AKTS - Türk Tekstil Tarihi
Türk Tekstil Tarihi (MTT294) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türk Tekstil Tarihi | MTT294 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Bu ders; Türk tekstil tarihini, gelişimini ve geleneksel dokuma, örme ve işleme sanatlarının tarihsel özelliklerini kavrayabilmeyi amaçlar. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Türk tekstil tarihi ile ilgili terim ve kavramlar; geleneksel kumaş sanatlarının tarihsel özellikleri. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Tarihsel süreçte ilk tekstil örnekleri, teknolojileri, sanayi devrimi | Gelecek Derse Hazırlık | 
| 2 | Tarihsel süreçte ilk tekstil örnekleri, teknolojileri, sanayi devrimi | " | 
| 3 | Türk Tekstil sanatlarının sınıflandırılması | " | 
| 4 | Türk tekstilinin tarihsel gelişimde kumaş sanatının yeri ve önemi | " | 
| 5 | Türk tekstilinin tarihsel gelişiminde halı sanatı | " | 
| 6 | Türk tekstilinin tarihsel gelişiminde halı sanatı | " | 
| 7 | ARA SINAV | |
| 8 | Türk tekstilinin tarihsel gelişiminde düz dokumalar | Gelecek Derse Hazırlık | 
| 9 | Türk tekstilinin tarihsel gelişiminde düz dokumalar | " | 
| 10 | Tarihsel gelişimde keçe sanatı | " | 
| 11 | Türk tekstilinin tarihsel gelişiminde keçe sanatı | " | 
| 12 | Türk tekstilinin tarihsel gelişiminde kolan dokumalar | " | 
| 13 | Türk tekstilinin tarihsel gelişiminde çarpana dokumalar | " | 
| 14 | Türk tekstilinin tarihsel gelişiminde örme sanatı | " | 
| 15 | Türk tekstilinin tarihsel gelişiminde işleme sanatı | " | 
| 16 | FİNAL | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Aslanapa, Oktay. (1993). Türk Sanatı. İnkılâp Kitabevi. İstanbul. | 
|---|---|
| 2. Aslanapa, O. (1997). Türk sanatı. Remzi Kitabevi A.Ş. İstanbul | |
| 4. Sanat Eserleri Dizisi/192. Türk Tarih Kurumu Basımevi, 177 s., Ankara. | |
| 5. Deniz, B. (2000). Türk dünyasında halı ve düz dokuma yaygıları. Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları:215. 284 s., Ankara. | |
| 6. Dirik, K. (1938). Eski ve yeni Türk halıcılığı Cihan halı tipleri ve panoraması. Alaeddin Kıral Basımevi. İstanbul. | |
| 8. Fıscher, Ernst. (1995). Sanatın Gerekliliği. Çev. Cevat ÇAPAN Panel Yayınevi, İstanbul. | |
| 9. Mülayim, S. (1999). Değişimin tanıkları, Ortaçağ Türk sanatında süsleme ve ikonografi. Kaknüs Yayınları:33. Araştırma-İnceleme:6. Mir Matbaası, 267 s., İstanbul. | |
| 10. Ögel, B. (1991). İslamiyetten önce Türk kültür tarihi. Türk Tarih Kurumu Basımevi, 403 s., Ankara. | |
| Diğer Kaynaklar | 3. Barışta, H.Ö. (1998). Türk el sanatları. T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları/2168. | 
| 7. Dölen, Emre. (1992). Tekstil Tarihi, Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Yayınları. No:92/1. İstanbul. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 | 
| Toplam | 2 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X | 
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
| 3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | |||||
| 5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | X | ||||
| 6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
| 7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
| 8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | |||||
| 9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
| 10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
| 11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | X | ||||
| 12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 6 | 6 | 36 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 9 | 18 | 
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 13 | 13 | 
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
