AKTS - Sayısal Karar Verme Teknikleri

Sayısal Karar Verme Teknikleri (MAN323) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Sayısal Karar Verme Teknikleri MAN323 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Elif Boduroğlu
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu derste, öğrencilerin çeşitli koşullar altında karar verme süreçlerini analiz etmelerini sağlayan sayısal teknikleri öğrenmesi, işletme problemlerine uygulaması ve bilgisayar programları yardımıyla çözüp yorumlaması amaçlanmaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Analitik becerileri ve yaratıcılığı kullanabilme
  • İşletmelerin karar verme sürecinde karşılaştıkları sorunları çeşitli kantitatif yaklaşımlar kullanarak modelleyebilme
  • bilgisayar programı kullanma becerisi
Dersin İçeriği Yönetsel karar verme sürecine yardımcı olabilecek analitik modelleme, istatistiksel analiz tekniklerini ve karar modelleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Karar Kuramına Giriş Ders kitabı introduction
2 Çok Kriterli Karar Verme Ders kitabı- bölüm 1
3 İlgili Programlama Diline Giriş Ogretim elemanı tarafından temin edilecektir
4 Programlama Dili Uygulama Ogretim elemanı tarafından temin edilecektir
5 Analitik Hiyerarşi Prosesi (AHP) Ders kitabı- bölüm 9
6 Ideal nokta yontemi TOPSIS, Compromise Programlama Ders kitabı- bölüm 10
7 Bilgisayar Uygulamaları
8 Ara Sınav
9 Analitik Ağ süreci (ANP) Ders kitabı- bölüm 9
10 VIKOR Ders kitabı- bölüm 15
11 Bilgisayar Uygulamaları
12 Veri Zarflama Analizi Ders kitabı- bölüm 17
13 Veri Zarflama Analizi Ders kitabı- bölüm 17
14 Genel Uygulama
15 Öğrenci sunumları
16 Final sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. JOSÉ FIGUEIRA, SALVATORE GRECO, MATTHIAS EHRGOTT, Multiple Criteria Decision Analysis - State of the Art Surveys - Springer, 2005
Diğer Kaynaklar 2. Editörler, Bahadır Fatih Yıldırım, Emrah Önder, Çok kriterli karar verme yöntemleri-Dora basım yayın, Bursa, 2015
3. Mehpare Timor, Yöneylem Araştırması, Türkmen Kitabevi, İstanbul, 2010.
4. Aydın Ulucan, Yöneylem araştırması

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 3 20
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme
2 Alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme
3 Alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme
4 Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme
5 İngilizce öğrenim dilinde yazılı ve sözlü ve iletişim kurabilme, en az 1 yabancı dil bilgisine sahip olabilme
6 Çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, şeffaflık, sosyal sorumluluk, ahlaki ve etik değerler konularında farkındalık sahibi olma ve sorumluluk bilinci ile hareket edebilme
7 Uluslararası ticaret ve lojistik alanı ile ilgili mevzuatı okuma, anlama ve yorumlama ile uygulamaların, evrensel ve toplumsal etkilerini bilme
8 Eğitimi boyunca edindiği interdisipliner bilgileri mevcut ekonomik, toplumsal, çevresel konjonktür dahilinde sorgulama ve yorumlama yeteneğine sahip olma
9 Uluslararası ticaret ve lojistik ve tedarik zinciri sektöründeki yerel, bölgesel ve küresel değişimleri ve yenilikleri takip ederek mesleki yetkinliğini geliştirip donanımını güncel tutabilme ve muhtemel sorunlara yenilikçi bir yaklaşımla esnek, etkin ve hızlı çözüm üretme
10 Uluslararası ticaret ve lojistik alanında kullanılan ulusal ve uluslararası düzenlemeleri izleme, lojistik süreçleri ve risk yönetimini bilme, güncel teknoloji ve bilişim araçlarını kullanabilme, süreçleri analiz edebilme ve iyileştirebilme, yeni fikirler ve öneriler geliştirebilme, değişim faaliyetlerini yönetebilme ve bu süreçlerin raporlamasını ve dokümantasyonunu yapabilme
11 -

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama 1 15 15
Projeler
Raporlar
Ödevler 3 10 30
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 128