AKTS - Yapısal Dinamik
Yapısal Dinamik (CE437) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yapısal Dinamik | CE437 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| CE321 ve CE202 |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Ayrık kütleli sistemlerin dinamiği (tek ve çok serbestlik dereceli sistemler); Serbest titreşim; Harmonik ve periyodik yükler altında davranışları; Darbe türü yükler altında davranış; Genel dinamik yükleme altında davranış; Elastik ve elastik olmayan yapıların doğrusal deprem davranışı; Genelleştirilmiş tek serbestlik-dereceli sistemler; Modal analiz; Zaman tanım alanında analiz; Spektruma dayalı analiz. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Toplu kütle sistemlerinin dinamiği (tek ve çok serbestlik derecesi sistemleri); serbest titreşim; harmonik ve periyodik uyarılmalara cevap; itici uyarmalara cevap; genel dinamik yüklemeye cevap; lineer elastik ve elastik olmayan yapıların deprem cevabı; genelleştirilmiş tek serbestlik dereceli sistemler; modal analiz; tepki geçmişi analizi; tepki spektrumu analizi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yapı Dinamiğine Giriş | |
| 2 | Tek Serbestlik-Dereceli Sistemler: - Hareket denkleminin formülasyonu | |
| 3 | Tek Serbestlik-Dereceli Sistemler: - Serbest titreşim - Yapılarda sönümleme | |
| 4 | Tek Serbestlik-Dereceli Sistemler: - Harmonik yükler - Periyodik yükler | |
| 5 | Tek Serbestlik-Dereceli Sistemler: - İmpuls yükleri - Genel dinamik yükleme | |
| 6 | Tek Serbestlik-Dereceli Sistemler: - Doğrusal elastik sistemler için kullanılan nümerik yöntemler | |
| 7 | Tek Serbestlik-Dereceli Sistemler: - Davranış spektrumu - Doğrusal elastik sistemlerin deprem davranışı - Elastik olmayan sistemlerin deprem davranışı | |
| 8 | Genelleştirilmiş Tek Serbestlik-Dereceli Sistemler - Rayleigh metodu | |
| 9 | Çok Serbestlik-Dereceli Sistemler: - Hareket denklemlerinin formülasyonu | |
| 10 | Çok Serbestlik-Dereceli Sistemler: - Serbest titreşim - Doğal titreşim frekansları ve modları - Yapılarda sönümleme | |
| 11 | Çok Serbestlik-Dereceli Sistemler: - Modal analiz | |
| 12 | Çok Serbestlik-Dereceli Sistemler: - Modal analiz | |
| 13 | Çok Serbestlik-Dereceli Sistemler: - Davranış geçmişi analizi - Davranış spektrum analizi | |
| 14 | Çok Serbestlik-Dereceli Sistemler: - Davranış geçmişi analizi - Davranış spektrum analizi | |
| 15 | Final sınavları dönemi | |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Chopra, A.K., Dynamics of Structures - Theory and Applications to Earthquake Engineering, 5th edition, 2016, Pearson Prentice Hall, Pearson Education Inc. |
|---|---|
| 2. Clough, R.W. and Penzien J., Dynamics of Structures, 2nd edition, 1993, McGraw-Hill Inc |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 5 | 10 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 8 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. | X | ||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi kazanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır. | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ve bireysel çalışma becerisi kazanır. | |||||
| 7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık edinir ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi kazanır. | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi kazanır ve girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır. | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 5 | 4 | 20 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
