisine sahip olmak • Literature çıktılarını değerlendirmek ile ilgili kiritik düşünme alışkanlıkları geliştirmek • Bu derste elde ettikleri bilgileri deneysel psikolojinin diğer alanlarıyla entegre edebilmek • Görsel duyum ve algı ağırlıklı olmak üzere deneysel bulgular ve açıklamalar hakkında bilgi sahibi olmak • Görsel ilüzyonların sebeplerini ve açıklamalarını öğrenmek
Dersin İçeriği Göz ve görme, beyin ve görme, üç boyutlu görme, hareket algısı, form algısı, obje algısı, işitsel duyum ve algı

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Bölüm 1
2 Göz Bölüm 2
3 Göz ve Görme Bölüm 2
4 Göz ve Görme Bölüm 2
5 Beyin ve Görme Bölüm 3
6 Beyin ve Görme Bölüm 3
7 Obje Algısı Bölüm 4
8 Renk Algısı Bölüm 5
9 Üç Boyutlu Görme Bölüm 6
10 Uzaysal Görme ve Form Algısı Bölüm 6
11 Hareket Algısı Bölüm 7
12 Hareket Algısı Bölüm 7
13 İşitme ve İşitsel Algı Bölüm 9
14 İşitme ve İşitsel Algı Bölüm 10
15 Uygulamalar (Robot Bilimi, Yüz Tanıma & Sanal Gerçeklik gibi) Makaleler
16 Final Sınav Dönemi Konuların Tekrarı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Wolfe, J. M., Kluender, K. R., Levi, D. M., Bartoshuk, L. M., Herz, R. S., Klatzky, R. L., ... & Merfeld, D. M. (2006). Sensation & Perception. Sunderland, MA: Sinauer.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 60
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur X
2 Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur X
3 İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir X
4 Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir X
5 Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir X
6 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur X
7 Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur X
8 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur
9 Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur
10 Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir X
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 4 64
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 4 64
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 20 40
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 35 35
Toplam İş Yükü 203