ECTS - - Tekstil ve Moda Tasarımı
Zorunlu Bölüm Dersleri
GRT142 - Sanat Tarihi (3 + 0) 4
İnsanın ilk ortaya çıkışından günümüze dek olan uygarlıkların sanatı, geçirmiş oldukları evreler ve sanat tarzları; sanatın oluşumunda ve gelişiminde insanın yaşadığı doğal çevre, sosyo-ekonomik yapı, siyasi ve sosyal düzen, teknoloji, din ve uygarlıkların birbirleriyle olan ilişkileri ve etkileşimleri; prehistorik, protohistorik, Erken Tarih ve
MTT232 - Tekstil Malzeme Bilgisi (3 + 0) 3
Doğal ya da yapay elyaflarla ipliklerin genel özelliklerine göre sınıflandırılmaları, tipolojileri ve lif üretim teknolojileri, ipliklerin tanınması, kumaşların üretim şekilleri ve teknikleri, dokuma ?örme ve non-woven kumaşları, baskı teknikleri, bitim işlemleri; konfeksiyon ürünlerinin destekleme, birleştirme ve süsleme malzemelerinin genel özel
MTT233 - Moda Tarihi (3 + 0) 3
Moda ve giyim tarihi ,moda, kültür, sanat etkileşimleri; sanat akımları ve moda tasarımına etkileri, 20. yüzyılın en önemli başarısı mimari ve şehirleşme ile moda ilişkisi; değişen dünya görüşleri; yeni nesil Avrupa sanatı ve modaya etkisi: artistik trendler, belirgin değişim ve çeşitlilikler; moda tarihinde önemli moda tasarımcıları.
MTT301 - Moda Tasarımı III (4 + 4) 9
Hazır giyim: temel bilgiler, üretim süreci;tasarım kriterlerinin saptanması: tanımlama, araştırma, hedef kitle, tema seçimi, malzemeyi tanımlama, hikaye panosu oluşturma; eskiz çalışmaları; detay çözümleri; renk-biçim ilişkileri; kalıp-model uygulamaları; iki boyutlu tasarım; örnek ürün oluşturma; proje uygulamaları: tasarım kriterlerinin belirlen
Seçmeli Dersler
MTT293 - Çağdaş Sanat Akımları (2 + 0) 5
Birinci Dünya Savaşı sonrasında yenidünya düzeni, bilim ve teknolojik gelişmeler sonucunda ortaya çıkan sanat akımlarının toplumsal gelişmelerle ilişkileri; Dadaizm, Sürrealizm, Süprematizm, Kübizm, Pop Art, Op Art, Kavramsal Sanat, Art and Craft, Enstalasyon, Konstrüktivizm, Kinetik Sanat ve diğer çağdaş sanat akımları.
MTT333 - Tekstil Tasarımı I (1 + 2) 5
Tekstil tasarımının kullanım alanlarına göre sınıflandırılması, tekniklere göre tasarım ilkeleri, tekniklerine uygun yeni tasarımlar; tek bir motiften yola çıkılarak boşluk doluluk, negatif pozitif, yön zıtlığı, açık-koyu zıtlığı gibi plastik unsurları kullanarak yüzey düzenlemeleri; doğal bir objenin kara kalem çiziminden yola çıkılırak desenler
MTT364 - Moda İllüstrasyonu (1 + 2) 5
Moda illüstrasyon çizimleri için gerekli ilke ve yöntemler; canlı model ve moda fotoğraflarından yararlanılarak figür ergonomisine uygun bireysel stiller (bireysel silüetler) oluşturuluması; oluşturulan illüstarsyon figürleri üzerine giysilerin giydirilmesi ve çeşitli boyama tekniklerinin kullanımı ile renklendirilmesi.
MTT391 - Sanat Sosyolojisi (2 + 0) 5
Sanat ve toplum kavramlarına toplu bir bakış; sanat yapıtı, toplum ve sanatçı-toplum ilişkilerinin biçimleri; sanatın toplumsal tarihi ve güncel yansımaları; sanatı ve sanatçıları etkileyen toplumsal öğeler; sanat kurumları, popüler kültür ve sanat; yaşayan kültür ve sanat etkinlikleri ve sanat-toplum ilişkisinde güncellik; güncel dünyada egemen ve
MTT393 - Tasarım Kültürü (2 + 0) 5
Tasarım kavramının tarihsel süreci, önemli dönüm noktaları; tasarım kültürünün dayandığı temel ilkeler; çağdaş anlamıyla tasarım kavramı ve tasarımcı kimliği, sanat-zanaat ilişkisi; geleneksel, kültürel ve çağdaş boyutu irdeleyerek, tasarımın farklı disiplinlerle ilişkisi.
MTT456 - Deneysel Tasarım (1 + 2) 5
Moda tasarımda yaratıcı fikirler bulma; deneysel ortam yaratma; tasarımcı kimliğiyle düşünme ve araştırma; problem oluşturma ve tanımlama; çözüme yönelik etkili ve denenmemiş fikirler bulma; hızlı düşünme ve fikir bulma; fikirlerin ifadesinde farklı sunum teknikleri geliştirme; tasarımları uygulama.
MTT482 - Moda Pazarlama (2 + 0) 5
Pazarlama konusunun kapsamı ve modern pazarlama anlayışı; çevre koşulları, bilgi sistemi; tüketim ve endüstriyel pazarlarda görülen satın alma davranışları; pazar bölümleme ve hedef pazarın seçimi; mamul kavramı, ürün yaşam eğrisi; ürüne ilişkin özellikler; dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım; fiyat, satış artırıcı çabalar, uluslararası pazarla