AKTS - Krize Müdahale Teknikleri

Krize Müdahale Teknikleri (PSY418) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Krize Müdahale Teknikleri PSY418 3 2 0 4 8
Ön Koşul Ders(ler)i
PSY 301 Introduction to Psychopathology, Dersi veren öğretim elemanının onayı
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Rol Oynama/Dramatize Etme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Yrd. Doç. Dr. Neşe Alkan
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, klinik krize müdahale tekniklerini ve krize müdahale için gerekli olan temel teori, strateji ve becerileri kazandırmaktır
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Krize müdahale teorilerini öğrenir
  • Kriz durumlarında müdahale yapmak için gerekli temel becerileri edinir
  • Psikolojik travma, afet psikolojisi, doğal afetler ve şiddet konularına aşina olur
  • Belirli bir kriz dönemi yaşayan kişilere nasıl yaklaşacaklarını bilir
  • Krize müdahalenin temel etik prensiplerini öğrenirler
Dersin İçeriği Krizi değerlendirme ve krize yaklaşım modelleri; kuramsal ve etik yönden kriz; psikolojik travmalar, travma sonrası stres bozukluğu; afet psikolojisi; doğal afetler ve şiddet.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Krize müdahaleye giriş (KM) Ana ders kitabı: Bölüm 1
2 KM’nin tanımı ve kısa tarihçesi Ana ders kitabı: Bölüm 2
3 KM kuramları ve KM modelleri Ana ders kitabı: Bölüm 2
4 6 basamaklı KM modeli Ana ders kitabı: Bölüm 3
5 6 basamaklı KM modeli Ana ders kitabı: Bölüm 3
6 Kriz durumunu ele alma Ana ders kitabı: Bölüm 3
7 Kriz durumunu ele alma Ana ders kitabı: Bölüm 3
8 Telefon ve çevrimiçi KM Ana ders kitabı: Bölüm 4
9 Spesifik krizlere yaklaşım Ana ders kitabı: Bölüm 5
10 Travma Sonrası Stres Bozukluğu Ana ders kitabı: Bölüm 5
11 Ölümle ilgili krizler Ana ders kitabı: Bölüm 6
12 Cinsel saldırı Ana ders kitabı: Bölüm 7
13 Kayıp/yas Ana ders kitabı: Bölüm 8
14 Şiddet davranışları Ana ders kitabı: Bölüm 9
15 Afet tepkisi Ana ders kitabı: Bölüm 10
16 Yasal ve etik sorunlar Ana ders kitabı: Bölüm 11

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. James, K. R. & Gilliland, B. E. (2013), Crisis Intervention Strategies. 7th Ed. Thomson, Brooks/Cole

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 30
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 70
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur X
2 Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur X
3 İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir X
4 Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir X
5 Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir X
6 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur X
7 Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur X
8 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur X
9 Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur X
10 Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir X
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 16 2 32
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 7 112
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 15 15
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 22 22
Toplam İş Yükü 244