AKTS - Türk Dili II

Türk Dili II (TURK402) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Türk Dili II TURK402 2 0 0 2 2
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Uzaktan
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. Dr. Gökçe Ulus
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı • ÖĞRENCİLERE, TÜRK DİLİNİN YAPISINI, İŞLEYİŞ DÜZENİNİ, ZENGİNLİĞİNİ VE DİĞER ÖZELLİKLERİNİ KAVRATARAK ONLARDA ANA DİL BİLİNCİNİN VE SEVGİSİNİN UYANMASINI SAĞLAMAK. • ÖĞRENCİLERİN KİŞİSEL VE/VEYA AKADEMİK GELİŞİM SÜREÇLERİNE BİLİNÇ KAZANDIRMAK. • TÜRKİYE CUMHURİYETİ’NİN DİL VE KÜLTÜR MİRASI HAKKINDA BİR GÖRÜŞ OLUŞTURMAK.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • YERYÜZÜNDE KULLANILAN DİLLERİ VE TÜRKÇENİN DÜNYA DİLLERİ ARASINDAKİ YERİNİ BİLECEK.
  • TÜRKÇEYİ İYİCE ÖZÜMSEYEREK KENDİNİ İFADE EDEBİLECEK VE TOPLUMDA KABUL GÖREBİLECEK.
  • ANA DİLİNİ DAHA İYİ ANLAYIP KULLANABİLECEK.
  • ANA DİLİNE HÂKİM OLARAK BİLİMİ DAHA İYİ KULLANABİLECEK.
Dersin İçeriği Yazılı anlatım ve türleri; kaynaklardan yararlanma; cümlenin yapısı ve türleri; anlatım bozuklukları; sözlü anlatım türleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Türk Dili dersinin içeriği ve amaçları Dersin sorumlusu tarafından verilecek
2 Türkçenin söyleyiş özellikleri / Üslup nedir?
3 İşlevsel türler (Dilekçe, özgeçmiş, rapor ve niyet mektubu vd. nasıl yazılır?)
4 Sunum Konularının ve haftalarının belirlenmesi / Uygulama Sınavı
5 Türk Edebiyatının tarihsel süreçleri / Ana hatlarıyla Anonim Türk Edebiyatı, Halk Edebiyatı ve Dîvân Edebiyatı
6 Yeni Türk Edebiyatı süreci / Örnek metin incelemesi
7 Sosyal medyada dil kullanımı / Söyleyiş ve çeviri hataları
8 Ara sınav
9 Diksiyon çalışması / Konuşma kusurları nelerdir ve nasıl giderilir? / Sunum
10 Tartışma nedir? / Tartışmada uyulması gereken kurallar / Uygulama /Sunum
11 Edebi türler
12 Bilimsel yazı teknikleri ve referans gösterme / Makale incelemesi
13 Farklı bakış açılarıyla düzenlenmiş metinleri yorumlama / Sunum
14 Genel Tekrar
15 Genel Tekrar
16 Final sınavı

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Üniversiteler İçin Türk Dili, Muharrem Ergin
3. http://tdk.gov.tr/

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 1 10
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur
2 Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur
3 İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir
4 Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir X
5 Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir
6 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur X
7 Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur
8 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur
9 Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur X
10 Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir X
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 80