AKTS - Gruplararası İlişkiler

Gruplararası İlişkiler (PSY322) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Gruplararası İlişkiler PSY322 4 0 0 4 8
Ön Koşul Ders(ler)i
PSY102 ve PSY202
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere performans değerlendirme, performans değerlendirmeye etkiler, performans değerlendirmenin amaçları ve performans puanlarının kullanımını tanıtmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Performans değerlendirmeyi tanımlamak
  • Performans değerlendirmenin amaçlarını açıklamak
  • Performans değerlendirme için standartlar geliştirmek
  • Performans sistemlerinde puanlama hatalarını belirlemek
Dersin İçeriği Eşitlik kuramı, gerçekçi çatışma kuramı, sosyal temas kuramı, göreli yoksunluk kuramı, sosyal kimlik kuramı, otoriteryen kişilik kuramı, sosyal baskınlık kuramı, sistemi meşrulaştırma kuramı, dehşet yönetimi kuramı, azınlık etkisi, kalıpyargı içeriği modeli.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Ana Ders Kitabı 1 .Bölüm
2 Çevresel Etkiler Ana Ders Kitabı 2.Bölüm
3 Kurumsal Etkiler Ana Ders Kitabı 3 .Bölüm
4 Performans Değerlendirmenin Amaçları Ana Ders Kitabı 4.Bölüm
5 Performansla İlgili Bilgi Edinme Ana Ders Kitabı 5.Bölüm
6 Performans Standartları Ana Ders Kitabı 6.Bölüm
7 Yargıları Değerlendirme Süreçleri Ana Ders Kitabı 7.Bölüm
8 Hakem Hedefleri Ana Ders Kitabı 8.Bölüm
9 Hakem Motivasyonu Ana Ders Kitabı 9.Bölüm
10 Hata ve Doğruluk Ölçümleri Ana Ders Kitabı 10.Bölüm
11 Performans Puanlarının Kullanımı Ana Ders Kitabı 11.Bölüm
12 Kurumsal Etki Ana Ders Kitabı 12.Bölüm
13 Performans Değerlendirme ve Kurumların ve Örgütlerin Değişen Bağlamı Ana Ders Kitabı 13.Bölüm
14 Hedef Odaklı Değerlendirme Sistemi Tasarlama ve Uygulama Ana Ders Kitabı 14.Bölüm
15 Dönem Sonu Sınav Çalışmaları Dönem İçi Konuların Tekrarı
16 Dönem Sonu Sınav Çalışmaları Dönem İçi Konuların Tekrarı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Murphy, K. R., Cleveland, J. N. Understanding Performance Appraisal. Sage Publications.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 60
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur X
2 Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur X
3 İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir X
4 Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir X
5 Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir X
6 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur X
7 Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur X
8 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur
9 Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur X
10 Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir X
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 14 28
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 128